Kuba9575 Napisano 9 Września 2012 Share Napisano 9 Września 2012 Dzień dobry Pytanie jest proste: Jak pomalować Fokkera Dr.I Manfreda von Richthofena? (Pseudonim "Czerwony Baron" ). Przejrzałem kilka trójpłatowców na naszym forum, ale dalej mam mętlik w głowie: jest wersja cały czerwony (z dolnymi powierzchniami włącznie), cały czerwony z błękitnym spodem, jest też z białym statecznikiem lub osłoną silnika (choć widziałem też srebrną osłonę w tym malowaniu). Na mieście mówią, że samolot tak był pomalowany w ostatnim locie . Jest też wersja "standard" , która od osłony silnika do krzyża na kadłubie, oraz na 2 płatach (licząc od spodu) miała oryginalny kolor płótna. Pytaniem jest, która wersja/wersje malowania jest prawidłowa/najbardziej prawdopodobna? Pozdrawiam, JK PS. Może warto też przypomnieć malowania poprzednich samolotów Barona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 9 Września 2012 Share Napisano 9 Września 2012 Manfred latał na kilku różnych maszynach, więc nie dziwi, że znajdziesz różne schematy. Najlepiej jak znajdziesz sobie zdjęcie sam i przestudiujesz jak to wyglądało na jego podstawie i wyciągniesz własne wnioski. Ci co malują takie schematy są też zwykłymi ludźmi i czasem mają mniej czasu i ochoty, by zgłębić temat. Jak do czegoś dojdziesz, to podrzuć na forum do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 10 Września 2012 Share Napisano 10 Września 2012 Najlepiej wyjść od numeru maszyny. Najpopularniejsze samoloty MfR to 425/17 i 477/17. Ale i tutaj są dyskusje, na którym odbył swój ostatni lot. Ogólnie, standardy są następujące: Standardowe malowanie fokkera Dr.I: od dołu turkusowy, nieco zgaszony (fokker turquise), od góry mazy w kolorze zielonooliwkowym (fokker green) nanoszone pędzlem (stąd mazy) na impregnowane płótno. elementy metalowe, czyli osłona silnika i panel przed pilotem - też fokker green, lecz jednolity. Tarcze kół - fokker green, intensywny na obrzeżach, blaknący ku środkowi. Wszystkie samoloty Jasta 11 - jednostki MfR - miały czerwone elementy, najczęściej osłony silników. samoloty Richthoffena: 152/17 - samolot w standardowe mazy fokkera, dół standardowy turkusowy, górna powierzchnia górnego plata, osłona silnika, zastrzały oraz tył kadłuba i stateczniki - czerwone. Chyba najciekawszy kolorystycznie samolot MfR. 425/17 - ten samolot prawdopodobnie wykonano specjalnie dla MfR i w fabryce w Johannistal pomalowano na czerwono. Statecznik też czerwony. Krzyże patee, czyli taki niemiecki żelazny kreuz. MfR zginął w kwietniu 1917, a w marcu weszła dyrektywa o zmianie wzoru krzyża na balkenkreuz, czyli prosty krzyż belkowy. Dlatego przyjmuje się, że samolot MfR miał w kwietniu już przemalowane oznaczenia (są opinie, że nie wszystkie), tzn. czarne belkowe krzyże. 477/17 - prawdopodobnie też cały czerwony, ale malowany w jednostce. Do sprawdzenia. Tyle co wiem. Na pewno są lepsi znawcy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 10 Września 2012 Share Napisano 10 Września 2012 Poszperaj na tej stronie http://www.fokkerdr1.com/Profiles/Profile_MIKHAIL%20BYKOV.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 16 Września 2012 Autor Share Napisano 16 Września 2012 Chcę wykonać malowanie Fokker Dr.I 425/17 podczas ostatniego lotu. Pytania o szczegóły, bo ile schematów tyle wersji : 1. Osłona silnika: Czerwony, biały czy srebrny? 2. Spód skrzydeł: Błękitny czy czerwony? 3. Czy ten czerwony się nada? 4. Jeśli spód był błękitny, to jaki (najlepiej z Humbrola/Model Mastera)? 5. Czy egzemplarz 425/17 miał w ostatnim locie krzyże późniejsze czy wcześniejsze? 6. Przy późniejszych krzyżach statecznik pionowy był biały? Pozdrawiam, JK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 17 Września 2012 Share Napisano 17 Września 2012 (edytowane) ad1. osłona w kolorze czerwonym. Nie było osłon srebrnych. Oryginalnie były malowane na kolor zielonooliwkowy, w jednostkach malowano je na kolory eskadry - w Jasta11 był to czerwony, w Jasta6 - czarny itd. ad2. cały płatowiec w kolorze czerwonym. ad3. nie wiem. Zależy, jakim jesteś szczególarzem. Trudno jest ustalić kolor samolotu sprzed niemal 100 lat. Są w necie dyskusje gości, którzy analizują rzekome skrawki płótna z tego fokkera itp. Ja bym się zadowolił standardowym czerwonym, zróżnicowałbym tylko kolor na elementach metalowych (bardziej intensywny)i płóciennych (mniej intensywny). Ale to ja... ad4. spód czerwony! ad5. to wie tylko duch Manfreda von Richthoffena i ekipy, ktora przygotowywała samolot. Wiadomo, ze ten samolot był wykonany fabrycznie cały czerwony ze starymi krzyżami. Po marcu 1918 we wszystkich samolotach sukcesywnie przemalowywano krzyże na belkowe. To kwestia Twojego wyboru jednej z interpretacji. Stanu faktycznego i tak nie odtworzysz. ad6. Jeśli będziesz robić wersję ze starymi krzyżami, to raczej statecznik czerwony. Jeśli z nowymi - nie wiem Gdzieś widziałem profil z białym statecznikiem. Ten krzyż starego typu na stateczniku był dość duży. Przemalowywano w ten sposób, że wyrównywano białe ramiona krzyża od miejsca najszerszego ku środkowi i potem w ten sam sposób wyrównywano czarną część. więc możliwe, że pociągnięto na biało cały statecznik i wyrównano czarne ramiona. Edytowane 17 Września 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 17 Września 2012 Share Napisano 17 Września 2012 Zaglądałeś tutaj: http://www.ipmsswidnica.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=33:samoloty-manfreda-von-richthofena&catid=9:manfred-richthofen-historia&Itemid=12 Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 17 Września 2012 Autor Share Napisano 17 Września 2012 Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Wiele to wyjaśnia... Pozdrawiam, JK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 17 Września 2012 Share Napisano 17 Września 2012 Pamiętaj, że 425/17 był nowym samolotem. Dostarczono go do jednostki w styczniu lub lutym 1918 r. a został zniszczony w kwietniu. Nie przesadź ze śladami eksploatacji (chyba że wykonujesz w wersji "po ostatnim locie" . W pierwszym poście napisałem: MfR zginął w kwietniu 1917. Oczywiscie pomyłka. Zginął 21 kwietnia 1918 roku. Dyrektywa o zmianie krzyzy też była z marca 1918 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 17 Września 2012 Autor Share Napisano 17 Września 2012 Jeszcze raz dziękuję. Nówka sztuka nieśmigana ;) Pozdrawiam, JK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.