Jump to content

K-407 Nowomoskowsk NATO: Delta IV w orginale


okonek
 Share

Recommended Posts

ilustracja na pudle jest błędna, nie mam w tej chwili dostępu do swojego modelu ale z tego co pamiętam i co widać na fotkach powyżej model raczej jest poprawny

 

pierwszy Delfin wg rysunków Apalkowa miał trochę więcej otworów przelewowych niż późniejsze ale jedynie w tylnej części sekcji z wyrzutniami i nie aż tyle co na ilustracji

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem to na pudelku jest Kalmar czyli 667BDR czyli Delta III - on wlasnie mial tyle otworow na garbie.

072b8255ff0cff6em.jpg

Delifn 667BDRM - Delta IV - ma garb zupelnie pozbawiony tych dziurek...i to jest element ktory pozwala latwo rozpoznac ktory jest ktory.

6f27d4083bfacad8m.jpg ce0728e194d40098m.jpg 1d37bcba766ebe09m.jpg

 

Apalkow mnie zaczyna denerwowac - na rysunkach czesto brakuje tego co jest na fotkach np. gorne oplywki sonarow w 705K i 877

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

No to juz cos. A jakie byly roznice pomiedzy III-ka a VI-ka ? Tzn. da sie z tego drugiego zrobic ten pierwszy
- raczej nie. Delta IV - jest dluzsza, ma wiekszy garb o innym ksztalce (inny system rakietowy), inne ksztalt kadluba, wiekszy obwod kadluba (lekkiego) i pare innych szczegolow...
bo te otwory sa bardzo interesujace
- wszyscy chlopcy to wiedza.

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

A jakie byly roznice pomiedzy III-ka a VI-ka ? Tzn. da sie z tego drugiego zrobic ten pierwszy

jeszcze zanim dostałem model do łapek chodziły mi po głowie podobne myśli, nie tylko III-ce ale i o wcześniejszych wersjach myślałem (czy nie dałby się do nich dojść np. skracając kadłub) ale ze względu na różnice zarzuciłem te pomysły

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

pierwszy Delfin wg rysunków Apalkowa miał trochę więcej otworów przelewowych niż późniejsze ale jedynie w tylnej części sekcji z wyrzutniami i nie aż tyle co na ilustracji

wspomniane rysunki z wspominanego już na forum przewodnika Apalkowa po ros. o.p.:

 

th_667BDRMapalk1.jpg

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Juz wiem na czym wzorowali rysunek

 

РПКСН пр.667БДР "Борисоглебск" в Кольском заливе. Апрель 1999 года.Фото Ильи Курганова, из журнала "Тайфун".

 

b10c51b60869c4bc.jpg

 

Czyli jak pisal Pawel Delta III

 

37a59b9b6b4fd20e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wracajac do czworeczki

 

http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_02.gif

http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_23.gif

http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_37.gif

http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_26.gif

 

oraz

 

http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_21.jpg

 

Specjalnie dalem linki a nie fotki aby widac bylo co w nich stoi. Zabralem sie za szukanie w sieci i wychodzi na to, ze:

 

К-51 «Верхотурье» - ma w tylnej czesci pare otworow co pokazal juz Jedrek

 

74d60d91ea7a7b19.jpg

 

К-84 «Екатеринбург» - nie ma otworow

 

d06b0d2891af8e8b.jpg

 

К-64 - БС-64 - nie ma otworow

 

f3b8e4f8ae69c996.jpg

 

К-114 «Тула» - nie ma otworow

 

b0018ed187055486.jpg

 

К-117 «Брянск» - nie ma otworow

 

ce905800a1266a2b.jpg

 

К-18 «Карелия» - nie ma otworow

 

95409a33da8eac96.jpg

 

oraz К-407 «Новомосковск» - tez ich nie posiada

 

9cbd20c419e5d51e.jpg

0b5221d72fd22140.jpg

 

