Skocz do zawartości

Porsche 911 turbo '85, Fujimi


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Ruszam z kolejnym modelem firmy Fujimi. Padło na Porsche z serii Enthusiast. Model będzie, generalnie, z pudła. Mam zamiar waloryzować wnętrze, czyli dywaniki, pasy, głośniki, i zobaczymy co jeszcze. Silnik dostanie oczywiście kabelki. Poza tym, zdecydowałem się wyciąć maskę i zrobić sekcję bagażową z przodu (zapas, wykładzinki, itp.) Chcę, żeby wszystko ładnie się otwierało, więc nie obędzie się bez dorobienia zawiasów.

 

Coś takiego chciałbym osiągnąć

 

Porsche-911-Turbo-gray-1979-red-interior.jpg

 

To co do tej pory zrobiłem

 

pomalowałem na próbę podwozie, żeby zobaczyć jak wygląda lakier (dobierałem w mieszalni z palety Porsche) W sumie mało na zdjęciu widać, ale jestem zadowolony. Taki lekki piasek wpadający w łososiowy metalik. Może jak dam ciemniejszy (szary) podkład to go przyciemnię.

 

100_2307.jpg

 

100_2305.jpg

 

kasta

 

100_2304.jpg

 

100_2302.jpg

 

motorek

 

100_2301.jpg

 

100_2300.jpg

 

100_2299.jpg

 

100_2298.jpg

 

Zamieszczam również materiały, na podstawie których buduje 911-tkę. Może komuś się przyda.

 

http://forums.pelicanparts.com/911-engine-rebuilding-forum/147680-engine-cleaning-brightening.html

 

http://www.rickcrider.com/930interior.htm

 

http://rides.webshots.com/album/35659303IpSyVj

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290544939476&viewitem=

 

http://forums.pelicanparts.com/911-930-turbo-super-charging-forum/492239-1977-porsche-930-turbo-2.html

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260739014480&ih=016&category=10076#ht_500wt_956

 

http://forums.pelicanparts.com/porsche-cars-sale/167534-porsche-930-turbo-beautiful.html

 

Tu jest bardzo fajny link - odbudowa staruszków. Masa zdjęć.

 

http://www.caporsche.net/carsinprogress.html

 

 

Mam problem z wnętrzem bo najpopularniejsze jest, zwyczajnie, prawie całe czarne. Trochę mnie to razi, jest strasznie monotonne. Szukałem innych konfiguracji spotykanych w tej 911-tce i znalazłem takie kwiatki:

 

1883258.jpg

 

911Interior1151294752.jpg

 

i mój faworyt

 

1978-Porsche-930-Interior-II.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mamy podobny gust. Moje upodobania to lata 70,80 i wczesne 90. Czasy kiedy maszyny były najdziksze w historii motoryzacji. Ta 911 to chyba dobry przykład takiego podejścia. Silnik, jak to mówią, w złym miejscu, duża moc(+ spora turbodziura), napęd na tył..i martw się sam jak na zakręcie załączy się turbo a kierowca, jakby dostał z półobrotu, leci w stronę gęsto rosnących drzew. ;]Chyba bałbym się jeździć czymś takim na co dzień;]

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i to były auta do których kierowca musiał mieć umiejętności a nie gówien naładowane teraz to były auta z duszą a nie Podoba mi się bardzo 911 na której się wzorujesz powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne ciekawe Porsche na forum. Szykuje się fajny i przemyślany projekt. Już nie mogę się doczekać wykończonego lakieru

 

Powodzenia!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ciekawy wybór i jak większość "forumowiczów" powyżej ja też bardzo lubię ten okres w samochodach. Co do twojej tapicerki to ja głosuję za kolorystyką z ostatniego zdjęcia czyli jasna skóra z czarną deską rozdzielczą. Będzie ładnie "grała" z kolorem lakieru na kaście.

Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru tapicerki to na 90% będzie jasna skóra+czerń. Mam akurat flock w podobnym kolorze, więc klamka zapadła;]

 

Parę fotek z tego co udało mi się dzisiaj pokombinować przy motorku. Nie przejmujcie się tymi obiciami gdzieniegdzie, oczywiście zostaną usunięte jak skończę składać ten agregat. Pasek (ten od wentylatora) usunąłem. Był odlany razem z kołami pasowymi. Zrobię go z czegoś innego;]

 

100_2325.jpg

 

100_2323.jpg

 

100_2321-1.jpg

 

100_2318.jpg

 

100_2317-1.jpg

 

100_2321.jpg

 

100_2317.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu akurat w czerwonym ta pokrywa?

