okonek Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Jak to jest z tymi otworami przelewowymi na kadlubie, na wysokosci wyrzutni rakiet ? Naprawde jest ich tam tyle na Delcie IV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 ilustracja na pudle jest błędna, nie mam w tej chwili dostępu do swojego modelu ale z tego co pamiętam i co widać na fotkach powyżej model raczej jest poprawny pierwszy Delfin wg rysunków Apalkowa miał trochę więcej otworów przelewowych niż późniejsze ale jedynie w tylnej części sekcji z wyrzutniami i nie aż tyle co na ilustracji Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Moim zdaniem to na pudelku jest Kalmar czyli 667BDR czyli Delta III - on wlasnie mial tyle otworow na garbie. Delifn 667BDRM - Delta IV - ma garb zupelnie pozbawiony tych dziurek...i to jest element ktory pozwala latwo rozpoznac ktory jest ktory. Apalkow mnie zaczyna denerwowac - na rysunkach czesto brakuje tego co jest na fotkach np. gorne oplywki sonarow w 705K i 877 Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 No to juz cos. A jakie byly roznice pomiedzy III-ka a VI-ka ? Tzn. da sie z tego drugiego zrobic ten pierwszy bo te otwory sa bardzo interesujace Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 No to juz cos. A jakie byly roznice pomiedzy III-ka a VI-ka ? Tzn. da sie z tego drugiego zrobic ten pierwszy - raczej nie. Delta IV - jest dluzsza, ma wiekszy garb o innym ksztalce (inny system rakietowy), inne ksztalt kadluba, wiekszy obwod kadluba (lekkiego) i pare innych szczegolow... bo te otwory sa bardzo interesujace - wszyscy chlopcy to wiedza. Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 A jakie byly roznice pomiedzy III-ka a VI-ka ? Tzn. da sie z tego drugiego zrobic ten pierwszy jeszcze zanim dostałem model do łapek chodziły mi po głowie podobne myśli, nie tylko III-ce ale i o wcześniejszych wersjach myślałem (czy nie dałby się do nich dojść np. skracając kadłub) ale ze względu na różnice zarzuciłem te pomysły Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 pierwszy Delfin wg rysunków Apalkowa miał trochę więcej otworów przelewowych niż późniejsze ale jedynie w tylnej części sekcji z wyrzutniami i nie aż tyle co na ilustracji wspomniane rysunki z wspominanego już na forum przewodnika Apalkowa po ros. o.p.: Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 19, 2007 Author Share Posted October 19, 2007 Juz wiem na czym wzorowali rysunek РПКСН пр.667БДР "Борисоглебск" в Кольском заливе. Апрель 1999 года.Фото Ильи Курганова, из журнала "Тайфун". Czyli jak pisal Pawel Delta III Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 19, 2007 Author Share Posted October 19, 2007 Wracajac do czworeczki http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_02.gif http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_23.gif http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_37.gif http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_26.gif oraz http://www.atrinaflot.narod.ru/1_submarines/01_plarb_667bdrm/667bdrm_21.jpg Specjalnie dalem linki a nie fotki aby widac bylo co w nich stoi. Zabralem sie za szukanie w sieci i wychodzi na to, ze: К-51 «Верхотурье» - ma w tylnej czesci pare otworow co pokazal juz Jedrek К-84 «Екатеринбург» - nie ma otworow К-64 - БС-64 - nie ma otworow К-114 «Тула» - nie ma otworow К-117 «Брянск» - nie ma otworow К-18 «Карелия» - nie ma otworow oraz К-407 «Новомосковск» - tez ich nie posiada Wychodzi na to, ze nie tylko prasa ale i tez internet klamie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Wychodzi na to, ze nie tylko prasa ale i tez internet klamie strona Atrina w części zdjęciowo-rysunkowej jest jedynie zbiorem ilustracji z różnych miejsc w sieci oraz ilustracji publikowanych w prasie, potwierdza się jedynie jak ważne jest odpowiednie podejście do opracowania kokretnego tematu, najlepiej nie należy się ograniczać do jednego źródła i nie być bezkrytycznym... w końcu twórcą takiej strony może być każdy z nas bardzo ładne opracowanie, jak już zostało powiedziane - brak tych otworów jest wyróżnikiem pr.667BDRM i głównie tym się kieruję przy segregacji zdjęć, wkrótce pewnie sam będę się zagłębiał w temat - mam Deltę w najbliższch planach Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 ciekawą sprawą jest to, co zastępuje te otwory, "szczelinę" w kadłubie ładnie widać np. na dwóch poniższych zdjęciach К-117 Брянск: /forum Balancera/ w modelu Alangera zdaje się jest to zasygnalizowane szerszą od kadłuba częścią z wyrzutniami, przynajmniej tak wygląda model na zdjęciach, by to sprawdzić trzeba wyciąć i przymierzyć te części Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 20, 2007 Author Share Posted October 20, 2007 Nie tylko szczeline widac ale i godlo, o ktore wczesniej pytalem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Nie tylko szczeline widac ale i godlo, o ktore wczesniej pytalem to jeszcze jedna fotka К-117 Брянск oraz Delta IV z zielonym herbem, na chwilę obecną nie wiem, który to z okrętów Jędrek /źr. forum Balancera/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 