krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 Ad Tofik W NACA robiono najpierw próby z modelami . DREWNIANYMI !!! Powielasz Wasci plotki. nie było SPECJALNEJ wersji transportowej. Komora bombowa była jak zawsze , z kurtynami . tylko odlaczona była hydraulika ! Pierwsza przebudowa na wersje pasazerska , czyli ZLIKWIDOWANIE komory bombowej wraz z kurtynami nastapiła na AM -929 czyli wersji AM / Mk I / po jej wypadku. Stał sie pierwowzorem dla C -87 . WSZYSTKIE AL / Mk II uzywane w Transport Command MIAŁY wszystkie elementy BOMBOWCA wraz z komorą ale BYŁY bez uzbrojenia strzeleckiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 Z SZALONĄ OCHOTĄ !!!!!! posłużymy sie wiernym !!!! redukcyjnym modelem tej wersji WYKONANYM z materiałow uzytych do jego produkcji . Czekam na wykonawców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 30 Lipca 2011 Share Napisano 30 Lipca 2011 To tak z ciekawości gdzie siedzieli pasażerowie ? Ja to bym musiał zobaczyć jakiś gotowy model do tego typu badań aby sobie unaocznić jaki stopień szczegółowości jest potrzebny. Bo określenie "bardzo dokładny" jest dla mnie zbyt ogólne. I jak NACA robiła testy na modelach drewnianych , to nie wystarczy model z odtworzoną tylko bryłą zewnętrzną ? materiałow uzytych do jego produkcji i to zmienia postać rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 30 Lipca 2011 Share Napisano 30 Lipca 2011 Komora bombowa była jak zawsze , z kurtynami . tylko odlaczona była hydraulika A dysponujesz może zdjęciem wnętrza przystosowanego do przewozu pasażerów z tymi "kurtynami"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 ad Tofik . Własnie głownym celem jest zbadanie parametrów maszyny pod wzgledem AERODYNAMICZNYM w trakcie startu . Stąd wymagane DOKŁADNE zewnętrzne przerobki na modelu np.WYKONANIE ...KLAP czy innych ruchomych elementów sterowania itd itd. Bo podwozie wogole nie było schowane. Za malo była wysokosc aby je ZACZAC chowac. Stadium upadku jest juz tylko konsekwencja utraty siły nośnej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 B-24 nie posiadał typowych klap komór bombowych / otwieranych płatami /ale tw podciągane żaluzje ,praktycznie jak w meblach . Zdjecia sa. Wersje uzywane do transportu w komorze /przez calosc / bombowej miały zabudowana drewniana podłoge na wysokosci tzw cat rows. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 30 Lipca 2011 Share Napisano 30 Lipca 2011 To ja nie wiem czy przerabianie zestawowego modelu ma sens. Bo nie wiadomo jak jest odwzorowany np .profil skrzydeł czy inne szczegóły modelu kurzych różnice co do oryginału mogą dochodzi nawet do kilku milimetrów co chyba może przekłamać wynik badań Model do badań aerodynamicznych to by pasowało zrobić od podstaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 ad Tofik Istota B-24 Mk i i Mk II w RAF Transport Command BYŁ ładunek i zasięg .Pasazerowie byli mniej ISTOTNI .!!! mimo to przygotowano dla nich 6 miejsc w tylnej cześci kadłuba . tzw tramwajowe tzn po 3 połaczone oparciami . Jak było wiecej / a mniej bagazu / zajmowali miejsca , kładli sie w KOMORZE BOMBOWEJ na kocach .Pasazerowie rowniez dostawali maski tlenowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 Tofik , akurat profil Davies a odwzorowali o dziwo dobrze!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 30 Lipca 2011 Autor Share Napisano 30 Lipca 2011 Wogole przekroje i profile wykonano poprawnie .Co nas zaskoczyło. Drobne nazwijmy to niedoróbki nie maja az takiego wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 Ad RAV ,moze warto czytac ze zrozumieniem .W temacie sa DWA warianty - wirtualny i nazwijmy to realno-redukcyjny / do czego potrzebny model / i one winny sie pokryc wynikami . A co do Antka / ktorego znałem uprzednio / no coż ... tempora mutatis et ...Moge powiedziec ze w przypadku lotnictwa jest wiernym poplecznikiem Baliszewskiego et consortes , Mnie i moich znajomych prosze do tego nie porównywac. To nam UWŁACZA. Na marginesie , miał Pan do czynienia w realu z lotnictwem a zwłaszcza z pilotazem. ? Ponizszy cytat cos wyjasnił ? Własnie głownym celem jest zbadanie parametrów maszyny pod wzgledem AERODYNAMICZNYM w trakcie startu . Stąd wymagane DOKŁADNE zewnętrzne przerobki na modelu np.WYKONANIE ...KLAP czy innych ruchomych elementów sterowania itd itd. Ad Karolkonw Cudzysłow przy badaczach jest znamienny. Zatem odpowiem w tej