Diesel fan Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 Tylko potem należy to bardzo dokładnie zamaskować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 16 Lutego 2012 Share Napisano 16 Lutego 2012 Ja malowałem Evo X w trzech kolorach i robiłem to tak że najpierw całość na srebrno, potem maskowałem to co ma zostać srebrne żeby pomalować na niebiesko resztę, po pomalowaniu zerwałem maskowanie i maskowałem kolor srebrny oraz elementy które miały zostać niebieskie, potem malowałem czarnym resztę. To czy pod czarnym bedziesz miał niebieski czy nie to nic nie robi, jakbyś malował jasnym kolorem to mogłoby być widać różnicę. Wg mnie śmiało możesz psikać całość na niebiesko, maskować to co ma zostać niebieskie i lecieć czarnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 17 Lutego 2012 Autor Share Napisano 17 Lutego 2012 Zrobiłem tak jak pisał Diesel fan. Zatem położyłem pierwszy z kolorów bazy... A potem zabrałem się za maskowanie tego co wcześniej pomalowane... Teraz maska i dach pójdą w czerń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PieciaDoriDori Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Pięknie pięknie, czekam z niecierpliwością na czarny i bezbarwny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 Jest i czarny. Zostaje jeszcze bezbarwny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Czy czarną bazę można potraktować papierem wodnym lub/i pastą polerską przed nałożeniem clearu? W jaki sposób to najlepiej zrobić? Wydaje mi się że powstała minimalna pomarańczowa skórka. Czy po przeszlifowaniu/polerowaniu trzeba malować na to kolejną warstwę bazy czy nie i wystarczy potem tylko bezbarwny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Jeśli to są lakiery metaliczne to ich nie szlifuj, przed bezbarwnym raczej też nie poleruj. Jeśli nie są to metalici to mozesz szlifować. Ogólnie to poleruje się tylko ostatnią warstwę bezbarwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 20 Lutego 2012 Autor Share Napisano 20 Lutego 2012 Czarny to nie jest metalic. Czyli rozumiem że mam go tylko przeszlifować np papierem 2500 na mokro, ale nie polerować i nie kłaść potem kolejnej warstwy bazy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 20 Lutego 2012 Share Napisano 20 Lutego 2012 Jeśli uważasz że dobrze pokrył i nie potrzebuje następnej warstwy to nie psikasz dalej. Szlifujesz nie metalic a metalic zostawiasz i potem całość bezbarwnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 20 Lutego 2012 Share Napisano 20 Lutego 2012 Tak jak powiedział krzychu co do szlifowania. Ja się spytam czy ta skórka to nie jest przypadkiem reakcja podkladu z bazą? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 21 Lutego 2012 Autor Share Napisano 21 Lutego 2012 Myślę że nie. Zarówno podkład jak i baza są tej samej firmy (motip), i na niebieskiej bazie nie było takiego efektu. Pokażę jak to wygląda w zbliżeniu, na skórka jest naprawdę bardzo mała i nie wiem czy jest w ogóle sens to szlifować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 Wg mnie chyba nie ma sensu, nałożysz kilka warstw bezbarwnego na całość, wyszlifujesz wtedy i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 21 Lutego 2012 Autor Share Napisano 21 Lutego 2012 Dzięki za radę. Tak też zrobię i nie będę ruszał bazy a dopiero clear wyszlifuje i przepoleruje. Kupiłem też felgi. Wiem że nie są to typowo jdm'owe felgi, ale skoro ma być replika auta to nie może być innych. Są to OZ Polaris czyli dokładnie takie jak mam w 1:1. Są też szersze niż te z zestawu Hasegawy, przy czym mają 5 śrub a nie 4 jak to jest w hondach - więc trzeba będzie się tym zająć. I teraz pytanie, w jakich proporcjach wymieszać kreta z wodą żeby poradził sobie z usunięciem z nich chromu nie psując plastiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 Ja raz robiłem na słoik 0,5L 2 koreczki