Jump to content

Scania 164L 580 V8


Szakal85
 Share

Recommended Posts

Witam kolegów i koleżanki. Po ostatniej wizycie w sklepie modelarskim nabyłem model Italeri 3819. Inboxa nie będę wrzucał, każdy wie co się wewnątrz pudełka znajduje. Do tej pory pod nóż poszły elementy silnika, kabiny jak również ramy. Zdjęcia postaram się zamieścić jutro. Od razu też proszę o pomoc, chciałbym zrobić okablowanie ramy i silnika, jakby ktoś miał jakieś pomoce, chętnie skorzystam.

Link to comment
Share on other sites

Sa różnice i w kabinach w modelach serii 4

niską, dzienną CP14

niską, sypialną CP19

wysoką, dzienną CR14

wysoką, sypialną CR19

podwyższaną CR19T, czyli Topline

kabinę dzienną z silnikiem przed kabiną CT14

kabinę sypialną z wydzielonym motorem CT19

podwyższoną kabinę sypialną CT19T, czyli Topline z całkowicie płaską podłogą

kabina załogowa w dwóch wariantach długości

kabina Longline w wersji z "nosem" i bez niego

 

Konfiguracji było wiele można było mieć 11 litrowy silnik w kabinie TopLine jak i 16 litrowe V8( wcześniej było to 14 litrowe V8, pochodzące prawdopodobnie z Scanii 3 Seri). Ale to jaki silnik zrobisz w kabinie TopLine nie ma znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Sa różnice i w kabinach w modelach serii 4

kabina Longline w wersji z "nosem" ....

 

Brawo, ładnie to przedstawiłeś, model z "nosem" to wg klasyfikacji klasa "T", ale zakończona w 2005 roku. Cytat ze stronki scania.pl

"Scania wkrótce pożegna się ze stuletnią tradycją konstrukcji kabin T. Sprzedaż kabin klasycznych spadała systematycznie na przestrzeni ostatnich 10 lat i brakuje już argumentów za kontynuacją rozwoju i produkcji tego modelu. Kabina zostanie wycofana z produkcji w październiku 2005. "

 

Pozdr Marcus

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyczerpujące informacje. Do kabiny jeszcze daleko, na obecnym etapie głównie chodziło mi o silnik i ramę. Chcę ten model jak najbardziej zbliżyć do realnej ciężarówki. Obecnie utknąłem na wtryskach i przelewach. W sumie to na całej instalacji na silniku i podzespołach. Planuje pociągnąć pełną "instalację" paliwową i pneumatyczną, jak również szczątkową elektryczną. Na ile mi się uda zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Mam prośbę, jeśli ktoś ma dostęp do takiego silnika i możliwość zrobienia dokumentacji zdjęciowej nie tylko ja ale pewnie całe forum było by wdzięczne. Chodzi mi o przelewy, wtryski, podłączenie filtra paliwa itp itd. Wszystko co jest na silniku. Mam kilka zdjęć ale to co na nich jest to za mało. Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.