Gość Napisano 5 Listopada 2011 Share Napisano 5 Listopada 2011 Witam. Dzisiaj się biorę za kolejną 109 w mojej karierze modelarskiej.Model to ICM w 1:48. Pierwszy raz sklejam ten zestaw, więc nie wiem jak się będzie skejał. Jest to mój pierwszy warsztat w tym dziale na naszym forum. Na początek małyIn-box: created by picasa2html.com Jeśli chodzi o malowanie to zastanawiam się jeszcze, ale pudełkowe jest całkiem fajne. created by picasa2html.com Takie małe pytanie na koniec. Czym różniły się Messery z dopiskiem Trop (oprócz tego, że walczyły w Libii)? Następna aktualizacja będzie w przyszłą sobotę- niestety prócz modelarstwa istnieje jeszcze szkoła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 5 Listopada 2011 Share Napisano 5 Listopada 2011 Czym różniły się Messery z dopiskiem Trop (oprócz tego, że walczyły w Libii)?Gdyby walczyły tylko w Libii, to by miały dopisek "Kadafi" A na poważnie: Trop = tropisch, Tropenklima (tropikalny, klimat tropikalny). Jak tłumaczenie wskazuje, wersje przeznaczone do działań rejonach tropikalnych, pustynnych. Na pierwszy rzut oka odróżnić je można było jedynie po filtrze przeciwpyłowym na wlocie powietrza do sprężarki, który wyglądał jak przedłużenie zwykłego chwytu powietrza - w starszych wersjach (Emilach) była to prostokątna rura z klapką na przedzie, w nowszych (Fritze) przypominało to okrągłą w przekroju rurę z zaworem kulowym na końcu. Dodatkowo dochodziło wyposażenie do przeżycia na pustyni - pojemniki z wodą, namiot, apteczka, prowiant i czasami karabin (dzikie zwierzęta). Odmiana powstała głównie z myślą o Afryce, ale także stosowana w innych rejonach Morza Śródziemnego i w Związku Radzieckim. bzzz-bzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Listopada 2011 Share Napisano 12 Listopada 2011 Witam. Dzisiaj obiecany apdejt. Zrobiłem kokpit i silnik. Dzisiaj zacząłem przymierzać to do reszty modelu. Póki co model skleja się w miarę przyjemnie. Troszkę piłowania, Mało szpachli (można i bez niej). Ogólnie jest OK. Koniec gadania, więcej oglądania . created by picasa2html.com Jedyne co dorabiałem to imitację pasów. Na koniec zdjęcie wstępnie spasowanego modelu. created by picasa2html.com Wiem, że zegary wyszły słabo, ale trudno- ewentualnie poprawię. Wiem także o dwóch źle włożonych elemetach na skrzydłach- one są już poprawione. Kolejny apdejt w przyszłą sobotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 12 Listopada 2011 Share Napisano 12 Listopada 2011 (edytowane) Do usunięcia, wysłało się dwa razy. Edytowane 12 Listopada 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 12 Listopada 2011 Share Napisano 12 Listopada 2011 Na razie wygląda bardzo przyzwoicie. Mało szpachli (można i bez niej). Bluźnisz, waćpan. Będzie duuużo zabawy z okapotowaniem silnika. Z końcówkami skrzydeł też, ale trochę mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Witam to znowu ja. Dzisiaj "zapomniany" apdejt . Model był OK. dopóki nie starałem się zamknąć silnika. I tu poległem na całej linii. Zastanawiam się, czy zrobić zamknięty silnik, czy otworzyć 2 klapy i pokazać silnik. Troszkę poszlifowałem skrzydła, dorobiłem jakieś przewody silnikowe i na tym poprzestałem. Malowanie będzie afrykańskie, oznaczenia fikcyjne, ale nie będę dorabiał (?) filtra przeciwpyłowego. Czas na fotki (robione na szybko- trybem auto z lampą). To chyba tyle w dzisiejszym wpisie. Kolejny apdejt za 2 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zdravko Napisano 26 Listopada 2011 Share Napisano 26 Listopada 2011 Nie wiem czy chęć wyeksponowania silnika jest uzasadniona, ten motor wygląda fatalnie i chodzi mi o toporność materiału, może zamknij "budę" a w przyszłości kup sobie Me 109 F2 od Zvezdy, gdzie silnik wygląda fenomenalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikaze77 Napisano 28 Listopada 2011 Share Napisano 28 Listopada 2011 według mnie też rzeczywiście lepiej będzie zamknięty silnik zrobić bo nie wygląda tak wspaniale. Tak że eksponowanie go jest niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 28 Listopada 2011 Share Napisano 28 Listopada 2011 Też tak myślę, ale należy pamiętać, że Zvezda dała silnik DB 601N, w którym i tak brakuje detali "podbrzusza". Było w którymś