Skocz do zawartości

Su-27 Academy 1:48 + Aires


smialus

Rekomendowane odpowiedzi

Robercie to czekam na wznowienie tematu Dzisiaj pobawiłem się z dyszami. Dodałem czarne pasy i przetarłem pastelą suchą pomarańczową i niebieską. Tak myślę czy nie przetrzeć tego jeszcze grafitem sproszkowanym.

 

th_IMG_0066.jpg

 

th_IMG_0067.jpg

 

th_IMG_0068.jpg

 

th_IMG_0065.jpg

 

th_IMG_0069.jpg

 

th_IMG_0070.jpg

 

th_IMG_0071.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem chęci z powodu uszkodzenia nieruchomej części owiewki postanowiłem oryginalną zerwać i wytłoczyć nową. Materiałem były okładki z skoroszytów doradzane gdzieś na forum. Jednak okładki okazały się błędem który uwidaczniał się w fazie końcowej przy polerowaniu. Nie było idealnej przejrzystości na owiewce. Wyszperałem stare opakowanie po rylcu Trumpka, okazał się strzałem w dziesiątkę, raz grubszy materiał który łatwiej było obrabiać i po polerowaniu był idealnie przezroczysty. Efekty poniżej. Owiewka będzie jeszcze pomalowana w charakterystyczny brązowawy kolor.

 

th_IMG_2523.jpg

 

th_IMG_2524.jpg

 

th_IMG_2527.jpg

 

th_IMG_2525.jpg

 

Powalczyłem również z dyszami które dostały specyficznego niebieskawego koloru imitującego przepalenia. Kolorystyka jaka była wykorzystana jest następująca: Metalizer Model Master Burnt Metal, Alclad Chrom, Tensocrom Lifecolor - Kerosene i Valleyo Gunmetal Blue.

 

th_IMG_2528.jpg

 

th_IMG_2532.jpg

 

th_IMG_2534.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra z tym Su ,ale Ty sobie całkiem dobrze radzisz

 

Edek wydał "limitet edyszy" Su 27 ale znając ,życie to też Academia z kilkoma dodatkami za niezłą kasę

 

A nie powiem bo się przyglądałem Edkowi. I to jest dosłownie to samo plus żywic i blaszek za co sobie życzą niezłą sumę.

Topper Harley, a o jakie Ci chodzi ułożenie klapek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w pierwszym moim poście mam do Ciebie kilka pytań.

Jak prezentują się same wypraski? co z pudełkowymi kalkami? "made by cartograf" czy oryginalny wyrób koreańskich rzemieślników?

Mógłbyś opisać w jaki sposób pracowałeś nad tą owiewką domyślam się, że była ostra polerka ale czym?

I ostatnie z moich pytań: Gdzieś Ty mieszkał, że Ci "Suki" nad głowami latały? :P

 

A i oczywiście będę śledził Twoje poczynania, raczej nie wesprę Cię merytorycznie bo, za krótki na to jestem. Ale powodzenia zawsze mogę życzyć.

 

Może będzie dla Ciebie pomocny ten link, gdzie Kuba Galicki z podobnym arsenałem żywicy i blach zrobił fajnego Flankera.

 

 

Suki stacjonowaly w garnizonie Kluczewo, mam przyjemnosc mieszkac w Stargardzie(Kluczewo jest obecnie dzielnica Stargardu). Dawnymi czasy kilka razy widzialem Suki, jak mialy treningowe walki powietrzne w okolicach Stargardu- niesamowity widok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tak ładnie i dość skutecznie zastąpiłeś swoim wyrobem, to nie owiewka, a wiatrochron.

Przetarcia farby całkiem ciekawie imitują zużycie powłoki lakierniczej na Su-27, ale wydaje mi się, że powinieneś to robić drobniejszym papierem. Na przykład o gradacji 1500. A jeszcze lepiej wyszłoby Ci to ze ściereczkami.

A jeśli chodzi o dysze, a w zasadzie poszycie nad silnikami, to bliższe realizmowi było przed użyciem czarnego. "Ctrl+Z" by się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tak ładnie i dość skutecznie zastąpiłeś swoim wyrobem, to nie owiewka, a wiatrochron.

