Jack3236 Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Witam. Z góry uprzedzam że jest to mój pierwszy w histori temat na jakimkolwiek forum więc za wszelkie moje błędy natury technicznej przepraszam. Nie wiedziałem gdzie wstawić mój temat bo dotyczy on pośrednio samego okrętu jak i samolotu stojącego na windzie/podnośniku (chyba Su-27 albo 33 nie wiem nie znam się) 1. Czy winda/podnośnik jest za krótka może była projektowana pod kątem innego samolotu (np.: Jak-38 dł. 16,3m, Jak-41 dł. 18,30 dla porównania Su-27 dł. 21,60m) 2. Wracając do rzeczywistości (bo nie uważam że Rosjanie to debile którzy zrobili za krótki pokład ) Jak w takim razie samolot jest transportowany na pokład:?: 3. Czy Admirał ma siostrę/brata i czy one również pływają/zostały skończone Zdjęcia znalazłem na profilu Picassa Web Mick-a Elst-a, który buduje Kuznetsov-a w skali 1/72 (do zobaczenia TU) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Tutaj jest stanowczo lepsze miejsce na ten post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Su-33 na windzie Kuzniecowa mieści się na styk, dobrze ilustruje to ten film: Koła Su dotykają krawędzi windy, cała sekcja samolotu z tyłu za podwoziem wisi już nad wodą. Na zdjęciach Twoich od góry: na pierwszym samolot jest wysunięty do krawędzi kołami, przez co osłona radaru jest już za linią hangaru i nie zahaczy o pokład - zdjęcie z ukosa, więc może się wydawać, że tak nie jest, na drugim samolot jest nie do końca wyprowadzony z hangaru. Okręt miał mieć brata Varyag, został jednak sprzedany, częściowo jest to tu opisane: http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/row/rus/1143_5.htm W latach osiemdziesiątych zaczął być budowany kolejny lotniskowiec projektu 1143.7, w 1991 roku po rozpadzie Związku Radzieckiego budowę anulowano. Wcześniej pływały jeszcze takie namiastki lotniskowców projektu 1143 powszechnie zwane klasą Kiev, nośniki pionowzlotów Jak-38 i Jak-144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack3236 Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2011 Twoja odpowiedź wiele rozjaśnia ale też rodzi nowe pytania. 1. Czyli jednak winda jest "na styk" co oznacza że Kuznetsov wybitnie nie perspektywiczny (Su-35 jest 0,5m dłuższy) 2. Flota Rosyjska posiadając wyspecjalizowane samoloty stwożone do startu z lotniskowców posiada tylko JEDEN zdatny do wykożystania lotniskowiec??? (jeśli tak to sie załamałem bo przecież WNP w 2004r. postanowiła stwożyć Korpus Ekspedycyjny ...yyy... korpus bez wsparcia lotniczego???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 12 Stycznia 2011 Super Moderator Share Napisano 12 Stycznia 2011 Czyli jednak winda jest "na styk" co oznacza że Kuznetsov wybitnie nie perspektywiczny (Su-35 jest 0,5m dłuższy) Może i dłuższy ale wazne jak umieszczone jest podwozie - w tym przypadku te dodatkowe pół metra może przecież wystawać za burtę, stojąc stabilnie na windzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Twoja odpowiedź wiele rozjaśnia ale też rodzi nowe pytania. 1. Czyli jednak winda jest "na styk" co oznacza że Kuznetsov wybitnie nie perspektywiczny (Su-35 jest 0,5m dłuższy) 2. Flota Rosyjska posiadając wyspecjalizowane samoloty stwożone do startu z lotniskowców posiada tylko JEDEN zdatny do wykożystania lotniskowiec??? (jeśli tak to sie załamałem bo przecież WNP w 2004r. postanowiła stwożyć Korpus Ekspedycyjny ...yyy... korpus bez wsparcia lotniczego???) 1. Kuzniecow i tak pewnie nic lepszego i większego od Su-33/35 nie weźmie na pokład, bo to są gabarytowo już spore samoloty, a w najbliższej przyszłości wątpię by coś nowego powstało, raczej prędzej odstawią okręt do rezerwy. 2. Aż jeden, w dobie ich deficytu finansowego raczej skierują się w utrzymaniu tych okrętów co mają. Dopiero wprowadzili nowiutki okręt podwodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 1. Czyli jednak winda jest "na styk" co oznacza że Kuznetsov wybitnie nie perspektywiczny (Su-35 jest 0,5m dłuższy) 2. Flota Rosyjska posiadając wyspecjalizowane samoloty stwożone do startu z lotniskowców posiada tylko JEDEN zdatny do wykożystania lotniskowiec??? (jeśli tak to sie załamałem bo przecież WNP w 2004r. postanowiła stwożyć Korpus Ekspedycyjny ...yyy... korpus bez wsparcia lotniczego???) Ad.1. Dokładnie to tylko o 30 cm ale i tak nie ma to znaczenia bo Su-35 nie jest przystosowany i nigdy nie będzie do operowania z lotniskowca. Ad.2. Jeden wystarczy. Resztę uzupełnią Mistrale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack3236 Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2011 Ok. jedno zrozumiałem. Po prostu przyjąłem że skoro OKB Suchoj-a stworzyła tak głęboką modernizację wersji "naziemnej" analogicznie powstała/powstanie "morska". A co do Mistrali to one chyba tak samo jak Baku/Admiral Groszkow i Kiev nie posiadają ani katapulty ani też skoczni startowej czyli są bardziej "śmigłowcowcami" niźli lotniskowcami. No ale cóż prawo rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.