Jump to content

Spitfire mkIX 1:72 Kopro czy Italeri ?


Paws
 Share

Recommended Posts

Zdecydowanie stare KP. W Italeri brakuje przedewszytkim charakterystycznego garbu na górnej części okapotowania silnika. W KP to znajdziesz, zdecydowanie lepiej prezentują się też podskrzydłowe chłodnice.

Nie wiem jak wygląda kwestia ze śmigłami, ale np. w Vtce Italeri łopaty były dość kiepsko oddane. W KP gorzej prezentuje się niestety oszklenie, które warto by wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Oszklenie to nic- zawsze przecinam na 3 cześci... Chłodnice podskrzydłowe KP też ma kiepściutkie.. no ale profil okapowania silnika jest dobry.

 

Dziękuję za info!

 

P.S.

 

Jeszcze jedno pytanie: KP (Kopro) ma linie podziałowe wklęsłe?

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

KP ma oczywiście wypukłe linie podziałowe, jednak dość delikatne.

Co do oszklenia - rozcinanie mało pomoże bo zły jest kształt wiatrochronu, a "banieczka" jest dość płaska.

 

BTW: najlepiej jest się szarpnąć i zakupić oba modele, Italeri traktując jako bank dobrych detali ( koła, podwozie, wyposażenie kabiny, oszklenie ).

Mając więcej samozaparcie można z Italeri robić wczesną IXtke przebudowaną z Vtki ( latające we Włoszech samoloty przebudowywane w bazie Abousir miały okapotowanie Vtke z dodanym garbem ), albo np. płat od C po wymianie jednej z chłodnic na wąską można zaadaptować do Italerowskiego Vb i zrobić z niego Vc, tak, że części na pewno się nie zmarnują.

Link to comment
Share on other sites

BTW: najlepiej jest się szarpnąć i zakupić oba modele, Italeri traktując jako bank dobrych detali ( koła, podwozie, wyposażenie kabiny, oszklenie ).

 

W tym momencie chyba najlepszym rozwiązaniem był by zakup modelu Hasegawy. Nie ma garbu nadsilnikowego ale i tak jest dużo lepszy od KP i Italerki.

 

Oto zdjęcia wyprasek dostępnych na rynku modeli Spitfira Mk.IX/XVI w skali 1/72

 

Hasegawa:

13.jpg

 

9.jpg

 

14.jpg

 

Italerii:

 

ramka%20podstawowa.JPG

 

3.JPG

 

Oryginalna KP:

 

wyp1.jpg

 

wyp2.jpg

 

Odnowione i nieco przebudowane przez Kopro/Mastercraft:

 

masterc.jpg

 

 

I dla smaku

Stareńkie FROG/NOVO:

 

3.JPG

 

4.JPG

 

oraz polski smaczek z czasów PRL, model Lotnia:

 

2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mimo wszytko KP + Italeri będzie kosztować mniej niż nowa Hase... Przy okazji japończyk nie jest najlepszym modelem wyjściowym dla IXtki ze względu na podział technologiczny pozwalający na budowę VIIImki ( chowane kółko ogonowe ).

 

BTW: zapomniałeś o Matchboxie :P

Link to comment
Share on other sites

Mimo wszytko KP + Italeri będzie kosztować mniej niż nowa Hase...

 

Hasegawa kosztuje około 50 pln.

 

Italerka kosztuje około 20 pln

Mastercrafta przy szczęściu można wyrwać na allegro za mniej więcej 10 pln.

Masz zatem rację że duet jest tańszy. Ale jest mały problem. Nie tak dawno budowałem Kopro/Mastercrafta i powiem tak. Trzeba dokupić betoniarę szpachli i wyciąg powietrza do opiłków bo szlifowania i szpachlowania będzie co nie miara. Widać już jednak ząb czasu na wypraskach i model prezentuje się jak z innej epoki.

 

Przy okazji japończyk nie jest najlepszym modelem wyjściowym dla IXtki ze względu na podział technologiczny pozwalający na budowę VIIImki ( chowane kółko ogonowe ).

 

No tak. Cała przeróbka to delikatne szaszpachlowanie dwóch linii podziałowych na szkrzydłach w rejonie lotek.

Kopro także jest przygotowane pod Mk.VIII i ma dwie wersje kółka ogonowego.

 

BTW: zapomniałeś o Matchboxie :P

 

Nie mam po prostu fotek tego zestawu. Ale nie ma co żałować bo jest to jeden z najgorszych modeli tej szacownej firmu. Deskowate skrzydła i osłona kabiny ze schodkami zamiast Malcolma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.