Michał96 Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Witam, otóż dzisiejsze wspaniałe popołudnie miało być przyjemnym malunkiem bt-5, jednak skończyło się dla mnie tragicznie. Wlałem farbę do zbiornika, rozcienczyłem i zacząłem psikać, jednak po chwili okazało się, że aero jest zapchany. Więc wyciągnąłem dyszę, umyłem ją-to samo zrobiłem z aero. Po umyciu włożyłem dysze do aero i musiałem o coś zachaczyć bo końcówka dyszy(gdzieś2 mm początku się zagieło), chciałem to wyprostować i oczywiście urwałem zagięty początek dyszy. Nie wiem co mam robić, kupić nową dyszę, czy uciąć ją? Jestem tak znerwicowany, że mam chęć wychrzanić ten cały aerograf przez okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 To zależy jaki masz aerograf, jak coś droższego to dokup samą dyszę (najczęściej w zestawie z iglicą) ale jeśli to jakaś chińska pseudo iwata, to można kupić nówkę kosztem 50zł na Alledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 3 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Chińska pseudo iwata, właśnie za 50 zł ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Bierz nową, dysza z iglicą kosztują więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 3 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Haha, aha okej. Ale mam chyba inny problem. Zeszlifowałem z kolegą złamaną dyszę na cieńutką końcóweczkę. I teraz jest tak. Jak wleję farbę i naciskam spust aero, to zamiast farby leci samo powietrze. I na dodatek ze szczelin (nakrętki na końcówkę aero) wytryskuje powietrze z resztkami wody. Ogólnie nawet jak nie trzymam spustu to leci powietrze z niego. Być moze to brak tej gumowej uszczelki, czy tam gumki pomiędzy tymi przednimi nakrętkami. Zgubiła mi się ta uszczelka :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Jeżeli zeszlifowałeś złamaną dyszę, to skoryguj wychylenie iglicy, daj ją troszkę do tyłu. Albo raczej nie - w tym tkwi problem! Iglica nie przylega ściśle do ścianek zeszlifowanej końcówki dyszy i powietrze ucieka Zamiast tej uszczelki (która "znika" po pierwszym odkręceniu tych elementów) dobrą alternatywą jest Maskol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 3 Kwietnia 2012 Share Napisano 3 Kwietnia 2012 Kup nowy aero a bo ta zeszlifowana przez Ciebie dysza już sie do niczego nie nadaje ,zmieniłeś jej parametry . Na przyszłość jak nie masz doświadczenia w mieszaniu farby z rozcienczalnikiem w aerografie to lepiej rób to w osobnym pojemniczku i gotowy roztwór lej do zbiornika aero i straj się tej dyszy nie wykręcać a jak już to zrobisz to nie dokręcaj kluczykiem tylko w palcach bo urwiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Aha dobra. Kurde, wszystko przez pośpiech, następnym razem nie ruszam już dyszy Kupię nowe aero, ale jeszcze coś popróbuję :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 4 Kwietnia 2012 Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Dyszę możesz ruszać, czasem nawet trzeba do wyczyszczenia, zapamiętaj tylko zasadę - odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ; zakręcamy zgodnie z ruchami wskazówek zegara. Unikniesz tzw. przekręcenia dyszy. I nic na siłę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2012 No właśnie nic na siłę, niestety w moim przypadku jest tak bardzo często Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2012 No właśnie, ja się kompletnie nie znam na aerografach. No końcówka tej takiej długiej srebrnej ,,igły" Końcówka, po której spływa farba i tryska na model się zagięła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 4 Kwietnia 2012 Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Michał słabo doszlifowałeś po prostu igłę i nie domyka przepływu powietrza w dyszy.Stąd też pojawia się woda nawet gdy nie ruszasz spustu. Spróbuj raz jeszcze ja podszlifować.Zacznij od papieru 1200 i stopniowo zmniejszaj jego gramaturę do 2500. 1200,1500.2000 i na koniec 2500.Możesz nawet zacząć od 800.Oczywiście rób to na mokro i najlepiej na szybie. Delikatnie szlifuj na okrętkę.Jeśli wykażesz się cierpliwością to powinno się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Ok, jutro muszę to zrobić, w końcu wolne jest A ta gumka czarna/uszczelka pod kapturkiem na przodzie aero jest ważna? Być może ona też ma jakiś wpływ na całość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 4 Kwietnia 2012 Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Michał tak zamieszałeś ,że ja byłem pewny ,że to dysza Ci się ułamała-zgięła a to igła ,zrób tak jak Piotr napisał i powinno byc OK. Kamil ja też czesto zastanawiam się jak można ukręcić dyszę w piwacie ale niektórym ta sztuka sie udaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 4 Kwietnia 2012 Share Napisano 4 Kwietnia 2012 Jeśli chodzi Ci o tą uszczelkę pod tą pierwszą małą częścią kapturka to jej zadaniem jest tylko uszczelnienie tego miejsca.Nie ma ona żadnego wpływu na psikanie. Nałóż w to miejsce nawet odrobinę maskolu i skręć na stałe.Ja tego małego kapturka nigdy nie odkręcałem osobno,bo jest to niepotrzebne. Zresztą w mojej starej piwacie był sklejony od brudu i nie dało się go osobno odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Hehe, też mam problem z utrzymaniem czystości Przeprszam za zamieszanie, kompletnie się nie znam i dlatego wyszło, że mam problem z dyszą :/ Już mnie ręce bolą od tego piłowania, a musi być ta końcówka igły ostra i cieńka, tak żeby wychodziła z kapturka? (Jak po kupieniu-wystawała chyba z 3 mm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 5 Kwietnia 2012 Wiem, wiem namieszałem, przepraszam raz jeszcze. Ale mam dobrą wiadomość, aero działa !!! Wyszlifowałem iglicę i wszystko działa jak należy Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.