Skocz do zawartości

Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Maski do naświetlania robiłem oczywiście na drukarce. Jest jakiś inny sposób ?

Żadna drukarka nie daje dobrej czerni i ostrej kreski. Matryce trzeba naświetlić na filmie. Wpisz w Googlach "naświetlarnia offsetowa" w Twojej okolicy.

Potem patrz która naświetla jeszcze na filmach, bo coraz częściej robi się od razu gotowe płyty drukarskie (tzw. CTP) pomijając etap filmów.

Problemem może być to, że standardowa klisza ma wymiar 50 x 70 cm i kosztuje ok. 40 zł. Jeśli nie zgodzą się zrobić małego skrawka, daj znać to załatwię Ci u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super

Sprawdzę, co mogę zrobić u siebie i dam znać.

Mam zaprzyjaźnioną drukarnię. Wie, że oni robią takie rzeczy. Nie wiem tylko, czy robią to we własnym zakresie, czy zlecają na zewnątrz.

Dzięki wielkie za radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laserowy wydruk na kalce technicznej powinien bez problemu dac zadowalajace efekty, film to chyba jednak przerost formy nad trescia w sytuacji kiedy jest to po prostu czern, bez zadnych rastrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, ze w czym innym lezy problem, ale to juz musialby sie wypowiedziec ktos robiacy fototrawionki.

Szukalbym przyczyny w samym procesie trawienia lub moze naswietlania?

 

Stosowalem plyty robione z wydrukow laserowych w druku offsetowym bez problemow (oczywiscie wydruki stricte czarno-biale, bez rastrow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się jeszcze trochę "pomądrze". Nie robiłem fototrawionek, więc wcale nie muszę mieć racji, ale ponad 20 lat siedziałem

w matrycach fotopolimerowych, gdzie zasada jest ta sama. Zaczynałem od druku na papierze kredowym, potem byłe specjalne papiery do naświetleń, potem drogie folie, potem wymyślono, że znacznie tańsze kalki lepiej przyjmują toner, aż w końcu zaczęła się era naświetlarek laserowych. O jakości filmu świadczy tzw. gęstość optyczna, która ma bezpośredni wpływ na czerń i kontrast wydruku. Standardowo z naświetlarki =4,0 a niektórzy osiągają ponad 5,0.

Na starej drukarce laserowej udało mi się kiedyś uzyskać gęstość 1,7. Nowe drukarki są o wiele gorsze, bo producenci poszli w kierunku szybkości druku kosztem jakości i densynometr nawet nie potrafi zmierzyć gęstości. (Coppercat, obejrzyj te kalki pod światło zobczysz jak przebijają dziury).

Jak się ma to do naświetlania. Przykładowo fotopolimery na kliszy z naświetlarki trzeba było naświetlać w granicach 70-90 sek. Natomiast z kalki ten czas wynosił 4,2-4,4 sek. Naświetlając 5 sek, fotopolimer był prześwietlony i wyglądał ja Twoje blaszki.

Dlatego sugeruję jednak wykonanie porządnych klisz tak by mieć pewność, że to nie jest powód złej jakości.

Oczywiście klisze (czy kalki) należy wykonać w odbiciu lustrzanym tak by emulsja była przyłożona bezpośrednio do trawionej blachy.

Do Ami. Ja mam drukarką A3 z której przez lata wypuszczałem kalki do regionalnego tygodnika dwukolorowego, ze zdjęciami, więc oczywiście, że się da, ale w końcu wszyscy zrozumieli, że to nie ta jakość i przeszli na płyty CTP.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coppercat zawsze miło ogląda się Twoją pracę nad modelem, potrafisz z niczego zrobić coś wspaniałego. Także jest z tym modelem niby nie pozorny jakiś tam model a wystarczy trochę magi i wygląda wspaniałe, lecz jest jedną rzecz w nim która mi męczy od jakiegoś czasu.... A mianowicie srebrna listwa idącą na przedniej klapie od znaczna ku dołowi, chyba trochę źle ją za maskowales bo widać jak w jednym miejscu farba jakby spłyneła i źle to wygląda, a wiem że potrafisz to lepiej zrobić, da rade to poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Ami. Ja mam drukarką A3 z której przez lata wypuszczałem kalki do regionalnego tygodnika dwukolorowego, ze zdjęciami, więc oczywiście, że się da, ale w końcu wszyscy zrozumieli, że to nie ta jakość i przeszli na płyty CTP.

