Thombike Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 (edited) W przerwie w rozwiązywaniu problemów z lakierem Porsche zacząłem prace nad innym modelem, którego pierwotnie miałem nie budować ale... Początkowo ale polegało na tym, że kupiłem model Ital Design Nazca M12 i to za naprawde fajną kase. Tyle, że 2 dni później nabyłem także Shelby za równie fajne pieniądze a...jest to jeden z kochanych samochodów przez moją żonę. Więc sklejam go dla zony, choćby za to, że w pełni toleruje moje hobby (nie tylko to). Model teoretycznie bedzie robiony z pudełka poza szczegółami kolorystycznymi, które są wykonywane na życzenie i wg. wizji małżonki, co oznacza m.in. tyle, ze będzie w czarnym macie, pozbawiony większości kalek aj uz na pewno znienawidzonych przez nią pasów... A do tego...nie wiem jak ale ma mieć ostro ściemniane szyby z boku i z tyłu. Ale..zaczeło się od silnika i na razie wykminiłem tyle. (malowanie pod dyktando żony) Edited February 22, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubert03 Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Całkiem fajna relacja się szykuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Na skrzyni biegów widać łączenie połówek - warto było by to poprawić. Planujesz okablowanie silnika - choćby podstawowe? Jak tak to rozwierć małym wiertełkiem ( 0,3-0,5mm ) kopułkę rozdzielacza. Jak nie masz tak małego wiertła, możesz użyć igły od strzykawki. Najmniejsze mają 0,3-0,4mm średnicy zew. Same fajki na rozdzielacz najłatwiej zrobić z osłonek na kable - z szerszego kabla wycinasz kawałek i nakładasz na węższy. Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RapToWny Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Tak jak Messer mówi, popraw łączenia na skrzyni. Kable także poprawią efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 22, 2014 Author Share Posted February 22, 2014 Niewykluczone, że zrobię to...w przyszłości jak "obrosnę" w materiały. A co do łączeń to jest właśnie dziwne bo nad piłowaniem całego bloku silnika i skrzyni spędziłem sporo czasu...wydawało sie że ok a w trakcie malowania wychodzi..nie ok...Do tego piłowałem tak skutecznie, że końcwóka na połaczenie skrzyni z wałem praktycznie jest urwana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Możliwe że właśnie w tym piłowaniu tkwi problem. Ja zawsze łączenia zalewam cyjanoakrylem i dopiero wtedy szlifuje. Cyjanoakryl - klej szybkoschący typu super glue, kropelka - u siebie tez to pewnie kupisz w sklepach. Nadaje się idealnie jako szpachla, nie zapada się, a szlifuje się idealnie. Przy odrobinie wprawy można w tym ryć nawet linie podziału. Co do kabli, najlepiej nadają się te ze starego przewodu telefonicznego/komputerowego - chyba że wędkujesz, to polecam żyłki - tylko przed malowaniem warto je potraktować papierem ściernym ( inaczej farba będzie odpryskiwać z nich przy najmniejszym ruchu ). Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 Co do kabli, najlepiej nadają się te ze starego przewodu telefonicznego/komputerowego - chyba że wędkujesz, to polecam żyłki - tylko przed malowaniem warto je potraktować papierem ściernym ( inaczej farba będzie odpryskiwać z nich przy najmniejszym ruchu ). Pozdrawiam Messer superglue i podobnych to ci u nas pod dostatkiem...trzeba będzie koniecznie spróbować. Co do żyłek linek itp...modelarstwo można uznać za moje najnudniejsze hobby, więc o wedkowaniu nie ma mowy Wszelkiego typu kabelków komputerowych nie mam..a jak mam to te w komputerze, więc raczej potrzebne i...to akurat może być trudniejsze do zorganizowania...zanim wszystko trafi na swoje miejsce upłynie jeszcze sporo czasu więc może sie uda co nieco pozmieniać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubert03 Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Do okablowania nadaje się każdy drut pomalowany na dobry kolor i dobrej grubości (ja używam miedzianego o gtubosci ok 0,25-0,30mm) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 Musicie zrozumieć, cos co jak widze nadal nie jest oczywiste - puki co nie jestem tu na swoim, nie moge sobie od tak zejśc do komórki i poszukać tego co potrzebuję. Wszystko muszę albo gdzieś załatwić/wykombinować albo po prostu kupić. gdyby było inaczej pytałbym wyłacznie o szczegóły jak co zrobić. Na razie po prostu czytam, notuje, zapamiętuje i robie liste rzeczy, których bede potrzebował. Więc spoko...piszcie jak najbardziej i jak najwięcej bo w którymś momencie na pewno zacnę wsyzstko wykorzystywać. Na razie jest to raczej etap budowania arsztatu oraz wykorzystywania tego co akurat pod ręką mam lub moge łatwo kupić bez objeżżania połowy miasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Idąc za radą pewnego kolegi z tego forum pytam: W jaki sposób najlepieij i najbezpieczniej "postarzyć" opony, tak by wyszło to równo. Akurat ten model opony ma dosyć słabo wykonane i troche "lizania" jest ale potem wychodzi tak, ze szew pośrodku jest zeszlifowany na matowo a reszta błyszczy jak psu nie powiem co. Pilniki mi sie gumą tak pozapychały, że tao pcja chyba odpada a papier mam chyba za drobny bo w połowie szlifowania przestaje "działać" a efekt nadal mizerny...no i trudno powiedzieć na 100% że takie szlifowanie daje zrównowazony efekt na całej oponie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.