Skocz do zawartości

BMW 507 Cabrio


Andzelo77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Po dwóch ciężarówkach postanowiłem wziąć na warsztat taką oto osobówkę:

 

507_box.jpg

 

Zanim postanowiłem zrobić zdjęcia, silnik prawie był gotowy, oto wyniki:

 

055.JPG

056.JPG

057.JPG

058.JPG

 

Podwozie pomalowane i z silnikiem podwieszonym:

 

061.JPG

062.JPG

063.JPG

064.JPG

065.JPG

068.JPG

069.JPG

 

Pomalowany i przygotowany do złożenia układ wydechowy:

 

066.JPG

067.JPG

 

Kompletne podwozie z wydechami i układem zawieszenia:

 

070.JPG

071.JPG

072.JPG

073.JPG

074.JPG

075.JPG

076.JPG

077.JPG

078.JPG

 

Szyba złożona:

 

089.JPG

090.JPG

 

Środek pomalowany i gotowy do lakierowania:

 

081.JPG

082.JPG

083.JPG

084.JPG

085.JPG

086.JPG

087.JPG

088.JPG

 

Odnośnie dalszych prac mam pytanie :

 

Zewnętrznie model zostanie pomalowany czarny metalik (Model Master). Jakie zastosować etapy polerowania aby uzyskać połysk. Czy polerować już samą farbę czy dopiero po położeniu lakieru i czy na farbę emaliową mogę stosować lakier akrylowy?

 

Dziękuję za dokładne odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna "bejca." Co do prac to ogólnie podoba mi się to co robisz, ale jak przyjrzeć się bliżej to można by wprowadzić trochę poprawek. Zaczynając od motoru - myślę, że za grubo kładziesz farbę. Plus za kabelki i decyzję o zrobieniu silnika na chodzie a nie sztucznej "lali" z muzeum. Niemniej, oprócz rdzawych nalotów, warto byłoby zaaplikować jakiś "łosz." Poza tym, widać nieoszlifowane krawędzie np. na wydechu. Ponieważ siedzę w farbach samochodowych to nie podpowiem Ci odnośnie lakierów modelarskich. Jedna sprawa to taka, że lakierów metalicznych się nie poleruję - musisz go dobrze położyć za 1szym razem. Połysk - kilka cienkich warstw bezbarwnego, papierek 2000-2500, pasty polerskie (coarse,fine,finish) i delikatnie jedziesz całość aż do wyrównania pomarańcza. No chyba, że Ci się clear przepięknie rozleje po nadwoziu - tak, że polerka nie będzie potrzebna. Powodzenia.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martini Ci świetnie napisał co nie tak, dobrze, że zdajesz sobie sprawę jak wyglądają postępy. Nie wiem czy to wina Revela czy grubo położonej farby, ale silnik bardziej wygląda na 1:72 niż 1:24. Wszystko do kreta i jeszcze raz szpachla, pilnik, podkład, malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy napisali. Na tym etapie wyczyść w krecie modelik i oszlifuj łączenia form no i szpachla się kłania. Bede wiernym kibicem bo sam mam ten model w domu i chce go robic jak wróce. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz farby model master czyli o ile się nie mylę sa to farby testorsa i rozcienczane benzyna lakowa to maluj kilka jak nie kilkanascie cieniutkich warstw lakieru im rzadsza farba tym lepiej tylko uważaj żeby nie pociekło. po malowaniu kasta przynajmniej na miesiąc do pudełka i niech schnie a później po kolei pasty tamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że malowany pędzlem ale starałem się bardzo cienko, wypraski z Ravella w porównaniu z Italleri, pozostawiają wiele do życzenia.

 

Wypraski nie mają tu raczej nic do rzeczy. Pośpiech i niewłaściwie rozcieńczone farby mogą wykończyć ten model, a byłoby szkoda, bo to autko to klasyk i jest naprawdę śliczne.

 

Powinieneś zrobić tak jak mówią koledzy. Zmyć farbę, dokładnie przygotować elementy do malowania i pomalować dobrze rozcieńczonymi farbami. Najmniej zachęcająco wygląda niestety przednia szyba

 

Działaj!

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dotychczasowych dokonaniach powiedziano już prawie wszystko. Ja dodam tylko, że przewody zapłonowe trochę wyszły za grube.

Co do polerowania metalików - faktycznie nie powinno się polerować. Ale jak wyjdzie skórka pomarańczy albo zacieki to można to spolerować, ale przed bezbarwnym trzeba położyć cieniutką warstwę dobrze wymieszanego lakieru bazowego, co da właściwy efekt metaliczny.

Takie elementy jak fotele, deska rozdzielcza pędzlem wychodzą kiepsko i potrzeba sporej wprawy, dobrego pędzla i odpowiedniego rozcieńczenia farbki. Dlatego jeśli nie dysponuje się aerografem to lepiej zainwestować kilkanaście pln w spray (Motip lub samochodowe DupliColor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej, przepraszam za off-top:

czym rozcieńczać humbrole emalie?

szukałem w poradach i nie mogłem znaleźć, poza tym nie wiem, czy wlewać rozcieńczalnik do puszeczki do całości czy do osobnego pojemnika farbkę (odpowiednią ilość) i rozcieńczalnik?

sorki za off-top, ale tu przynajmniej (liczę na to) że dostane odpowiedź w odpowoednim dziale mógłbym sie nie doczekać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.