Zdjecia drukowane z CMYK-a to jednak rastry, tu zdecydowanie potrzebny film. Z drugiej strony co do tej gestosci mozesz miec racje, moje doswiadczenia ze swieceniem plyt przy pomocy kalki sa nieco przeterminowane... jakies 15 lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie cieszy, że wreszcie coś się zadziało w moim wątku warsztatowym.

 

Odnośnie trawienia. Fajnie jest posłuchać kogoś, kto ma doświadczenie. Sam bym nie pomyślał o niektórych rzeczach.

Dzięki Marak za wyjaśnienia z zakresu densytometrii. To ma sens

Postaram się zlecić wykonanie klisz i wtedy przećwiczyć trawienie.

 

Sushi79: wielkie dzięki za ciepłe słowa. To buduje

Na szczęście to co na fotce wygląda na zaciek wcale nim nie jest . To tylko odblask światła.

Fotografowanie to moja pięta achillesowa . Muszę nad tym popracować

 

Zapraszam do dalszej dyskusji, bo wtedy wiem, że wątek żyje

 

 

Dopisane:

 

Dzisiaj walczyłem z osprzętem klapy silnika. Zawiasy, klamka i podpórka.

Obecnie wygląda to tak:

 

001_zpswzlqc7zg.jpg

 

Pracuję też nad lusterkami. Wewnętrzne wymieniłem, bo nie nadawało się do niczego. Dałem inne, znalezione w złomie.

Boczne wymaga trochę pracy. Dokleiłem drucik na obwodzie, potem pomaluję całość i wkleję "szybkę-lusterko" z jakiegoś sticker'a

 

002_zpsirnu7yqz.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję też nad lusterkami. .........i wkleję "szybkę-lusterko" z jakiegoś sticker'a

Najprawdopodobniej wpadnę do Koszęcina. Jeśli chcesz podrzucę Ci kawałek folii lustrzanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super

Fajnie będzie Cię spotkać w tzw. realu. Którego dnia planujesz przyjechać ?

Oczywiście folia bardzo się przyda. Miałem cichą nadzieję, że uda mi sie skończyć Renię przed Koszęcinem.

Niestety to mało realne

Pojadą więc tylko SLR-Y. I może Aston Martin, jeżeli wykombinuję, jak poprawić siłowniki od maski silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

Wkleiłem wnętrze Reni (boczki, deskę rozdzielczą i płytę z pedałami).

Teraz można już zajrzeć do środka:

 

001_zpsqcohnbyr.jpg

 

003_zpsudtfyshj.jpg

 

005_zpsodyujs4b.jpg

 

Niestety szyby są marnej jakości i niewiele będzie widać efektów mojej mozolnej roboty nad wnętrzem modelu

 

Wkleiłem znaczek na pasie tylnym:

 

002_zpsug6mzzbl.jpg

 

Popracowałem też nad bagażnikiem. Zrobione są zawiasy. Zmieniłem trochę koncepcję, bo inaczej nie było możliwości pozycjonowania klapy podczas montażu.

Wyszła kolizja zawisów ze schowkiem w desce rozdzielczej i musiałem spory kawałek schowka wyciąć. Na szczęście po włożeniu mapy do schowka nie widać dziury. Za to zawiasy działają wyśmienicie.

Wrzuciłem do bagażnika parę bambetli żeby wyglądało bardziej realnie.

Wyszło tak:

 

004_zps9bqueuh9.jpg

 

006_zpspargxrbm.jpg

 

Tyle na teraz ....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja.

Podjąłem próbę połączenia kasty z podwoziem. Z duszą na ramieniu, bo słyszałem, że różnie z tym bywa w modelach Heller'a.

Nie wyszło najgorzej, choć muszę przyznać, że troszkę poprawek będzie.

Do usunięcia jest spora (ok. 2 mm) szpara przy tylnym zderzaku. Myślę, że do zrobienia bez większych problemów.