SM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2011 Share Napisano 28 Listopada 2011 I tak decyzja już zapadła. Będzie z zamkniętymi klapami. Dzięki za podpowiedzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zdravko Napisano 28 Listopada 2011 Share Napisano 28 Listopada 2011 Też tak myślę, ale należy pamiętać, że Zvezda dała silnik DB 601N, w którym i tak brakuje detali "podbrzusza". Było w którymś SM. Bardzo możliwe, nie jestem ortodoksyjnym modelarzem, przykładającym poszczególne części modelu do planów, tylko mam na półce model Zvezdy i w porównaniu do ICMowskiego silnik tego pierwszego zestawu wręcz zachwyca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Witam. Od mojego ostatniego postu w tym poście sporo się zmieniło.Po wielkich walkach z klapami silnika złożyłem messera do kupy i zacząłem malowanie. Starałem się zrobić jakiś tam pre-shading. Z efektu jestem raczej zadowolony. Czas na fotki. created by picasa2html.com Po drugiej stronie kadłuba jest wpadka z malowaniem. Źle zamaskowałem i mi trochę farby poleciało nie tam gdzie planowałem . created by picasa2html.com To już tyle w dzisiejszym apdejcie. Za wszelkie błedy przepraszam. Proszę tylko- nie bijcie mnie za nie zbyt mocno. Następna aktualizacja prawdopodobnie za tydzień. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
posejdon Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Fajnie wyszło Ci niejednolite malowanie. Trzeba trochę popoprawiać ale jest ok. Natomiast dziwi mnie kształt dolnej części obudowy zbiornika oleju - jest zbyt zadarta do góry. Element kołpaka za otworami na łopaty śmigła nie powinien być tak pomalowany. To się w rzeczywistości obracało więc trochę dziwne gdyby było tak jak u Ciebie. Zajrzyj do instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Wiem, że ta część nie powinna być tak pomalowana (powinna być czarna[?]).Model był malowany tylko 3 podstawowymi kolorami. To się w rzeczywistości obracało więc trochę dziwne gdyby było tak jak u Ciebie. Zajrzyj do instrukcji. Tej części wypowiedzi kolegi posejdona nie rozumiem. O co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 10 Grudnia 2011 Share Napisano 10 Grudnia 2011 Tutaj zrobiłem poglądowy rysunek przodu Twojego modelu: U Ciebie całą część, która się obracała ma byś białą, a "tylna ścianka" kołpaka jest brązowa. Już rozumiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 Ta część, którą przedstawiłeś mi na schemacie powinna być czarna. Malowanie które wybrałem (oczywiście bez filtra przeciwpyłowego): created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
posejdon Napisano 11 Grudnia 2011 Share Napisano 11 Grudnia 2011 No nie wiem czy czarna. Raczej czarnozielona RLM 70 z białym segmentem na 1/3 obwodu. Chyba wszystkie kołpaki Bf 109F były tak malowane. Biały kolor nanoszono później, czasem na cały kołpak a innym razem tylko na tę zdejmowaną część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Grudnia 2011 Share Napisano 29 Grudnia 2011 Witam. Dzisiaj pora na kolejną aktualizację tego tematu (wiem, wiem miała być wcześniej). Od ostatniego postu niewiele się zmieniło. Pomalowałem koła, owiewkę i śmigło. Będę dorabiał własne kalkomanie. Przypadkiem wylałem nieco zmywacza wamodu na lewe skrzydło i teraz fragment się nieco świeci. Może jak będę kładł lakier błyszczący to plama zniknie, albo psiknę aerografem. Sam niewiem. Dorobiłem jakiś tam filtr przeciwpyłowy (po prostu nie mogłem się powstrzymać) i antene. Zdjęcie wspomnianej plamki. To chyba tyle. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt. PS.: Śmigło nie jest przymocowane, tak jak owiewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2012 Share Napisano 20 Stycznia 2012 Witam. Od ostatniej relacji w tym temacie model wiele przeszedł (liczę w tym upadek, roztrzaskanie się, lakierowanie, kalki własnej produkcji, "wash" i byle jaka sesja zdjęciowa). Co tu dużo mówić. Lepiej oglądnąć. Źle wydrukowały się żółte odznaczenia (szczególnie jedynki). Niewiem dlaczego tak się stało, ale na pewn nie długo to poprawię. created by picasa2html.com Niedługo ostatnie poprawki, ostatnie kalki, matt, koniec i ewentualna podstawka. Na dzisiaj to chyba tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.