oraz Delta IV z zielonym herbem, na chwilę obecną nie wiem, który to z okrętów Dluga nazwa nad oraz sam herb mowi, ze to К-84 «Екатеринбург» Czyli mamy juz dwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Pozwolilem sobie troche sie pobawic (a artysta ze mnie marny ) aby przyblizyc godla К-117 «Брянск» oraz К-84 «Екатеринбург» , gdyz sa one nowoscia na tego typu okretach a moga sie przydac dla budujacych modele. W pierwszym przypadku uzylem troche innej trzcionki (bardziej podobnej nie posiadam), natomiast w drugim jest to przypuszczenie po wielokrotnym powiekszeniu fotek pokazanych przez Jedrka za co mu bardzo dziekuje PS. Ciekawy film z operacji BIEGIEMOT w 1991 z Delta w roli glownej http://www.aviapedia.com/videos/blogs/pilot/smotr/Begemot.wmv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Dochodzenia czesc dalsza. Znalazlem jeszcze inna fotke, na ktora wczesniej nie zwracalem uwagi. Cos mi nie dawala spokoju ta biala obramowka. Powiekszylem godlo i co mamy ? Ano nic ale to sugeruje tylko na К-114 «Тула». Jeszcze to sprawdze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 widzę, że się wziąłeś za temat, wyjście od herbów miast jest słusznym posunięciem, co ciekawe godło К-114 Тула, jest dość proste i nie powinno być trudne do wykonania Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 No troche ale malo materialow w sieci Z nudow pobawilem sie nad malowaniem kioskow na udokumentowanych tu juz orginalach. Od lewej: wczesniejszy wyglad okretow serii oraz Брянск i Екатеринбург po remontach w stoczni Zvezdoczka. Kolor wiatrochronu jest domyslny. Czasami wystepuje jako bialy a czasami czarny. Тула to tylko sugestia i narazie sie wstrzymalem. Licze na to, ze pojawia sie lepsze fotki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 dobra robota jak przyjdzie Tobie do głowy drukować kalki to ja też chcę Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 (edited) jak przyjdzie Tobie do głowy drukować kalki to ja też chcę Ciekawa propozycja ale jestem w tym za slaby Wracajac do malowan przy jego wyborze trzeba wziasc pod uwage fakt, ze z modelu Alangera i odwzorowanej w nim dlugiej szczelinie mozna bez przerobek wykonac tylko ostatnie trzy okrety serii i to nie do konca, gdyz konieczne jest dodanie jeszcze 4-ech otworow przelewowych. W czterech pierwszych okretach szczelina jest krotsza i dodatkowo za nia znajduje sie kilkadziesiat dodatkowych otworow. Na fotkach orginalow jest to dobrze widoczne: Przegladajac fotki pszczegolnych okretow doszedlem do wniosku, zo krotka wersje posiadaja Верхотурье, Екатеринбург, К-64 i Тула. Fotki Екатеринбургa z widocznym tylnym odcinkiem szczeliny nie udalo mi sie rozpoznac ( nie zawsze fotografie dostepne w sieci sa opisane nazwa czy numerem okretu ) ale skoro dwa kolejne takowa posiadaja to wydaje sie logiczne, ze i on wlasnie ma taka sama. Dluga szczeline posiada Брянск, Карелия i Новомосковск. Zanim wiec pomyslicie o malowaniu warto zastanowic sie, ktory okret chcemy odwzorowac Pierwsze cztery okrety Ostatnie trzy Edited October 27, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Тула to tylko sugestia i narazie sie wstrzymalem. Licze na to, ze pojawia sie lepsze fotki Jest nowa fotka ale nie wnosi wiele do tematu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 tak sobie od paru chwil przeglądam co stworzyłeś (dobra robota ) i.. za mało zdjęć za dużo wątpliwości *Тула wg mnie ma długą szczelinę (zdjęcia z blogu Pilota, tak na teraz TU i TU - później wstawię je na forum) *zastawiam się czy długa szczelina nie powinna być jeszcze dłuższa? i kończyć się jeszcze bliżej końca garbu *dorysowane przez Ciebie dodatkowe 3 otwory przy długiej szczelinie powinny być wg mnie w linii prostej równoległej do linii wodnej nie zawsze fotografie dostepne w sieci sa opisane nazwa czy numerem okretu może warto poszperać za numerami burtowymi? przy niektórych zdjęciach pewnie by to pomogło trafia się też niestety sporo fotografii błędnie opisanych jako 667BDRM a przedstawiające okręty wcześniejszych typów Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Sprawdzilem. Jak to mowia: co dwie glowy to nie jedna Co do tych otworow to masz racje. Jeszcze dzisiaj poprawie rysunek. Zmylila mnie troche ta fotka i od razu pokaze na niej miejsce, do ktorego zachodzi szczelina, a w ktorym konczy sie garb: Na tej fotce Tuly tez widac, gdzie sie ona konczy: Tu widac wspomniane otwory. Edit - Rysunek juz poprawiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Ano nic ale to sugeruje tylko na К-114 «Тула». Jeszcze to sprawdze i skłoniłeś mnie do poszukiwań wiele nie znalazłem jedynie potwierdzenie iż na zdjęciu jest faktycznie К-114 Тула TU jest ta fotografia wraz z podpisem widzę, że poprawki już dokonałeś Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Czyli potwierdzenie mamy Teraz jeszcze fotka z lepiej widocznym herbem to bedziemy mogli Moze zadamy pytanie o herby na Balanzerze ? Jeszcze nie spotkalem tam takiego tematu a moze on zaowocowac wieloma fotkami roznych okretow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.