Jump to content

Volvo FH16 Globetrotter Italeri 1:24


Mateus_z
 Share

Recommended Posts

Witam. To Volvo zacząłem ze świadomością ogromnej ilości błędów merytorycznych jakie posiada ten model (najbardziej mnie rażą resory piórowe na tylnej osi ). Jednak postanowiłem nic z tym nie robić i skupić się na czystym wykonaniu modelu, aby ładnie prezentował się na półce. Dawno temu sklejałem już jedną ciężarówkę od włoskiej firmy i wspomnienia mam całkiem dobre. Niestety ten model kompletnie mnie rozczarował. Większość części ma okropne nadlewki, przesunięcia form i ślady po wypychaczach w widocznych miejscach. Samo wycięcie części i ich "obrobienie" zabiera mnóstwo czasu nie mówiąc o ich późniejszym pasowaniu. Niektóre elementy wymagają mnóstwa przeróbek, aby pasowały do siebie w zadowalający sposób. Dopasowanie zawieszenia kabiny zajęło mi ponad godzinę! No dobra, starczy tego marudzenia . Na razie mam ukończone prawie w 100% podwozie i kabinę przygotowaną do malowania (ze skończonym wnętrzem). Celowo nie szpachlowałem wszystkich połączeń, bo po prostu nie miałem już na to siły... Docelowy kolor nadwozia to czarny metalik.

 

IMG_20140731_123311_zpsfd90d64a.jpg

 

IMG_20140731_123324_zps3fa4ebcd.jpg

 

IMG_20140731_123345_zps82787237.jpg

 

IMG_20140810_141917_zps929aa041.jpg

 

IMG_20140810_141943_zps3eaeaccb.jpg

 

 

Nie wiem, czy po prostu tylko mi nie trafił się taki oporny egzemplarz :P

 

Pozdrawiam, Mateusz

Link to comment
Share on other sites

Nie trafił Ci się wyjątkowy egzemplarz - Volvo z italerii tak mają...

Rozumiem że między innymi przy baku się poddałeś, stąd niezaszpachlowane łączenie połówek?

Jeżeli zasłoni go "międzyosówka" to nie ma problemu.

Jak baza ma być czarna, to zachęcam Cię do walki ze szpachlą i szlifowaniem, bo na tym kolorku wyjdą wszystkie niedociągnięcia.

 

Pozdrawiam

Messer

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak mówisz, łączenie zbiornika będzie całkowicie zasłonięte, więc tak to zostawiłem. A co do koloru to cały czas zdaję sobie sprawę, że niestety nie wybacza on błędów. Muszę wymyślić jeszcze co zrobić z lusterkami, bo te kalki proponowane przez producenta to fatalny pomysł. Mam zamiar jeszcze zrobić własne szyby z przezroczystych arkuszy. Podczas malowania (szczególnie wnętrza) miałem straszne problemy z farbą. Pierwszy raz zakupiłem sobie parę odcieni z palety Italeri i strasznie zapychały się w aerografie (nawet po porządnym rozcieńczeniu i dodaniu opóźniacza). Może wymagają dedykowanego do nich rozcieńczalnika? Ale jest to jednak trochę dziwne, ponieważ z farbami innych producentów takich problemów nie spotykałem.

Link to comment
Share on other sites

Z farbami italeri nie pomogę, bo zwyczajnie nie miałem z nimi styczności. Jak to akryle spróbował bym rozcieńczać je spirytusem - w przypadku Vallejo sprawdza się to kapitalnie.

Kleiłem kilka tych kabin i największe problemy są z łączeniem globu ( dachu ) z resztą kabiny - tamto miejsce faktycznie wymaga dość sporej ilości szpachli.