Wychodzi na to, ze nie tylko prasa ale i tez internet klamie

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to, ze nie tylko prasa ale i tez internet klamie

strona Atrina w części zdjęciowo-rysunkowej jest jedynie zbiorem ilustracji z różnych miejsc w sieci oraz ilustracji publikowanych w prasie, potwierdza się jedynie jak ważne jest odpowiednie podejście do opracowania kokretnego tematu, najlepiej nie należy się ograniczać do jednego źródła i nie być bezkrytycznym... w końcu twórcą takiej strony może być każdy z nas

 

bardzo ładne opracowanie, jak już zostało powiedziane - brak tych otworów jest wyróżnikiem pr.667BDRM i głównie tym się kieruję przy segregacji zdjęć, wkrótce pewnie sam będę się zagłębiał w temat - mam Deltę w najbliższch planach

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

ciekawą sprawą jest to, co zastępuje te otwory, "szczelinę" w kadłubie ładnie widać np. na dwóch poniższych zdjęciach К-117 Брянск:

 

th_667BDRMbryansk1.jpg th_667BDRMbryansk2.jpg

/forum Balancera/

 

w modelu Alangera zdaje się jest to zasygnalizowane szerszą od kadłuba częścią z wyrzutniami, przynajmniej tak wygląda model na zdjęciach, by to sprawdzić trzeba wyciąć i przymierzyć te części

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko szczeline widac ale i godlo, o ktore wczesniej pytalem

to jeszcze jedna fotka К-117 Брянск

 

th_667bdrmbryansk3.jpg

 

oraz Delta IV z zielonym herbem, na chwilę obecną nie wiem, który to z okrętów

 

th_667bdrmherb.jpg

 

Jędrek

/źr. forum Balancera/

Link to comment
Share on other sites

Pozwolilem sobie troche sie pobawic (a artysta ze mnie marny ) aby przyblizyc godla К-117 «Брянск» oraz К-84 «Екатеринбург» , gdyz sa one nowoscia na tego typu okretach a moga sie przydac dla budujacych modele. W pierwszym przypadku uzylem troche innej trzcionki (bardziej podobnej nie posiadam), natomiast w drugim jest to przypuszczenie po wielokrotnym powiekszeniu fotek pokazanych przez Jedrka za co mu bardzo dziekuje

 

ef2cc23fe72bb99a.jpg 18228d17cbd2c732.jpg

 

 

PS. Ciekawy film z operacji BIEGIEMOT w 1991 z Delta w roli glownej

 

http://www.aviapedia.com/videos/blogs/pilot/smotr/Begemot.wmv

Link to comment
Share on other sites

Dochodzenia czesc dalsza. Znalazlem jeszcze inna fotke, na ktora wczesniej nie zwracalem uwagi. Cos mi nie dawala spokoju ta biala obramowka. Powiekszylem godlo i co mamy ? Ano nic ale to sugeruje tylko na К-114 «Тула». Jeszcze to sprawdze

 

bf8a1a8a66d17b69.jpg

Link to comment
Share on other sites

widzę, że się wziąłeś za temat, wyjście od herbów miast jest słusznym posunięciem, co ciekawe godło К-114 Тула, jest dość proste i nie powinno być trudne do wykonania

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

No troche ale malo materialow w sieci Z nudow pobawilem sie nad malowaniem kioskow na udokumentowanych tu juz orginalach. Od lewej: wczesniejszy wyglad okretow serii oraz Брянск i Екатеринбург po remontach w stoczni Zvezdoczka. Kolor wiatrochronu jest domyslny. Czasami wystepuje jako bialy a czasami czarny. Тула to tylko sugestia i narazie sie wstrzymalem. Licze na to, ze pojawia sie lepsze fotki

 

37cb8317d3508dfa.jpg c85b8bf818575d8e.jpg 78cb62b4a1a1b2bd.jpg

Link to comment
Share on other sites

jak przyjdzie Tobie do głowy drukować kalki to ja też chcę

 

