Boros Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Cześć jak w temacie stary aerograf odmówił posłuszeństwa. Co myślicie o w/w produkcie może ktoś go ma i zechce się podzielić opiniami z użytkowania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk2000 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Posiadam go i powiem tak szczerze nie polecam go ponieważ wogóle nie psikał a farbę rozcieńczyłem tak że miała już konsystencje kranówki ale nie chciał malować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boros Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 A zasilałeś go z butli czy kompresora? I co z nim zrobiłeś? Chodzi mi o to czy jest jakiś serwis i jak się ustosunkował do tego producent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 A ja mam go 3 lata i uważam, za jeden z lepszych w tej klasie. Bardzo go też chwalił kol. Kamil F.S. prowadząc warsztaty na festiwalu w Bytomiu. Zasilam z kompresora. Malowałem nim model nawet wtedy, gdy miałem uszkodzony kompresor i ciśnienie skakało od zera do 2 barów. Za szczególny plus uważam, że ma śrubę regulacji wydatku powietrza. Za pewien minus - fakt, iż niepotrzebnie trzeba płacić za drugą dyszę która jest w komplecie, a której się nie używa, bo wymiana dysza to duże ryzyko uszkodzenia gwintu, a złe ustawienie dyszy po wymianie może spowodować złą pracę aero. Nie bardzo rozumiem jak aero może nie psikać. To tak jakby napisać o szpadlu, że nie kopie rowów. Albo coś jest zatkane, albo źle złożone. Pozostaje ewentualnie jakieś wewnętrzne pękniecie - w co nie bardzo wierzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boros Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Jakiej używasz dyszy? Maluje samoloty w 1/48 więc najbardziej wskazana będzie 0,2 przynajmniej taką do tej pory miałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Jakiej używasz dyszy? Maluje samoloty w 1/48 więc najbardziej wskazana będzie 0,2 przynajmniej taką do tej pory miałem. Używam 0,3. Raz na próbę założyłem 0,2 i nie widziałem różnicy. Myślałem, że to z powodu mojego niedoświadczenia. Ale potem w Bytomiu rozmawiałem z kilkoma osobami i potwierdzili, że nie ma sensu przekładać na 0,2. Modele 1:48 to już duże modele, więc tym bardziej potrzebujesz 0,3. Ponadto gdy robisz samoloty, będziesz je malował pewnie farbami matowymi (jak wszyscy, choć nie wiadomo dlaczego, bo potem i tak pociągniesz błyszczącym lakierem), a te mają grubszy pigment i dysza 0,2 mogłaby sprawiać kłopoty. W tym aero, częste przekładanie dyszy jest niewskazane bo dysza jest na drobniutkim gwincie uszczelniona o-ringiem. Za mocno nie możesz dociągnąć bo urwiesz gwint. Za słabo to będzie nieszczelna i aero będzie źle malował. Po kilku dociągnięciach oring zacznie siadać i dysza będzie mocniej wkręcona. A jak będzie mocniej wkręcona to nie będzie wystawać z głowicy (prawidłowo ok. 0,2 mm). A jak nie będzie wystawać to aero zamiast malować, zacznie dmuchać powietrzem do wewnatrz - do zbiornika z farbą. PS. Dopisuję. Przepraszam, napisałem tak jak dla początkującego, a teraz zauważyłem, że Ty już masz aero, więc początkujacym nie jesteś. Ale nie kasuję, moze komuś przydadzą się moje uwagi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.