kreta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 21 Lutego 2012 Autor Share Napisano 21 Lutego 2012 Jeszcze tylko się upewnię, Kret w granulkach nie w żelu? Ile mniej więcej czasu trzymać element w tym roztworze (zapewne dotąd aż zejdzie chrom, ale ile to może potrwać) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 Nie masz się co bać o plastik, kret go nie ruszy. Syp na oko, trochę na spód i wody byle przykryć nią części - nie przesadzaj z temp., ja leje letnią wodę. Kiedyś sypnąłem proporcję 1:1 woda/ kret i oprócz zawrotów głowy i duszenia się nie było problemu:D Kret w granulkach. Zostaw na 15 - 20minut. Na pewno zejdzie. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 Ja zrobiłem w dość ciepłej wodzie to chrom zszedł momentalnie, nie trwało to nawet minuty, aż sam byłem zdziwiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 Tak jest. Mówię 15-20 minut dla pewności, jakieś zakamarki czy coś. Generalnie, w procesie zdejmowania chromu nie da się za dużo zepsuć, więc spoko. Ja dodam, że nie używam drogiego kreta tylko jakąś podróbkę Efekt identyczny. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 21 Lutego 2012 Share Napisano 21 Lutego 2012 No wiadomo, masz rację, ja używam jakiejś podróby z Biedronki Chociaż tak sobie myślę, że na tych felgach nie jest typowy chrom, bardziej coś podchodzące pod srebrzankę. Może to by trzymało farbę? Nie wiem, ale chyba dla pewności zmyć można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 22 Lutego 2012 Autor Share Napisano 22 Lutego 2012 A tak z ciekawości zapytam, po co się w ogóle usuwa ten plastikowy chrom? Czy gdyby się go tylko delikatnie zmatowiło, prysnęło podkładem a potem bazą to by się to wszystko nie trzymało fabrycznego chromu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Teoretycznie może by tak się dało, ale praktycznie może być tak że farba odejdzie razem z chromem, mówię o takim chromie jak przy cieżarówkach Italeri. Jednak zawsze lepiej malować goły plastik, wtedy masz pewność że będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 27 Lutego 2012 Autor Share Napisano 27 Lutego 2012 Budę narazie zostawiłem, bezbarwny się utwardza, a ja przeniosłem się do wnętrza. Przerobiłem nieco fotele, miałem pewną wizję na nie i tak wyszło... Porównanie seryjnego fotela z przerobionym... I teraz jedna z cięższych przeróbek wnętrza, czyli dostosowanie deski do "naszych" dróg i przeróbka z prawostronnej na lewostronną. Mam pewną myśl jak się do tego zabrać ale wolał bym jeszcze poznać rady co to miejsc pocięcia deski aby potem było jak najmniej rzeźby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 Ja ci zaproponuję takie rozwiązanie Kroisz wzdłuż linii i zamieniasz stronami, jeśli środkowe nawiewy powinny być przesunięte to też je odcinasz i przesuwasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuss Napisano 3 Marca 2012 Share Napisano 3 Marca 2012 Model ciekawy, malowanie też. Fotele moim zdaniem przekombinowane. Kiedyś też eksperymentowałem ale jak ktoś mi słusznie powiedział, w tej skali najładniej wygląda odpowiednio położona farbka (całkowity mat lub półmat + delikatny wash). Co do deski, to jak już bardzo chcesz się bawić, to proponuję zamienić stronami tylko dolne części. Górną prawą stronę zeszlifować i wyprowadzić szpachlą lub masą modelarską na wzór obecnej lewej, a z lewej dorobić obudowę wskaźników (polistyren lub inny elastyczny "plastik" + szpachla ewentualnie też masa modelarska). Żmudna praca ale w zamian niepowtarzalna deska LHD w V-genie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzech Napisano 5 Marca 2012 Autor Share Napisano 5 Marca 2012 Fotele idą jednak do poprawy i zrywam z nich ten cały "materiał". Z deską już zacząłem walkę i wybrałem rozwiązanie podpowiedziane przez Krzychu126. Przeróbka deski to chyba jedna z najtrudniejszych przeróbek w tym projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.