 

Ta 911 to chyba dobry przykład takiego podejścia. Silnik, jak to mówią, w złym miejscu, duża moc(+ spora turbodziura), napęd na tył..i martw się sam jak na zakręcie załączy się turbo a kierowca, jakby dostał z półobrotu, leci w stronę gęsto rosnących drzew. ;]Chyba bałbym się jeździć czymś takim na co dzień;]

Tak naprawdę to więcej w tym legendy niż prawdy. Wystarczy porozmawiać z użytkownikami tych samochodów. Nie jest to oczywiście golf z napędem na przód. To auto wymaga po prostu świadomego jeżdżenia i jak się kupuje tej kategorii samochód to nie można się po nim spodziewać że będzie się zachowywał jak auto dla ludu.

Jak dla mnie to byłby jeden z pierwszych celów po odebraniu głownej nagrody w totka

 

Powodzenia w dalszej budowie. Słyszałem że ten zestaw Enthusiasta Fujimi nie składa się tak łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
A czemu akurat w czerwonym ta pokrywa?

 

 

Przeglądałem różne zdjęcia na internecie (w tym to poniżej) i wybrałem czerwień. To samo tyczy się np. wentylatora - widziałem czarne, czarno srebrne i, to co ja mam, lekko zżółkły biały. W sumie dobrze że zadałeś to pytanie bo jeszcze raz spojrzałem na motor i chyba będę zrywał górę. Niektóre elementy malowałem zgodnie z instrukcją a teraz widzę, że nie do końca ma to pokrycie w realu. Dodam jeszcze, że z silnikiem wzoruje się na tym linku:

http://forums.pelicanparts.com/911-engine-rebuilding-forum/147680-engine-cleaning-brightening.html

 

engine-1.jpg

 

Tak naprawdę to więcej w tym legendy niż prawdy. Wystarczy porozmawiać z użytkownikami tych samochodów. Nie jest to oczywiście golf z napędem na przód. To auto wymaga po prostu świadomego jeżdżenia i jak się kupuje tej kategorii samochód to nie można się po nim spodziewać że będzie się zachowywał jak auto dla ludu.

Jak dla mnie to byłby jeden z pierwszych celów po odebraniu głownej nagrody w totka Smile

 

Ja absolutnie nie neguje samochodu Porsche jako rasowej sportowej maszyny o świetnych właściwościach jezdnych. Po prostu, chyba ze wszystkich marek, to właśnie do starych Porsche czuje największy respekt. To tak jakby porównać jakąś napakowaną elektroniką, mocną przednionapędówkę z XXI wieku do układnej lalki, która na wszystko pozwala i nie ma z nią zbyt dużo ryzyka. 911 Turbo to trudna kobieta, która może często zagiąć i narobić człowiekowi obciachu, ale też dać mnóstwo frajdy. I jeszcze jedno, jakbym i ja wygrał w totka to zapewniam Cie, że taka 911 natychmiast pojawiłaby się i u mnie w garażu. ;]

 

PS. Nie mam nic do nowoczesnych przednionapędówek! Ba, chętnie bym jakąś poszalał;] Porównanie trzeba było jednak zrobić.

 

Dzięki za komentarz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka maszyna wymaga po prostu więcej myślenia i umiejętności od kierowcy. Nowoczesne, mocne przednionapędówki na pewno są łatwiejsze w prowadzeniu, w większości przypadków wystarczy tylko pamiętać od podsterowności w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zostanę przy malowaniu silnika, które mam bo znalazłem taki o podobnym wyglądzie i, co ważniejsze, chyba z plastikowym kolektorem (może instrukcja się jednak nie myliła). Rozważam tylko puszczenie przewodów dookoła wentylatora i, może, zmianę kolory wentylatora na czerwony.

 

Porsche_911_turbo_Motor_Engine_930-50.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatny postęp przy silniku. Postanowiłem dodać trochę więcej przewodów. Zaznaczyłem nakrętki, zaczynam podłączać turbo. I z tym są niejakie problemy bo węże średnio się układają. Zobaczymy.

