Skocz do zawartości

Ka-52 z sześcioma punktami podwieszeń


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając internet w poszukiwaniu informacji o ostatnim salonie MAKS znalazłem dośc intrytgujące zdjęcie jednego z Ka-52. Drążąc temat trafiłem na airliners.net, i oto dwa zdjęcia nie pozostawiające żadnych złudzeń:

 

1961181.jpg

1958667.jpg

 

poniżej linki do większych formatów:

 

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Kamov-Ka-52/1961181/L/&sid=5d170ace9a2ab660f051dffca36f1acd

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Kamov-Ka-52/1958667/L/&sid=952e5411373506abf97365e53a24b0bb&refresh=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Na wystawce podczas MAKS 2011 stał sobie taki:

 

d8dea563fb0ef154m.jpg

 

Mozna się zastanawiać, czy ten element przy końcu skrzydła to nie jest jakies mocowanie do belki. Przy założeniu, że na zewnętrznym podwieszniu nie zakłada sie nic ciezkiego, samo pociągnięcie wiązki nie jest wielkim problemem. Szczególnie, że Ka-52 jest robiony jak w manufakturze-każdy inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do tej pory rzeczywiście produkcji Ka-52 seryjną nazwać nie można było, ale właśnie na MAKS 2011 ogłoszono zamówienie na 140 sztuk (!), więc jakiś standard produkcyjny trzeba będzie przyjąć. Te dodatkowe punkt podwieszeń to zapewne na uzbrojenie p-p (z reszą taką na zdjęciach konfigurację widać) więc i specjalnych zmian konstrukcyjnych nie trzeba będzie wykonywać (w sensie zwiększenia wytrzymałości, wspomniane wiązki elektryczne to osobna kwestia) tym bardziej, że o ile mnie pamięć nie myli Ka-50/52 miał móc przenosić wyrzutnie rakiet p-p krótkiego zasięgu pod kontenerami na końcach skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszono w realiach rosyjskich nie równa się faktycznym zakupom. Do końca roku zapowiadają zakończenie prób odbiorczych i wyposażenie jednego pułku. Reszta to mieszanina propagandy i natchnięcia do zakupów niezdecydowanych kupców ze świata. Nikt na poważnie nie chcial rozmawiać z Rosjanami o Ka50/52 dopóki realnie nie zacznie ich używać kraj producenta.

 

W przypadku śmigłowców zamawianie SP będącego jeszcze w powijakach to wielkie ryzyko. Zderzenie takiej przykładowej Danii z kłopotami z przekładnią główną ich śmigłowca SAR powoduje, że taki SAR zajmuje się głównie staniem i oczekiwaniem na ekipę producenta.

 

Stąd nadzwyczajny tłok potencjalnych nabywców przy stoiskach ze zmodernizowanymi Mi-8T/17 i względny luz przy Mi-38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.