Andzelo77 Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 Witam wszystkich. Po dwóch ciężarówkach postanowiłem wziąć na warsztat taką oto osobówkę: Zanim postanowiłem zrobić zdjęcia, silnik prawie był gotowy, oto wyniki: Podwozie pomalowane i z silnikiem podwieszonym: Pomalowany i przygotowany do złożenia układ wydechowy: Kompletne podwozie z wydechami i układem zawieszenia: Szyba złożona: Środek pomalowany i gotowy do lakierowania: Odnośnie dalszych prac mam pytanie : Zewnętrznie model zostanie pomalowany czarny metalik (Model Master). Jakie zastosować etapy polerowania aby uzyskać połysk. Czy polerować już samą farbę czy dopiero po położeniu lakieru i czy na farbę emaliową mogę stosować lakier akrylowy? Dziękuję za dokładne odpowiedzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 Bardzo fajna "bejca." Co do prac to ogólnie podoba mi się to co robisz, ale jak przyjrzeć się bliżej to można by wprowadzić trochę poprawek. Zaczynając od motoru - myślę, że za grubo kładziesz farbę. Plus za kabelki i decyzję o zrobieniu silnika na chodzie a nie sztucznej "lali" z muzeum. Niemniej, oprócz rdzawych nalotów, warto byłoby zaaplikować jakiś "łosz." Poza tym, widać nieoszlifowane krawędzie np. na wydechu. Ponieważ siedzę w farbach samochodowych to nie podpowiem Ci odnośnie lakierów modelarskich. Jedna sprawa to taka, że lakierów metalicznych się nie poleruję - musisz go dobrze położyć za 1szym razem. Połysk - kilka cienkich warstw bezbarwnego, papierek 2000-2500, pasty polerskie (coarse,fine,finish) i delikatnie jedziesz całość aż do wyrównania pomarańcza. No chyba, że Ci się clear przepięknie rozleje po nadwoziu - tak, że polerka nie będzie potrzebna. Powodzenia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 Na razie to tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andzelo77 Napisano 27 Marca 2012 Autor Share Napisano 27 Marca 2012 Dzięki też na negatywy. Krótko zwięźle i na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 Martini Ci świetnie napisał co nie tak, dobrze, że zdajesz sobie sprawę jak wyglądają postępy. Nie wiem czy to wina Revela czy grubo położonej farby, ale silnik bardziej wygląda na 1:72 niż 1:24. Wszystko do kreta i jeszcze raz szpachla, pilnik, podkład, malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andzelo77 Napisano 27 Marca 2012 Autor Share Napisano 27 Marca 2012 Fakt że malowany pędzlem ale starałem się bardzo cienko, wypraski z Ravella w porównaniu z Italleri, pozostawiają wiele do życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 rozcieńczałeś farby? p.s: a ja myślałem, że to ja kładę za grubo haha ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 Tak jak koledzy napisali. Na tym etapie wyczyść w krecie modelik i oszlifuj łączenia form no i szpachla się kłania. Bede wiernym kibicem bo sam mam ten model w domu i chce go robic jak wróce. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccsrally Napisano 27 Marca 2012 Share Napisano 27 Marca 2012 jesli masz farby model master czyli o ile się nie mylę sa to farby testorsa i rozcienczane benzyna lakowa to maluj kilka jak nie kilkanascie cieniutkich warstw lakieru im rzadsza farba tym lepiej tylko uważaj żeby nie pociekło. po malowaniu kasta przynajmniej na miesiąc do pudełka i niech schnie a później po kolei pasty tamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 28 Marca 2012 Share Napisano 28 Marca 2012 Fakt że malowany pędzlem ale starałem się bardzo cienko, wypraski z Ravella w porównaniu z Italleri, pozostawiają wiele do życzenia. Wypraski nie mają tu raczej nic do rzeczy. Pośpiech i niewłaściwie rozcieńczone farby mogą wykończyć ten model, a byłoby szkoda, bo to autko to klasyk i jest naprawdę śliczne. Powinieneś zrobić tak jak mówią koledzy. Zmyć farbę, dokładnie przygotować elementy do malowania i pomalować dobrze rozcieńczonymi farbami. Najmniej zachęcająco wygląda niestety przednia szyba Działaj! Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuss Napisano 28 Marca 2012 Share Napisano 28 Marca 2012 O dotychczasowych dokonaniach powiedziano już prawie wszystko. Ja dodam tylko, że przewody zapłonowe trochę wyszły za grube. Co do polerowania metalików - faktycznie nie powinno się polerować. Ale jak wyjdzie skórka pomarańczy albo zacieki to można to spolerować, ale przed bezbarwnym trzeba położyć cieniutką warstwę dobrze wymieszanego lakieru bazowego, co da właściwy efekt metaliczny. Takie elementy jak fotele, deska rozdzielcza pędzlem wychodzą kiepsko i potrzeba sporej wprawy, dobrego pędzla i odpowiedniego rozcieńczenia farbki. Dlatego jeśli nie dysponuje się aerografem to lepiej zainwestować kilkanaście pln w spray (Motip lub samochodowe DupliColor). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 28 Marca 2012 Share Napisano 28 Marca 2012 ej, przepraszam za off-top: czym rozcieńczać humbrole emalie? szukałem w poradach i nie mogłem znaleźć, poza tym nie wiem, czy wlewać rozcieńczalnik do puszeczki do całości czy do osobnego pojemnika farbkę (odpowiednią ilość) i rozcieńczalnik? sorki za off-top, ale tu przynajmniej (liczę na to) że dostane odpowiedź w odpowoednim dziale mógłbym sie nie doczekać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.