 

100_2328.jpg

 

100_2338.jpg

 

100_2332.jpg

 

100_2327.jpg

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcowy jeśli chodzi o motor. Lekkie obicia poprawię już przed samym montażem na samochodzie. Filtr powietrza nie przyklejony po pewnie będę musiał go przyciąć, żeby się klapa domykała. Ogólnie nawet nieźle się to składało, poza wężami. Musiałem podorabiać "gumowe" obręcze, żeby zamaskować nieładne szpary między łączeniami.

 

100_2344.jpg

 

100_2346.jpg

 

100_2342.jpg

 

100_2341.jpg

 

100_2349.jpg

 

100_2350.jpg

 

Wracam do walki z zawiasami. Póki co mocno przegrywam. Najgorzej idzie z przodu gdzie wycinałem maskę. Na razie wszystkie koncepcje legły w gruzach. Dzisiaj kolejny dzień prób.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Dzisiaj podjąłem decyzję, że maska i tylna klapa jednak bez zawiasów. Nie mogę poradzić sobie ze spasowaniem elementów. Problemem jest to, że w ogóle nie ma miejsca i są różne płaszczyzny, więc zamiast nierównych szpar wybieram ładne szczelinki tyle, że bez zawiasów.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rzeczywiście super wygląda, podkreśl może tylko bardziej wiatrak bo będzie chyba najbardziej na widoku.

A z zawiasami też się mecze ostatnio u siebie, z takim samym efektem

myślałeś o zestawie Abera? wygląda to dla mnie całkiem sensownie:

http://www.mojehobby.pl/aber-24010-zawiasy-do-pokryw-masek-p-18-1455686.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wiatrakiem rzeczywiście dobry pomysł. Postaram się zrobić jeszcze łosza i podkreślić łopatki.

 

Co do zawiasów do ciekawa propozycja. Szczerze, nie szukałem nic na sieci, a moje wypociny tak mnie zmęczyły, że zrezygnowałem. Cena w sumie nie jest wysoka, więc zamówię sobie taki zestaw, zobaczę co się da zrobić.

 

Wielkie dzięki za podpowiedź z tym zestawem.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam. Lekki update. Model powoli się robi, w szczególności wnętrze. W sumie miało być jeszcze trochę modyfikacji ale straciłem kompletnie zapał, albo inaczej, cały zapał poszedł w pasowanie wszystkiego do kupy. Model jest TRAGICZNY!. Silnik składa się jako tako, reszta to po prostu nieporozumienie. W każdym razie, teraz celem jest schludne ukończenie modelu, i nienaganne wykonanie kasty. Środek tyle co ile....

 

100_2362.jpg

 

100_2361-1.jpg

 

100_2359-1.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wrzucam parę fotek z postępu prac. Z modelu jestem niezadowolony. Miałem go już odstawić, jednak nie chcę totalnie zmarnować 130zł, więc - niech stoi, taki jaki jest. W sumie z daleka może się komuś spodoba.

 

Z baboli:

- uszczelki jak zwykle nie są idealnie proste i bez-ząbkowe. Siedziałem, oklejałem, i guzik. Inwestuje w Tamijowski marker, może trochę pomoże.

- lakier, wyszły jakieś artefakty gdzieniegdzie, bezbarwny nakładałem mini-pistoletem [nie aero] i wyszło nawet fajnie, nie ma pomarańczy. Z drugiej strony, pistolet kładzie bardzo grube warstwy. Po 1 jest już naprawdę dosyć.

- ogólnie składalność [jak na moje umiejętności] jest beznadziejna. Musiałem zwężyć tylną oś. Karoseria...lepiej nie mówić. Non stop docinanie tu, tam...Męczące.

- chciałem robić otwieraną maskę - jak dobrze pójdzie, będzie tylko tył. Przód zamykam na klej. Z resztą, maska w podkładzie po raz 2, źle nałożyłem bazę.

 

Na plus:

- pierwszy model, w którym nie mam problemu z szybami

- trochę przypomina 911;]

W każdym razie, oto fotki:

 

103_2373.jpg

 

103_2372.jpg

 

103_2369.jpg

 

103_2367.jpg

 

103_2366.jpg

 

103_2365.jpg

 

103_2364.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.