MartiniOCP Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Ruszam z kolejnym modelem firmy Fujimi. Padło na Porsche z serii Enthusiast. Model będzie, generalnie, z pudła. Mam zamiar waloryzować wnętrze, czyli dywaniki, pasy, głośniki, i zobaczymy co jeszcze. Silnik dostanie oczywiście kabelki. Poza tym, zdecydowałem się wyciąć maskę i zrobić sekcję bagażową z przodu (zapas, wykładzinki, itp.) Chcę, żeby wszystko ładnie się otwierało, więc nie obędzie się bez dorobienia zawiasów. Coś takiego chciałbym osiągnąć To co do tej pory zrobiłem pomalowałem na próbę podwozie, żeby zobaczyć jak wygląda lakier (dobierałem w mieszalni z palety Porsche) W sumie mało na zdjęciu widać, ale jestem zadowolony. Taki lekki piasek wpadający w łososiowy metalik. Może jak dam ciemniejszy (szary) podkład to go przyciemnię. kasta motorek Zamieszczam również materiały, na podstawie których buduje 911-tkę. Może komuś się przyda. http://forums.pelicanparts.com/911-engine-rebuilding-forum/147680-engine-cleaning-brightening.html http://www.rickcrider.com/930interior.htm http://rides.webshots.com/album/35659303IpSyVj http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290544939476&viewitem= http://forums.pelicanparts.com/911-930-turbo-super-charging-forum/492239-1977-porsche-930-turbo-2.html http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260739014480&ih=016&category=10076#ht_500wt_956 http://forums.pelicanparts.com/porsche-cars-sale/167534-porsche-930-turbo-beautiful.html Tu jest bardzo fajny link - odbudowa staruszków. Masa zdjęć. http://www.caporsche.net/carsinprogress.html Mam problem z wnętrzem bo najpopularniejsze jest, zwyczajnie, prawie całe czarne. Trochę mnie to razi, jest strasznie monotonne. Szukałem innych konfiguracji spotykanych w tej 911-tce i znalazłem takie kwiatki: i mój faworyt pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Jak ja lubię te twoje modele, wpasowują się tematycznie w moje upodobania Tez byłbym za tym beżowym wnętrzem, ładnie by pasowało do lakieru. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 8 Maja 2011 Autor Share Napisano 8 Maja 2011 Cieszę się, że mamy podobny gust. Moje upodobania to lata 70,80 i wczesne 90. Czasy kiedy maszyny były najdziksze w historii motoryzacji. Ta 911 to chyba dobry przykład takiego podejścia. Silnik, jak to mówią, w złym miejscu, duża moc(+ spora turbodziura), napęd na tył..i martw się sam jak na zakręcie załączy się turbo a kierowca, jakby dostał z półobrotu, leci w stronę gęsto rosnących drzew. ;]Chyba bałbym się jeździć czymś takim na co dzień;] pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punio Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Dokładnie i to były auta do których kierowca musiał mieć umiejętności a nie gówien naładowane teraz to były auta z duszą a nie Podoba mi się bardzo 911 na której się wzorujesz powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Kolejne ciekawe Porsche na forum. Szykuje się fajny i przemyślany projekt. Już nie mogę się doczekać wykończonego lakieru Powodzenia! Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 O kolejny model z pod twoich rąk . Zasiadam na widowni iżycze powodzenia w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiwaczek Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Witam. Ciekawy wybór i jak większość "forumowiczów" powyżej ja też bardzo lubię ten okres w samochodach. Co do twojej tapicerki to ja głosuję za kolorystyką z ostatniego zdjęcia czyli jasna skóra z czarną deską rozdzielczą. Będzie ładnie "grała" z kolorem lakieru na kaście. Pozdrawiam i trzymam kciuki. Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 8 Maja 2011 Autor Share Napisano 8 Maja 2011 Co do wyboru tapicerki to na 90% będzie jasna skóra+czerń. Mam akurat flock w podobnym kolorze, więc klamka zapadła;] Parę fotek z tego co udało mi się dzisiaj pokombinować przy motorku. Nie przejmujcie się tymi obiciami gdzieniegdzie, oczywiście zostaną usunięte jak skończę składać ten agregat. Pasek (ten od wentylatora) usunąłem. Był odlany razem z kołami pasowymi. Zrobię go z czegoś innego;] pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 No i to jest prawdziwe Porsche Ja się skłaniam raczej ku japońskiej motoryzacji ale starą 911 lub mydelniczkę (356) z Enthusiast-a bym sobie skleił Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 A czemu akurat w czerwonym ta pokrywa? Ta 911 to chyba dobry przykład takiego podejścia. Silnik, jak to mówią, w złym miejscu, duża moc(+ spora turbodziura), napęd na tył..i martw się sam jak na zakręcie załączy się turbo a kierowca, jakby dostał z półobrotu, leci w stronę gęsto rosnących drzew. ;]Chyba bałbym się jeździć czymś takim na co dzień;] Tak naprawdę to więcej w tym legendy niż prawdy. Wystarczy porozmawiać z użytkownikami tych samochodów. Nie jest to oczywiście golf z napędem na przód. To auto wymaga po prostu świadomego jeżdżenia i jak się kupuje tej kategorii samochód to nie można się po nim spodziewać że będzie się zachowywał jak auto dla ludu. Jak dla mnie to byłby jeden z pierwszych celów po odebraniu głownej nagrody w totka Powodzenia w dalszej budowie. Słyszałem że ten zestaw Enthusiasta Fujimi nie składa się tak łatwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 9 Maja 2011 Autor Share Napisano 9 Maja 2011 (edytowane) A czemu akurat w czerwonym ta pokrywa? Przeglądałem różne zdjęcia na internecie (w tym to poniżej) i wybrałem czerwień. To samo tyczy się np. wentylatora - widziałem czarne, czarno srebrne i, to co ja mam, lekko zżółkły biały. W sumie dobrze że zadałeś to pytanie bo jeszcze raz spojrzałem na motor i chyba będę zrywał górę. Niektóre elementy malowałem zgodnie z instrukcją a teraz widzę, że nie do końca ma to pokrycie w realu. Dodam jeszcze, że z silnikiem wzoruje się na tym linku: http://forums.pelicanparts.com/911-engine-rebuilding-forum/147680-engine-cleaning-brightening.html Tak naprawdę to więcej w tym legendy niż prawdy. Wystarczy porozmawiać z użytkownikami tych samochodów. Nie jest to oczywiście golf z napędem na przód. To auto wymaga po prostu świadomego jeżdżenia i jak się kupuje tej kategorii samochód to nie można się po nim spodziewać że będzie się zachowywał jak auto dla ludu. Jak dla mnie to byłby jeden z pierwszych celów po odebraniu głownej nagrody w totka Smile Ja absolutnie nie neguje samochodu Porsche jako rasowej sportowej maszyny o świetnych właściwościach jezdnych. Po prostu, chyba ze wszystkich marek, to właśnie do starych Porsche czuje największy respekt. To tak jakby porównać jakąś napakowaną elektroniką, mocną przednionapędówkę z XXI wieku do układnej lalki, która na wszystko pozwala i nie ma z nią zbyt dużo ryzyka. 911 Turbo to trudna kobieta, która może często zagiąć i narobić człowiekowi obciachu, ale też dać mnóstwo frajdy. I jeszcze jedno, jakbym i ja wygrał w totka to zapewniam Cie, że taka 911 natychmiast pojawiłaby się i u mnie w garażu. ;] PS. Nie mam nic do nowoczesnych przednionapędówek! Ba, chętnie bym jakąś poszalał;] Porównanie trzeba było jednak zrobić. Dzięki za komentarz. Edytowane 9 Maja 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Taka maszyna wymaga po prostu więcej myślenia i umiejętności od kierowcy. Nowoczesne, mocne przednionapędówki na pewno są łatwiejsze w prowadzeniu, w większości przypadków wystarczy tylko pamiętać od podsterowności w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 9 Maja 2011 Autor Share Napisano 9 Maja 2011 Jednak zostanę przy malowaniu silnika, które mam bo znalazłem taki o podobnym wyglądzie i, co ważniejsze, chyba z plastikowym kolektorem (może instrukcja się jednak nie myliła). Rozważam tylko puszczenie przewodów dookoła wentylatora i, może, zmianę kolory wentylatora na czerwony. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyja Napisano 9 Maja 2011 Share Napisano 9 Maja 2011 Fajny model, z przyjemnością obejrzę relację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 13 Maja 2011 Autor Share Napisano 13 Maja 2011 Delikatny postęp przy silniku. Postanowiłem dodać trochę więcej przewodów. Zaznaczyłem nakrętki, zaczynam podłączać turbo. I z tym są niejakie problemy bo węże średnio się układają. Zobaczymy. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Końcowy jeśli chodzi o motor. Lekkie obicia poprawię już przed samym montażem na samochodzie. Filtr powietrza nie przyklejony po pewnie będę musiał go przyciąć, żeby się klapa domykała. Ogólnie nawet nieźle się to składało, poza wężami. Musiałem podorabiać "gumowe" obręcze, żeby zamaskować nieładne szpary między łączeniami. Wracam do walki z zawiasami. Póki co mocno przegrywam. Najgorzej idzie z przodu gdzie wycinałem maskę. Na razie wszystkie koncepcje legły w gruzach. Dzisiaj kolejny dzień prób. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Silnik pierwsza klasa Powodzenia z resztą modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Dzięki. Dzisiaj podjąłem decyzję, że maska i tylna klapa jednak bez zawiasów. Nie mogę poradzić sobie ze spasowaniem elementów. Problemem jest to, że w ogóle nie ma miejsca i są różne płaszczyzny, więc zamiast nierównych szpar wybieram ładne szczelinki tyle, że bez zawiasów. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Silnik rzeczywiście super wygląda, podkreśl może tylko bardziej wiatrak bo będzie chyba najbardziej na widoku. A z zawiasami też się mecze ostatnio u siebie, z takim samym efektem myślałeś o zestawie Abera? wygląda to dla mnie całkiem sensownie: http://www.mojehobby.pl/aber-24010-zawiasy-do-pokryw-masek-p-18-1455686.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 15 Maja 2011 Autor Share Napisano 15 Maja 2011 Z wiatrakiem rzeczywiście dobry pomysł. Postaram się zrobić jeszcze łosza i podkreślić łopatki. Co do zawiasów do ciekawa propozycja. Szczerze, nie szukałem nic na sieci, a moje wypociny tak mnie zmęczyły, że zrezygnowałem. Cena w sumie nie jest wysoka, więc zamówię sobie taki zestaw, zobaczę co się da zrobić. Wielkie dzięki za podpowiedź z tym zestawem. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 29 Maja 2011 Autor Share Napisano 29 Maja 2011 Witam. Lekki update. Model powoli się robi, w szczególności wnętrze. W sumie miało być jeszcze trochę modyfikacji ale straciłem kompletnie zapał, albo inaczej, cały zapał poszedł w pasowanie wszystkiego do kupy. Model jest TRAGICZNY!. Silnik składa się jako tako, reszta to po prostu nieporozumienie. W każdym razie, teraz celem jest schludne ukończenie modelu, i nienaganne wykonanie kasty. Środek tyle co ile.... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 29 Maja 2011 Share Napisano 29 Maja 2011 Ładnie pomalowany środek lecz troszkę za bardzo się świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 29 Maja 2011 Autor Share Napisano 29 Maja 2011 Wnętrze będzie pryśnięte półmatem. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 29 Maja 2011 Share Napisano 29 Maja 2011 Wnętrze konkret Wnętrze będzie pryśnięte półmatem. No to już miód malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2011 Wrzucam parę fotek z postępu prac. Z modelu jestem niezadowolony. Miałem go już odstawić, jednak nie chcę totalnie zmarnować 130zł, więc - niech stoi, taki jaki jest. W sumie z daleka może się komuś spodoba. Z baboli: - uszczelki jak zwykle nie są idealnie proste i bez-ząbkowe. Siedziałem, oklejałem, i guzik. Inwestuje w Tamijowski marker, może trochę pomoże. - lakier, wyszły jakieś artefakty gdzieniegdzie, bezbarwny nakładałem mini-pistoletem [nie aero] i wyszło nawet fajnie, nie ma pomarańczy. Z drugiej strony, pistolet kładzie bardzo grube warstwy. Po 1 jest już naprawdę dosyć. - ogólnie składalność [jak na moje umiejętności] jest beznadziejna. Musiałem zwężyć tylną oś. Karoseria...lepiej nie mówić. Non stop docinanie tu, tam...Męczące. - chciałem robić otwieraną maskę - jak dobrze pójdzie, będzie tylko tył. Przód zamykam na klej. Z resztą, maska w podkładzie po raz 2, źle nałożyłem bazę. Na plus: - pierwszy model, w którym nie mam problemu z szybami - trochę przypomina 911;] W każdym razie, oto fotki: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.