samej tonacji - szukamy potwierdzenia tezy o silnie działajacych magnesach oraz sztucznej mgły która niecni Anglicy , Rosjanie , Amerykanie , Niemcy , krwiozercze UFO-ludki oraz inni / dowolnie wstawić lub skreslic /spowodowały katastrofe. A nie zwykły bład pilota ,ktory na własna reke / do czego uprawniała go funkcja / podjał ryzykowny start taka maszyna w takich warunkach i na takim lotnisku wbrew obowiazujacym przepisom RAF .Pozdrawiam . Ps . Mam jednak wielka prosbe aby , respondenci wypowiadali sie TYLKO w temacie wykonania modelu , Równie dobrze moze sie okazac ,że na tym Forum NIKT nie podejmie wyzywania , co jest dla mnie zrozumiałe. Jednak prawdziwym pasjonatom zycze duzo sukcesów. Z racji i wieku , doswiadczenia a nade wszystko wartosci moralnych -popieram człowieczenstwo. Wiecej ducha a mniej materii. Daje to doskonałe efekty . MJR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 RAV i karolkonw się pytają poważnie a ty sobie jaja robisz z jakimiś UFOludkami. Ton twoich wypowiedzi jest co najmniej dziwny czy tak ciężko jest wytłumaczyć cel badań. Czy celem prób na modelu jest zbadanie zachowania samolotu podczas uderzenia w wodę ? czy sprawdzenie jak taki B-24 tonie ? czy jeszcze coś innego? bo ja też nie rozumiem poco taki model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 Ad Tofik Po pierwsze daleki jestem od OBRAZANIA kogos. Nie cierpie tylko głupiej zgryzliwosci , co doprowadza mnie do irytacji . Po raz n-ty powtorzam , model potrzebny do analizy mechaniki STARTU w tym przypadku , w tunelu aerodynamicznym .I dlatego MUSI byc jak najbardziej dokładny. Musi równiez byc tak zbudowany aby mozna regulowac jego mase /własciwie - rozkład mas / jaka miał podczas feralnego startu. Komputerowy model matematyczny słuzy do innych celów i wynikajaca po obliczeniach póżniejsza wizualizacja toru startu , lotu i upadku , ma znalezc potwierdzenie w badaniach tunelowych na modelu REDUKCYJNYM . Jak również próba uderzenia w wode, celem wykazania zniszczen co nie ukrywamy jest prawdziwym wyzwaniem jako iz stosujemy inne wartosci mechaniczno-fizykalne w trakcie doswiadczenia. ale to juz nasze problemy. Ad RAV .i Tofik = Ciekawe co powiedza w ITWL / i nie tylko np takie AGH czy inne Instytuty / na porównanie ich działan do Maciarewicza. to tzlko taka drobna uwaga , która pokazuje JAK DOKŁADNIE i ze zrozumieniem czyta sie posty. Zatem irytacja w wieku 65 lat jest właściwa. Na dodatek posiadajac wiedze techniczna. Ale nie to jest CELEM mej prosby. Więc jeszcze raz - prosimy o odpowiedzi TYLKO od osób chcacych / lub mogacych podjąc takie wyzwanie . Na dyskuje o celowosci czy inne okołotematyczne niestety nie udziele wiecej odpowiedzi . Czas jest tez konkretem. Mnie interesuje TYLKO konkret ,a tym dopiero prowadzi sie dalsze dyskusje z zainteresowanymi o szczegółach . . Pozdrawiam MJR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 Ja sie NIE PODPIERAM , my współpracujemz i nie tylko z jedna Instytucja NAUKOWA i jego pracownikami / na marginesie wiekszosc to ludzie o 30 - 40letnim stazu naukowym/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Taka uwago do krakusa ... możesz nie krzyczeć ma znalezc potwierdzenie w badaniach tunelowych na modelu REDUKCYJNYM Model redukcyjny to nie to samo co model do badań tunelowych. Ja bym proponował nawiązać kontakt z np z jakimś emerytowanym pracownikiem specjalistycznych modelarni działających przy zakładach lotniczych. Bo nie wiem czy gdzieś się tego typu placówka dzisiaj ostała. Albo spróbował zlecić wykonanie takiego modelu na obrabiarkach numerycznych. Było by i dokładniej i szybciej. prosimy o odpowiedzi TYLKO od osób chcacych / lub mogacych podjąc takie wyzwanie . Na dyskuje o celowosci czy inne okołotematyczne niestety nie udziele wiecej odpowiedz Ale aby wykonać prawidłowo taki model trzeba wiedzieć do czego on będzie konkretnie służył . Na początku napisałeś ze model ma być bardzo dokładny ale teraz wychodzi że np realistyczne malowanie czy szczegółowe detalowanie wnętrza nie jest potrzebę. Tak ze pasowało by abyś szczegółowo opisał wymagania dco do modelu a nie ogólnik " bardzo dokładny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Na dodatek model MUSI byc rozkładany wzdłuż lini podłużnej kadłuba - celem pokazania wnetrza . Musi równiez byc tak zbudowany aby mozna regulowac jego mase /własciwie - rozkład mas / jaka miał podczas