Robisz Ciągnik w konfiguracji tuningowanej( wnosząc po kolorze ramy ), więc lusterka zrób takie jak uważasz za słuszne

 

Pozdrawiam

Messer

Link to comment
Share on other sites

Ten kolor ramy nie musi świadczyć o konfiguracji tuningowanej, na ten przykład weźmy jaki kolor mają ramy Iveco:

997796-camiao-chassis.jpg

iveco__daily_rama_max_2004_2_lgw.jpg

Moim zdaniem kolor ramy świadczy o zastosowaniu takiego lub poobnego specyfiku-gruntu antykorozyjnego, często stosowanego jeśli jest problem z korozją i trzeba działać szybko oraz skutcznie

farba-antykorozyjna-cori_3913.jpg

sniezka-urekor-s-podkladowa-farba-antykorozyjna-5-l.jpg

Link to comment
Share on other sites

...Muszę wymyślić jeszcze co zrobić z lusterkami, bo te kalki proponowane przez producenta to fatalny pomysł....

Ja stosuję folię lustrzaną kupioną na znanym serwisie aukcyjnym. Za arkusz A3 który pewnie starczy mi do końca życia zapłaciłem ok. 8 zł, a efekt jest super.

http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=44175

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam ponownie po dłuższym czasie. Volvo jest już na ukończeniu. Starałem się wszystko robić jak najdokładniej i nie zostawić nawet najmniejszej skazy, ale powiedziałem dość. Ten model niestety mnie wykańcza. Sklejenie kabiny to był koszmar, praktycznie nic do siebie nie pasowało. Na domiar złego zniszczyłem boczne szyby podczas wycinania i musiałem dodatkowo trudzić się ich dorabianiem. Szczerze mogę powiedzieć, że w życiu nie miałem na swoim warsztacie gorzej spasowanego zestawu i jedyne czego pragnę to w końcu go ukończyć i odstawić na półkę. Stan na chwilę obecną:

 

IMG_20150215_095628_zps054c534a.jpg

 

IMG_20150215_095748_zps3fd17d01.jpg

 

IMG_20150215_095925_zpsf52d63af.jpg

 

IMG_20150215_095959_zps06c0ef4e.jpg

 

 

...a farba, której nazwa to Black Metallic okazała się grafitowa.

 

Pozdrawiam, Mateusz.

Link to comment
Share on other sites

Z założenia model miał być cały matowy?

Jeżeli tak, to bardzo fajnie wyszło.

 

Jedyne co mi się nie podoba, to tylne światła a dokładniej czerwona farba - co się stało, że pomalowałeś klosz od zewnątrz?

Pomarańcz wyszedł ładnie, a czerwony do kitu...

 

Pozdrawiam

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Czerwona farba to niestety moja improwizacja. Nie miałem żadnej czerwonej farby na warsztacie, a tym bardziej clear'a. Wziąłem więc stare akwarele i maznąłem. Na zdjęciach tego nie widać, ale klosze nadal są w pewnym stopniu przezroczyste, więc tak to zostawiam. Lakier nie miał być matowy, poszły na niego hektolitry sidoluxu. Na zdjęciach światło pada z góry i może to tego wina, ale faktycznie coś w tym jest. Bo po porządnym lakierowaniu powinien się chyba mocniej błyszczeć.

 

Mam jeszcze zamiar położyć kalkomanie na boki kabiny (srebrne paski). Tylko martwi mnie czy dobrze to wyjdzie, a nie chciałbym wszystkiego popsuć. Obawiam się, że bezbarwny film może być widoczny po wyschnięciu. Jak to jest z usuwaniem kalek? Jakby nie wyszło i chciałbym jest usunąć bez uszkadzania lakieru to mniej więcej ile będę miał czasu?

Link to comment
Share on other sites

Kalkomanie położyłeś na matową powierzchnie i powstał efekt srebrzenia się kalkomanii, użyj płynów zmiękczających do kalkomanii, a jak nie masz płynów spróbuj octem, zawsze przed nakładaniem kalkomanii na matową powierzchnie powinieneś nałożyć lakier błyszczący, a potem pomalować na matowo

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie. Nie o to chodzi, wiem o tym doskonale i kalkomanie zostały nałożone na błyszczącą powierzchnię. Nie ma żadnego srebrzenia. Chodzi mi o zaciek, który powstał wokół kalkomanii po wyschniętej wodzie i płynie set. Jest widoczny praktycznie tylko pod światło, ale można to czymś usunąć? np. ponownie namoczyć lakier w tym miejscu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.