Trzeba zwrócić uwagę na położenie tylnych nadkoli, które są integralną częścią boczków wnętrza. Muszą one się "minąć" z dłużycami ramy podwozia. W przeciwnym wypadku złożenie kasty z ramą będzie niemożliwe. Trzeba o tym pomyśleć na etapie wklejania tych boczków wnętrza.

 

Przymiarka wyszła tak:

 

005_zpsznhvtpdi.jpg

 

006_zpsmzzaovlo.jpg

 

007_zpscpzcotai.jpg

 

008_zpssd1jyuqw.jpg

 

009_zpszkg3sjfj.jpg

 

010_zpscnfkllje.jpg

 

Zostało jeszcze sporo drobiazgów do dorobienia. Jutro mam się spotkać w Koszęcinie z Marak'iem, który zrobił dla mnie klisze do detali PE. Trzymajcie kciuki, żeby trawienie dobrze wyszło .

Wtedy Renia dostanie piękne znaczki i logosy.

 

Przy silniku trzeba jeszcze dołożyć filtr powietrza:

 

002_zpswciceeei.jpg

 

Weekend spędzę w Koszęcinie, więc warsztat wróci do życia najwcześniej w poniedziałek.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wygląda auto i podoba się , jednak te fotele z imitacją skóry trochę dziwnie wyglądają, jakby te "zagięcia" za wyraźne są i za bardzo przestrzenne . Wydaję mi się ,że powinny być delikatniejsze. Ogólnie gratuluję i czekam na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta szpara z tyłu między karoserią a podwoziem - zobacz, czy wew boczek nie klinuje Ci się o obudowę akumulatora i dlatego sprężynuje i odstaje całą podłoga z tyłu. To takie newralgiczne miejsce

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomku za radę . Właśnie strona z akumulatorem stawia opór.

Jak wrócę z Koszęcina, to sprawdzę

 

bahamut24:

Imitacja skóry jest "płaska". Eksperymentowałem z oświetleniem przy robieniu tych fotek. Mocne boczne światło "wyciągnęło" załamania faktury tapicerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, jeszcze takie pytanko - masz bardzo ładne przednie światła. Pisałeś, że zestawowe nie nadają się do niczego, ale nie napisałeś jakiej formy albo z czego jest zamiennik?

Moje wkleiłem zestawowe i sam się zastanawiam czy ich nie wyrwać bo nie wygląda to dobrze...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt zmierza ku końcowi

Jestem na etapie wyposażania Reni w ostatnie detale i szczegóły.

Główne elementy są już na miejscu.

Sporym wyzwaniem było zamontowanie filtra powietrza pod maską silnika, ale jakoś się udało.

Głównie dzięki nowemu nabytkowi: żywicy fotoutwardzalnej Bondic. Super gadżet - polecam.

Problematyczne okazało się wykonanie zawiasów maski silnika. Maska jest wypukła i podczas otwierania musi być lekko unoszona. Inaczej koliduje z nadwoziem i dość grubym znaczkiem na podszybiu.

Model jeszcze chropowaty i usmarowany paluchami, ale najważniejsze, że widać koniec prac.

Ogólnie jestem zadowolony z efektu (no może za wyjątkiem linii podziału blach).

Fotki:

 

011_zpsctlaopzh.jpg

 

004_zps1ldvxvoj.jpg

 

003_zpsltlww3hl.jpg

 

010_zpsovwky7m8.jpg

 

Do klapy bagażnika i maski silnika dorobiłem podpórki. Przydały się magnesy "dociągające) maskę i klapę: po złożeniu podpórki magnesy utrzymują ją w tym położeniu.

 

001_zpsx5mcyhpw.jpg

 

009_zpszbrsghil.jpg

 

005_zpstj87nouq.jpg

 

007_zpscxaws5t3.jpg

 

Przybrudziłem troszkę silnik, bo się świecił jak psu ... Szczególnie przewody zapłonowe.

 

006_zps9knqbwoc.jpg

 

Wycieraczki zestawowe nie bardzo mi sie podobały:

 

008_zps5wv5qqyj.jpg

 

Po zakończeniu prac czeka mnie najtrudniejsze zadanie: galeria

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.