Banny Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Przemek, piszę swoje uwagi z sympatii a nie ze złośliwości... Poza tym to twoja praca, twoje modele, także ja tu nic muszę. Zrozumieć ani tym bardziej się wpisywać w twoich wątkach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 Poza tym to twoja praca, twoje modele, także ja tu nic muszę. No to nie rozumiem, o co ciągłe darcie kotów z tym podejściem do modelowania . Zrozumieć ani tym bardziej się wpisywać w twoich wątkach! Akurat Twoje merytoryczne uwagi dużo wnoszą do moich prac, ale jak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Dziwnie się to czyta, Panowie. Starczy i do roboty. Ja jeszcze do tych skrzydeł wrócę. Tu nie chodzi o zróżnicowanie blach (nie o jakieś różnokolorowe kafelki) tylko o to, że w każdym Mustangu D (fabrycznym) skrzydło jest zaszpachlowane, zapodkładowane, a później pomalowane na srebrno. Pokrywy uzbrojenia również. Wynikiem takiego działania producenta jest zanik linii podziałowych, dlatego uważam, że aplikowanie ciemnego łosza w te grube linie jest bez sensu. Jak ma być poligon, to zrób to jak trzeba. Zaszpachluj i ewentualnie natnij cieniutkie linie skalpelem, bo spod tej szpachli jednak łączenia blach wychodziły. A różnice w kolorze i fakturze widać na kolorowej klatce filmu świetnie. Bez lusterek cała tyrada na temat niedającej się powściągnąć potrzebie detalowania traci na wiarygodności. Pozdrawiam i życzę sukcesu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 Dziwnie się to czyta, Panowie. Toteż i koniec. Ja jeszcze do tych skrzydeł ... OK, poligonu więc będzie c.d. i pobawię się jeszcze tymi skrzydłami na kilka sposobów. Mike, to szpachlowanie, to w celach poprawy osiągów było, dobrze rozumuję? Bez lusterek cała tyrada na temat niedającej się powściągnąć potrzebie detalowania traci na wiarygodności. Niech więc i to będzie/będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 to szpachlowanie, to w celach poprawy osiągów było, dobrze rozumuję? Tak, dla uzyskania maksymalnie laminarnego przepływu powietrza - w końcu skrzydło to był wielki atut tej maszyny. Ja takiego z lusterkami już mam za sobą - no ale w 48 to było trochę łatwiej http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=26161 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 Pięknie wymalowany, Mike! Pozwolisz, że będę się próbował wzorować Twoim malowaniem? Od razu mam pytanie odnośnie miejsc nasad skrzydeł oraz stateczników: tam jest płynna zmiana koloru kadłub/skrzydło(statecznik), czy to złudzenie? Czy można prosić o zdjęcie z powiększeniem tego miejsca, przy większym oświetleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 (edytowane) Nie wiem czy warto się na nim wzorować, ja raczej proponowałbym na tym: Płynność przejścia na moim modelu to raczej złudzenie lub moja nieudolność - w każdym razie nie taki był zamiar. Ale w kontekście zdjęcia WR-F to już by można było rozważać, czy nie było jakichś podmalówek zachodzących na oprofilowanie łączenia skrzydła z kadłubem. To jest właśnie jeden z tych momentów gdzie każdy zobaczy co zechce, ale jak już coś dojrzy to warto zasygnalizować, że się wie. O tym jak był brudzony mój "Cripes" dowiesz się więcej z warsztatu http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=25683. Skrzydła i kadłub były malowane innymi farbami. EDIT: Teraz mnie olśniło, w fabryce skrzydła były lakierowane srebrzanką już po złożeniu płatowca, może nie zawsze maskowali to łączenie? Wie ktoś jak to wyglądało? Liczę na Kornika i Gonza. Edytowane 3 Grudnia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 Ok, dzięki. Link dwa razy prowadzi do galerii, ale poszukam warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2011 Z kronikarskiego obowiązku - prace nad Mustangiem zakończone, model siłą przejęty przez 6-letniego oblatywacza. Dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc przy budowie oraz cenne rady, na pewno przyczyni się to do polepszenia mojego warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 No to czekamy na galerie! Oczywiście jak będzie jeszcze co pokazywać po oblocie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek - MaXus Napisano 11 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2011 Teraz, nie bardzo będzie sens. Sam model jest jeszcze (chyba) w jednym kawałku ale po ostatnich jego zdjęciach testowałem na nim nakładanie kalek do Aligatora, brudzenie pigmentami, olejnymi oraz zmywanie. Wrzucę ewentualnie 3 sprzed washa i 3 po, ale nie umieszczane wcześniej: Niestety, kabina nie odsłonięta, zresztą obecnie po zdjęciu masek, oderwały one w jednym miejscu sido z kabiny, więc zaniecham na przyszłość praktyki z jego nakładaniem albo zdwoję ostrożność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.