Ciekawa propozycja ale jestem w tym za slaby

Wracajac do malowan przy jego wyborze trzeba wziasc pod uwage fakt, ze z modelu Alangera i odwzorowanej w nim dlugiej szczelinie mozna bez przerobek wykonac tylko ostatnie trzy okrety serii i to nie do konca, gdyz konieczne jest dodanie jeszcze 4-ech otworow przelewowych. W czterech pierwszych okretach szczelina jest krotsza i dodatkowo za nia znajduje sie kilkadziesiat dodatkowych otworow. Na fotkach orginalow jest to dobrze widoczne:

 

8cd77ff643993b68m.jpg f765f4b2e7d25976m.jpg 3ddc4997e74ccb33m.jpg c3ceff3c82e9fe52m.jpg

 

Przegladajac fotki pszczegolnych okretow doszedlem do wniosku, zo krotka wersje posiadaja Верхотурье, Екатеринбург, К-64 i Тула. Fotki Екатеринбургa z widocznym tylnym odcinkiem szczeliny nie udalo mi sie rozpoznac ( nie zawsze fotografie dostepne w sieci sa opisane nazwa czy numerem okretu ) ale skoro dwa kolejne takowa posiadaja to wydaje sie logiczne, ze i on wlasnie ma taka sama. Dluga szczeline posiada Брянск, Карелия i Новомосковск.

Zanim wiec pomyslicie o malowaniu warto zastanowic sie, ktory okret chcemy odwzorowac

 

Pierwsze cztery okrety

a9ed8bc6b56f42a5.jpg

 

Ostatnie trzy

9dc47110c0408994.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

tak sobie od paru chwil przeglądam co stworzyłeś (dobra robota ) i.. za mało zdjęć za dużo wątpliwości

*Тула wg mnie ma długą szczelinę (zdjęcia z blogu Pilota, tak na teraz TU i TU - później wstawię je na forum)

*zastawiam się czy długa szczelina nie powinna być jeszcze dłuższa? i kończyć się jeszcze bliżej końca garbu

*dorysowane przez Ciebie dodatkowe 3 otwory przy długiej szczelinie powinny być wg mnie w linii prostej równoległej do linii wodnej

nie zawsze fotografie dostepne w sieci sa opisane nazwa czy numerem okretu

może warto poszperać za numerami burtowymi? przy niektórych zdjęciach pewnie by to pomogło

trafia się też niestety sporo fotografii błędnie opisanych jako 667BDRM a przedstawiające okręty wcześniejszych typów

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzilem. Jak to mowia: co dwie glowy to nie jedna Co do tych otworow to masz racje. Jeszcze dzisiaj poprawie rysunek. Zmylila mnie troche ta fotka i od razu pokaze na niej miejsce, do ktorego zachodzi szczelina, a w ktorym konczy sie garb:

 

c2584ce43998b9fd.jpg

 

Na tej fotce Tuly tez widac, gdzie sie ona konczy:

 

c1e5286ae8993f7d.jpg

1363d3c9596306a3.jpg

 

Tu widac wspomniane otwory.

 

ba4a6241366fd2f6.jpg

 

Edit - Rysunek juz poprawiony

Link to comment
Share on other sites

Ano nic ale to sugeruje tylko na К-114 «Тула». Jeszcze to sprawdze

i skłoniłeś mnie do poszukiwań wiele nie znalazłem jedynie potwierdzenie iż na zdjęciu jest faktycznie К-114 Тула TU jest ta fotografia wraz z podpisem

 

widzę, że poprawki już dokonałeś

 

Jędrek

Link to comment
Share on other sites

Czyli potwierdzenie mamy Teraz jeszcze fotka z lepiej widocznym herbem to bedziemy mogli

 

Moze zadamy pytanie o herby na Balanzerze ? Jeszcze nie spotkalem tam takiego tematu a moze on zaowocowac wieloma fotkami roznych okretow

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.