Skocz do zawartości

Dysza


Michał96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż dzisiejsze wspaniałe popołudnie miało być przyjemnym malunkiem bt-5, jednak skończyło się dla mnie tragicznie. Wlałem farbę do zbiornika, rozcienczyłem i zacząłem psikać, jednak po chwili okazało się, że aero jest zapchany. Więc wyciągnąłem dyszę, umyłem ją-to samo zrobiłem z aero. Po umyciu włożyłem dysze do aero i musiałem o coś zachaczyć bo końcówka dyszy(gdzieś2 mm początku się zagieło), chciałem to wyprostować i oczywiście urwałem zagięty początek dyszy. Nie wiem co mam robić, kupić nową dyszę, czy uciąć ją? Jestem tak znerwicowany, że mam chęć wychrzanić ten cały aerograf przez okno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaki masz aerograf, jak coś droższego to dokup samą dyszę (najczęściej w zestawie z iglicą) ale jeśli to jakaś chińska pseudo iwata, to można kupić nówkę kosztem 50zł na Alledrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, aha okej. Ale mam chyba inny problem. Zeszlifowałem z kolegą złamaną dyszę na cieńutką końcóweczkę. I teraz jest tak. Jak wleję farbę i naciskam spust aero, to zamiast farby leci samo powietrze. I na dodatek ze szczelin (nakrętki na końcówkę aero) wytryskuje powietrze z resztkami wody. Ogólnie nawet jak nie trzymam spustu to leci powietrze z niego. Być moze to brak tej gumowej uszczelki, czy tam gumki pomiędzy tymi przednimi nakrętkami. Zgubiła mi się ta uszczelka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zeszlifowałeś złamaną dyszę, to skoryguj wychylenie iglicy, daj ją troszkę do tyłu. Albo raczej nie - w tym tkwi problem! Iglica nie przylega ściśle do ścianek zeszlifowanej końcówki dyszy i powietrze ucieka

Zamiast tej uszczelki (która "znika" po pierwszym odkręceniu tych elementów) dobrą alternatywą jest Maskol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy aero a bo ta zeszlifowana przez Ciebie dysza już sie do niczego nie nadaje ,zmieniłeś jej parametry .

Na przyszłość jak nie masz doświadczenia w mieszaniu farby z rozcienczalnikiem w aerografie to lepiej rób to w osobnym pojemniczku i gotowy roztwór lej do zbiornika aero i straj się tej dyszy nie wykręcać a jak już to zrobisz to nie dokręcaj kluczykiem tylko w palcach bo urwiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyszę możesz ruszać, czasem nawet trzeba do wyczyszczenia, zapamiętaj tylko zasadę - odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ; zakręcamy zgodnie z ruchami wskazówek zegara. Unikniesz tzw. przekręcenia dyszy. I nic na siłę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ja się kompletnie nie znam na aerografach. No końcówka tej takiej długiej srebrnej ,,igły" Końcówka, po której spływa farba i tryska na model się zagięła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał słabo doszlifowałeś po prostu igłę i nie domyka przepływu powietrza w dyszy.Stąd też pojawia się woda nawet gdy nie ruszasz spustu.

Spróbuj raz jeszcze ja podszlifować.Zacznij od papieru 1200 i stopniowo zmniejszaj jego gramaturę do 2500.

1200,1500.2000 i na koniec 2500.Możesz nawet zacząć od 800.Oczywiście rób to na mokro i najlepiej na szybie.

Delikatnie szlifuj na okrętkę.Jeśli wykażesz się cierpliwością to powinno się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jutro muszę to zrobić, w końcu wolne jest A ta gumka czarna/uszczelka pod kapturkiem na przodzie aero jest ważna? Być może ona też ma jakiś wpływ na całość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał tak zamieszałeś ,że ja byłem pewny ,że to dysza Ci się ułamała-zgięła a to igła ,zrób tak jak Piotr napisał i powinno byc OK.

Kamil ja też czesto zastanawiam się jak można ukręcić dyszę w piwacie ale niektórym ta sztuka sie udaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci o tą uszczelkę pod tą pierwszą małą częścią kapturka to jej zadaniem jest tylko uszczelnienie tego miejsca.Nie ma ona żadnego wpływu na psikanie.

Nałóż w to miejsce nawet odrobinę maskolu i skręć na stałe.Ja tego małego kapturka nigdy nie odkręcałem osobno,bo jest to niepotrzebne.

Zresztą w mojej starej piwacie był sklejony od brudu i nie dało się go osobno odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, też mam problem z utrzymaniem czystości Przeprszam za zamieszanie, kompletnie się nie znam i dlatego wyszło, że mam problem z dyszą :/ Już mnie ręce bolą od tego piłowania, a musi być ta końcówka igły ostra i cieńka, tak żeby wychodziła z kapturka? (Jak po kupieniu-wystawała chyba z 3 mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem namieszałem, przepraszam raz jeszcze. Ale mam dobrą wiadomość, aero działa !!! Wyszlifowałem iglicę i wszystko działa jak należy Dziękuję wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.