posejdon Napisano 4 Lipca 2012 Share Napisano 4 Lipca 2012 Skoro to ma być G-6, to nie zapomnij o przyklejeniu bąbli na kadłubie i skrzydłach zanim zaczniesz malować, bo wyjdzie Ci F zamiast G. Może być też G-0/1/2/3/4. One bąbli nie miały. Na skrzydłach są takie zgrubienia więc chyba można powiedzieć, że w tym przypadku wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 4 Lipca 2012 Autor Share Napisano 4 Lipca 2012 O bąblach na kadłubie pamiętam, na pewno przykleję przed malowaniem. Jeszcze jedno pytanie w sprawie taśmy - ściągać ją po całkowitym wyschnięciu farby czy wcześniej? Fotki tego egzemplarza (a dokładniej mówiąc latającej obecnie jego repliki) dostałem na innym forum, będą bardzo pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
posejdon Napisano 7 Lipca 2012 Share Napisano 7 Lipca 2012 Podobno jak zerwiesz taśmę po całkowitym wyschnięciu to krawędź może popękać lub się wyszczerbić. Ale jak pomalujesz cienko to nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 26 Września 2012 Autor Share Napisano 26 Września 2012 Kolejny etap. Góra kadłuba i skrzydeł pomalowana RLM 75. Tym razem maskowanie wyszło zdecydowanie lepiej (rady posejdona bardzo pomogły!), aczkolwiek podcieki farby wzdłuż wypukłych linii podziału są. Popracuje nad nimi małym pędzlem albo wykorzystam przy malowaniu plam kamuflażu. Owiewka - malowana małym pędzlem od ręki. Wymaga jeszcze poprawek i usunięcia szczeliny między owiewką a kadłubem. W kolejnym etapie - podwozie. Fotki - eksperymentuje z Olympusem SP-620UZ, próbowałem przy oświetleniu naturalnym - dość słabym niestety. Kolejnym razem spróbuję przy sztucznym, silniejszym. Zobaczymy kiedy fotki wyjdą lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 7 Października 2012 Autor Share Napisano 7 Października 2012 Gustaw 6-ty już na kołach. Tylko że Amba (jak widać grasująca nie tylko w WP ale również w Luftwaffe) zeżarła kółko ogonowe - normalnie było w pudełku z obrobionymi częściami i nie ma... Jeżeli ktoś ma niepotrzebne - chętnie przygarnę, oddam w zamian różne pozostałości modelarskie. Domalowane plamy z RLM 74 - w następnym etapie będą drobne plamy na dolnej części kadłuba. W jakim kolorze powinna być rurka Pitota? Na fotkach jeszcze nie pomalowana. Czy Gustawy mogły przenosić dodatkowy zbiornik paliwa pod kadłubem? Części by go zrobić są, w instrukcji nic o nim nie ma. Jeżeli tak to w jakim kolorze powinien on być? Fotki tym razem przy sztucznym świetle ale chyba lepsze niż poprzednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 18 Listopada 2012 Autor Share Napisano 18 Listopada 2012 Drobne poprawki malarskie + kamuflaż. Plamy nanoszone pędzlem do lakieru do paznokci (wydębiłem kiedyś na cele modelarskie) metodą uderzania prostopadle do powierzchni. Daje to efekt poszarpanych krawędzi. Jak wyszło - oceńcie na podstawie fotek. Ponawiam pytanie o dodatkowy zbiornik paliwa (mógł być? jeżeli tak to w jakim kolorze?) i prośbę o poszukanie w modelarskim złomie kółka ogonowego (moje Amba zeżarła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2012 Doszły kalki (bardzo ciężko się kładły, mimo zastosowania sidoluxu), dodatkowy zbiornik, lekki wash ograniczony do odcięcia powierzchni sterów. Całość pociągnięta bezbarwnym matem. Walczę z dorobieniem kółka ogonowego, ale ciężko idzie. Ze śladów eksploatacji planuje lekkie okopcenia wylotów spali i ich okolic (czarną suchą pastelą) i ew. lekkie przybrudzenie od dołu brązową. Chyba że koledzy lotnicy poradzą pancerniakowi jakieś typowe ślady eksploatacji charakterystyczne dla BF-109? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2013 Fotki "przedgaleryjne" poniżej. Doszło dorobione kółko ogonowe, pomalowane lufy km-ów i wydechy. Niestety kołpak trzeba było na stałe przykleić - za duża szczelina się robiła przy pozostawieniu możliwości obrotu. Ślady eksploatacji ograniczone do okopceń wydechów, przykurzenia skrzydeł i kadłuba od dołu oraz odrobiny brązowego błota na dole i na skrzydle gdzie pilot włazi do kabiny (sucha pastela). Antena dorobiona z włosa żony - jak widać posiadanie długowłosej kobiety w domu ma swoje zalety modelarskie (poza innymi oczywiście). Jeżeli Koledzy coś jeszcze poradzą to ew. poprawki zrobię i za parę dni fotki do galerii pójdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 12 Stycznia 2013 Share Napisano 12 Stycznia 2013 Ta kabina jest oryginalna z zestawu? Tak ładnie jest przezroczysta. W Plastyku niestety jest jakaś taka bardziej zmatowiała i niewiele przez nią widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_G Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2013 Owiewka oryginalna, z zestawu. Jakoś udało mi się nie spaskudzić jej oparami kleju (wynalazków typy "crystal clear" do jednego modelu jakoś nie widziałem sensu kupować - z zasady sklejam pancerkę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.