feralnego startu. Może ja jestem za głupi ale to się nie trzyma kupy. Albo realne wnętrze albo miejsca na odważniczki. No bo regulacja mas na zewnątrz modelu to by psuła linię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 tofik , nie ukrywam , ze prowadzisz konkretna i merytoryczna wymiane postów , ale niestety nie znasz calosci zagadnien badawczych i metodologicznych. Prosty przykład z rzeczonego Liberatora / w Californian Institute własnie na redukcyjnym modelu badano własciwe połozenie rurki Pitota , bowiem poprzednie usytuowanie dawało błedne odczyty cisnienia zewnetrznego co mozesz sam przesledzic ogladajac zdjecia modeli od B 24 A do B-24 D . / służe testami / I tak mógłbym godzinami tłumaczyc bo ktoś nie wie. Modele do badań tunelowych budowane są w rożnych stopniach uproszczenia w zaleznosci CO !! ma wykazac test. Aerodynamika całościowa to bardzo dokładny model maszyny na dodatek w odpowiedniej skali . ale tu sa ..KOSZTY. Np.Testy zmeczeniowe sa robione na elementach gotowych , czy to skrzydło, czy np gondola silnika .Mnie i kolegów na to nie stac ale tez i cel badania i wnioski nie tycza max K poszczególnych elementów a mechaniki tego feralnego startu . i tym koncze dyskusje. Wracam do pytania / prośby BO to MERITUM SPRAWY - Jest KTOŚ kto podejmie sie wykonania takiego modelu na dostarczonych materiałach i dokumentacji . /dokumentacja dostarczona in spe wykonawcy obojetnie w jakiej formie NIE MOZE zostac SKOPIOWANA !!! do momentu wydania monografii .Po tym terminie jezeli prawa autorskie cyz przepisy archiwalne zezwalaja wykonawca moze korzystac z niej w dowolny sposób /Ot wszystko. Pozdrawiam PS. Na marginesie dyskusja sprowadza sie do tematu - Po Co model ?? Trywializujac można nie wykonac łozka bo ktoś go chce uzyc jako biblioteki. No cóż ,mozna i tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 I na koniec . Nie ukrywam,że SKALA TRUDNOSCI i wzmagane ODWZOROWANIE jest OLBRZYMIA / a zapłata to tylko nazwisko i czynnosc wykonana przez wzmiankowanego wymieniona w monografii . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Gdybyś za to płacił to mógłbyś sobie mówić ze płacisz za poświęcony czas i wykonawcy nie obchodzi co zrobisz potem z tym modelem. Ale jeśli chcesz aby to ktoś zrobił za darmo to musisz przekonać potencjalnego wykonawce co do słuszności przyjętej metodyki badań. Bo wątpię aby ktoś poświecił swój czas na coś co uważa ze jest bez sensu. Ja osobiście wątpię aby badania na plastikowym modelu ze sklepu przyniosły jakiś satysfakcjonując efekt. I mógłbyś się odnieść do tego co napisał mac eyka bo ja też nie rozumiem po co w modelu wnętrze jak chcesz badać aerodynamikę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakus57 Napisano 31 Lipca 2011 Autor Share Napisano 31 Lipca 2011 [ Ja osobiście wątpię aby badania na plastikowym modelu ze sklepu przyniosły jakiś satysfakcjonując efekt. Masz prawo .Zatem dalsza wymiana zdan jest bezcelowo . szanujmy swój czas nawzajem a co za tym idzie -osoby. Mimo wszystko zycze powodzenia w tym jak to mówia dosc potocznie ... hobby. Aczkolwiek jest to cos o wiele , wiele wiekszego . jezeli ktos naprawde JEST MODELARZEM . Równie dobrze moge powiedzieć , ze modelarstwo to strata czasu wg mnie , bo co to daje , ani oryginał ani korzysc finansowa. Mam jednak odmienne zdanie , bo modelarstwo sensu largo to wstep do projektowania w REALU. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Jeśli badanie modeli redukcyjnych to taka powszechna metoda to proszę pokaż zdjęcie takiego modelu do testów bo ja w życiu takiego czegoś nie widziałem. I jeszcze raz poco w modelu do badań aerodynamiki odtworzone wnętrze. Model redukcyjny to nie model do badań aerodynamicznych to dwie całkiem inne pary kaloszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Na marginesie dyskusja sprowadza sie do tematu - Po Co model ?? Oj nie. Zauważ, że chcesz aby ktoś ci zbudował model i dajesz mu wykluczające się na wzajem warunki. to tak dla sprawnego modearza jest roboty na 6-8 miesięcy. Kamil no wiesz jak ktoś jest naprawdę MODELARZEM to może to zrobi w jeden dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAAB Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 31 Lipca 2011 Share Napisano 31 Lipca 2011 Chyba wystarczy tego pisania. Jeżeli będą chętni do zrobienia modelu, to się dogadają z oferentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi