LimaOscar Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Czołem Panowie Czy możecie pomóc mi w analizie 'kolorystyki' tej maszyny? To SP-LCJ, czyli C-47A-35-DL z drugiej transzy dostaw do Polski. Płatowiec 42-23939, który wcześniej służył w 8 AF m.in. w Afryce. LOT otrzymał go w lutym 1948 roku wg oficjalnych danych (na 'papierze') - faktycznie mogło to nastąpić kilka miesięcy później. Była to ostatnia Dakota, która trafiła do naszego przewoźnika. Fotografia została wykonana w 1949 (czasem błędnie podaje się, że fotka jest z 1950 roku) roku na lotnisku w Manchesterze (Ringway Airport); pochodzi z przepastnej kolekcji Raya Scholefielda. I teraz ma pytanie - czy ster kierunku jest innego koloru niż reszta płatowca, czy tylko jest wychylony (inny kąt padania światła), stąd na fotce ma inny kolor? No i czy maszyna jest srebrna (aluminium) czy jasnooliwkowa (mocno spłowiały Olive Drab)? Wg mnie jest w kolorze aluminium, o czym mogą świadczyć czarne litery rejestracji oraz nazwa przewoźnika oraz pas 'anti-glare' przed kabiną. Ale... pewności nie mam, głównie z powodu tego nieszczęsnego steru kierunku. A może po prostu statecznik pionowy wraz z 'płetwą' jest jeszcze w barwie OD, gdy tymczasem reszta maszyny już ma zdjętą farbę? Takie rzeczy nie były niczym nadzwyczajnym w owym czasie. Co myślicie? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Wiem, że wyskakuję trochę jak Filip z Konopii i długo po czasie, ale dopiszę dwie uwagi - na mój gust, ster kierunku jest w innym kolorze (jakby srebrny... ) a cała reszta jest pomalowana, choć zdaje się, tył ma inny odcień, niż przód. Trochę tak, jakby z tyłu już zaczęli czyścić farbę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.