Paws Napisano 29 Czerwca 2007 Share Napisano 29 Czerwca 2007 Który jest lepszy pod względem zbliżenia do orginału? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Jastrzębski Napisano 6 Lipca 2007 Share Napisano 6 Lipca 2007 Zdecydowanie stare KP. W Italeri brakuje przedewszytkim charakterystycznego garbu na górnej części okapotowania silnika. W KP to znajdziesz, zdecydowanie lepiej prezentują się też podskrzydłowe chłodnice. Nie wiem jak wygląda kwestia ze śmigłami, ale np. w Vtce Italeri łopaty były dość kiepsko oddane. W KP gorzej prezentuje się niestety oszklenie, które warto by wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paws Napisano 6 Lipca 2007 Autor Share Napisano 6 Lipca 2007 Oszklenie to nic- zawsze przecinam na 3 cześci... Chłodnice podskrzydłowe KP też ma kiepściutkie.. no ale profil okapowania silnika jest dobry. Dziękuję za info! P.S. Jeszcze jedno pytanie: KP (Kopro) ma linie podziałowe wklęsłe? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Jastrzębski Napisano 6 Lipca 2007 Share Napisano 6 Lipca 2007 KP ma oczywiście wypukłe linie podziałowe, jednak dość delikatne. Co do oszklenia - rozcinanie mało pomoże bo zły jest kształt wiatrochronu, a "banieczka" jest dość płaska. BTW: najlepiej jest się szarpnąć i zakupić oba modele, Italeri traktując jako bank dobrych detali ( koła, podwozie, wyposażenie kabiny, oszklenie ). Mając więcej samozaparcie można z Italeri robić wczesną IXtke przebudowaną z Vtki ( latające we Włoszech samoloty przebudowywane w bazie Abousir miały okapotowanie Vtke z dodanym garbem ), albo np. płat od C po wymianie jednej z chłodnic na wąską można zaadaptować do Italerowskiego Vb i zrobić z niego Vc, tak, że części na pewno się nie zmarnują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 6 Lipca 2007 Share Napisano 6 Lipca 2007 BTW: najlepiej jest się szarpnąć i zakupić oba modele, Italeri traktując jako bank dobrych detali ( koła, podwozie, wyposażenie kabiny, oszklenie ). W tym momencie chyba najlepszym rozwiązaniem był by zakup modelu Hasegawy. Nie ma garbu nadsilnikowego ale i tak jest dużo lepszy od KP i Italerki. Oto zdjęcia wyprasek dostępnych na rynku modeli Spitfira Mk.IX/XVI w skali 1/72 Hasegawa: Italerii: Oryginalna KP: Odnowione i nieco przebudowane przez Kopro/Mastercraft: I dla smaku Stareńkie FROG/NOVO: oraz polski smaczek z czasów PRL, model Lotnia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Jastrzębski Napisano 6 Lipca 2007 Share Napisano 6 Lipca 2007 Mimo wszytko KP + Italeri będzie kosztować mniej niż nowa Hase... Przy okazji japończyk nie jest najlepszym modelem wyjściowym dla IXtki ze względu na podział technologiczny pozwalający na budowę VIIImki ( chowane kółko ogonowe ). BTW: zapomniałeś o Matchboxie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 7 Lipca 2007 Share Napisano 7 Lipca 2007 Mimo wszytko KP + Italeri będzie kosztować mniej niż nowa Hase... Hasegawa kosztuje około 50 pln. Italerka kosztuje około 20 pln Mastercrafta przy szczęściu można wyrwać na allegro za mniej więcej 10 pln. Masz zatem rację że duet jest tańszy. Ale jest mały problem. Nie tak dawno budowałem Kopro/Mastercrafta i powiem tak. Trzeba dokupić betoniarę szpachli i wyciąg powietrza do opiłków bo szlifowania i szpachlowania będzie co nie miara. Widać już jednak ząb czasu na wypraskach i model prezentuje się jak z innej epoki. Przy okazji japończyk nie jest najlepszym modelem wyjściowym dla IXtki ze względu na podział technologiczny pozwalający na budowę VIIImki ( chowane kółko ogonowe ). No tak. Cała przeróbka to delikatne szaszpachlowanie dwóch linii podziałowych na szkrzydłach w rejonie lotek. Kopro także jest przygotowane pod Mk.VIII i ma dwie wersje kółka ogonowego. BTW: zapomniałeś o Matchboxie :P Nie mam po prostu fotek tego zestawu. Ale nie ma co żałować bo jest to jeden z najgorszych modeli tej szacownej firmu. Deskowate skrzydła i osłona kabiny ze schodkami zamiast Malcolma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paws Napisano 7 Lipca 2007 Autor Share Napisano 7 Lipca 2007 Dzięki! Jako bazę wezmę italerkę i pójdzie do "mocnej" przeróbki. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.