Przetarcia farby całkiem ciekawie imitują zużycie powłoki lakierniczej na Su-27, ale wydaje mi się, że powinieneś to robić drobniejszym papierem. Na przykład o gradacji 1500. A jeszcze lepiej wyszłoby Ci to ze ściereczkami.

A jeśli chodzi o dysze, a w zasadzie poszycie nad silnikami, to bliższe realizmowi było przed użyciem czarnego. "Ctrl+Z" by się przydało.

 

Próbowałem 1500 ale był problem, że bym się zatarł. Co do silników to tutaj można spekulować i teraz tak doszedłem do wniosku, że chyba najbardziej byłby tutaj kolor miedziany. Patrząc na zdjęcia które mam to widać najbardziej właśnie miedziany kolor z domieszką stali oxydowanej. I sam już nie wiem czy zostawić czy zamówić Alclada miedzianego

 

th_569595i.jpg

 

th_100_3988.jpg

 

th_w_su27_mirgorod_23.jpg

 

th_w_su27_mirgorod_167.jpg

 

th_w_su27_mirgorod_166.jpg

 

th_w_su27_mirgorod_168.jpg

 

A posiada ktoś może zdjęcia IRST wewnętrznej części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz już coś zamawiać, to weź z palety Alclada: Pale Gold, Pale Burnt Metal i koniecznie Jet Exhaust. To nie miedź co widzisz, a tytan poddany działaniu wysokich temperatur. Miedzi możesz użyć jako domieszki, ale w minimalnych ilościach. Ale obejdzie się bez niego. Ja bym ten kolor na Twoim miejscu odpuścił.

Tutaj dodałem miedzi nieco za dużo i te kolektory wyszły zbyt rdzawe (naniesiona jest też sucha pastela)

Spit_116.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę pogrzebałem przy Flankerze. Zmyłem osłony silników. Pryśnięte zostało Burnt Metal, Magnesium i Gun Metal. Następnie wcieranie grafitu, na to pójdą jeszcze różne kombinacje Tensocromu. Sądzę, że jakiś to wygląd uzyska zbliżony do takiego jaki jest w rzeczywistości.

 

th_IMG_2718.jpg

 

Flanker powoli dostaje wyglądu:

 

th_IMG_2716.jpg

 

th_IMG_2720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do maskowania na metalizerach używam tylko maskol. A miejsce nie powiem bo jest i o tyle jest dobrze, że nie są regularne (symetryczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę podłubałem przy Su. Wyeksploatowanie uznaję już na praktycznie finiszu, zostały niektóre elementy do przybrudzenia i ewentualnych korekt przed ostatecznym całościowym matem. Z dyszą daje już na luz po 5 krotnym malowaniu, a efekt dalej mnie nie zadowala .

 

th_IMG_2991.jpg

 

th_IMG_3000.jpg

 

th_IMG_2997.jpg

 

th_IMG_2996.jpg

 

th_IMG_3001.jpg

 

Czy wykonać jakieś rażące jeszcze poprawki?? Co do numeru jeszcze się nie mogę zdecydować. Czekam na papier do druku. I takie pytanie ma ktoś może czcionki rosyjskich numerów??

 

P. S

 

Rewelacyjne forum dotyczące Su-27. Zdjęcia jakich się nie znajdzie ot tak

http://forums.airforce.ru/showthread.ph ... 1%D1%83-27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarcia są jak najbardziej, tyle, że w przypadku mojego modelu i tak są skromne, i zdjęcia za bardzo oddają tą powłokę, w rzeczywistości aż tak bardzo nie widać tego zróżnicowania.

 

th_001a6p5q.jpg th_-27_161-1.jpg th_P8200106.jpg th__MG_5803su.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem nie jestem ale jak dla mnie te przetarcia są bardzo efektowne ,choc troszkę te przetarcia na dziobie nie przemawiają do mnie,chyba lepiej byłoby stonowac kolor,lub jakimiś filtrami popracować.

Ogólnie ja jestem pod duzym wrażeniem modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.