olej Napisano 14 Czerwca 2007 Share Napisano 14 Czerwca 2007 Z racji tego, iż jestem początkującym modelarzem chciałbym Wam pokazać jak ja kleję model. Dziś moim asystentem będzie Matilda Mk. II firmy Italerii w skali 1:72. Mam nadzieję, że znajdą się doświadczone osoby, które mi powiedzą co źle robię i wyprowadzą mnie na prostą linię IN BOX Najpierw wziąłem się za polecany odtłuszczanie: Przed myciem: W trakcie: Potem chwila w czystej wodzie: I suszymy: A myłem tym: Kiedy model sie suszył cyknąłem fotkę co będę używał przy klejeniu: Drobna wpadka już na początku: Z tych części.... Powstał 1 etap wieżyczki(widać nie dociągnięcia, ale wina już firmy. Szpachlowanie potem) Zapraszam do oceniania. cnd w sobote myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrBat Napisano 14 Czerwca 2007 Share Napisano 14 Czerwca 2007 Witam, mycie modelu w ramkach nie jest raczej konieczne (rzekłbym - niepotrzebne). Grunt to wymyć model po sklejeniu, lecz przed malowaniem - żeby wymyć wszystkie tłuste ślady po paluchach czy też pył powstały w trakcie klejenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 14 Czerwca 2007 Share Napisano 14 Czerwca 2007 mycie modelu w ramkach nie jest raczej konieczne W okreslonych sytuacjach sie przydaje. Jezeli tworzywo jest gorszej jakosci i ma bardziej porowata strukture, potrafi nasiaknac olejem, ktorym sie smaruje formy, jak gabka. Wtedy za diabla nie idzie tego skleic. Osobiscie nie mialem takiego problemu, ale moj kolega juz mial. Niczym sie nie dalo skleic... Ani Contacta, ani cyjanoakrylem, ani nawet klejem-samorobka. Bylo to coprawda przy modelu Czapli z ZTS Plastyk (gdzies ja tu kiedys pokazalem), ale nie wykluczone, ze inni producenci tez uzywaja jakiegos slabszego plastiku. A, wlasnie... Wymoczenie elementow Czapli w krecie calkowicie wyeliminowalo problem z klejeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...