Skocz do zawartości

Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Przenoszę ten wątek z PWM, bo tam zainteresowanie jest marne, a ja potrzebuję Waszego wsparcia

 

 

Model 4CV zazwyczaj jest traktowany "z buta"

Postanowiłem podejść do sprawy troszkę inaczej. Nie wiedzieć czemu ten model mi się zwyczajnie podoba :shock:

Niestety nie znalazłem nigdzie dodatków do niego Wobec tego całą zabawę zacząłem od nieudolnych prób popełnienia własnych blaszek (od projektu po trawienie). Wiem, że to skok na głęboką wodę, ale bez tego nie było by zabawy

Poczytałem troszkę na temat i doszedłem do wniosku, że zabawa w lakier fotoczuły to nie dla mnie. Prostszą metodą wydało się drukowanie na laserze i transfer wzoru na blaszkę. Oczywiście proste to było tylko teoretycznie

Po paru nieudanych próbach, eksperymentach z papierem kredowym, różnymi foliami itp., udało mi się wyprodukować coś, co po obróbce powinno nadawać się do użytku (no, może nie wszystko...)

Poskładałem sobie wytrawiarkę, bo plany mam szerokie (inne modele)

 

0f11.jpg

 

W takiej wanience wytrawiłem pierwsze blaszki.

 

4b47.jpg

 

Wiem, że daleko im do doskonałości, ale co by nie mówić mam z nich pewną satysfakcję. Planuję model wyposażyć w:

- zegary (bo trudno to nazwać deską rozdzielczą),

- radio (klasyczne bez bajerów),

- kierownicę troszkę inną niż zestawowa,

- emblematy, logo itp.

- znaczek stojący na masce - takie kółko z czwórką w środku (jest o dziwo bardzo fajny - nie wiedziałem, że takowe były montowane).

 

To tyle o dodatkach.

 

Kasta i pokrywy dostały lakier. Baza to mieszanka Humbrola: 3j. nr 3 (zielony), 2j. nr 38 (limonka) i 3j. nr 22 (biały połysk).

Po wyschnięciu poszedł clear 2k.

Wyszło, jak wyszło. IMHO nie jest najgorzej.

 

h9u9.jpg

 

 

 

Zrobiłem też koła (to powoli staje się moją obsesją )

Najpierw parę otworów pod śruby i podkład.

 

iby7.jpg

 

 

 

W tzw międzyczasie naszykowałem śruby.

 

ygip.jpg

 

t03p.jpg

 

Przymiarka:

 

h9i5.jpg

 

Gotowe koła luzem i z kołpakami (ALC107)

 

7hgy.jpg

 

67qh.jpg

 

Przyjrzałem się elementom tylnego zawieszenia i silnika modelu.

Tragedii nie ma, ale myślę, że odrobina własnej inwencji nie zaszkodzi

Unieruchomiłem i rozciąłem tylne sprężyny.

 

003_zpsuefpjbn6.jpg

 

Po konsultacji z Wujkiem Google dorobiłem trzpienie (szpilki krawieckie) i sprężyny (od ołówka automatycznego).

 

004_zpssrs6uoh8.jpg

 

Po złożeniu do kupy będzie to wyglądać mniej więcej tak:

 

005_zpsfhltjbum.jpg

 

Wydłubałem jeszcze dwie rzeczy:

1. Korek wlewowy (miał być do oleju, ale bardziej będzie pasował do paliwa).

2. Kopułka aparatu zapłonowego. Udało mi się nawiercić w nim pięć otworów pod kable do świec . Potrzebowałem do tego dobrej lupy......

 

001_zpse2esffcb.jpg

 

Jakiś czas później.......

 

Cały czas dłubię przy silniku.

Wrzucam fotki z "placu boju", więc proszę o nie komentowanie malowania, śladów palcowania itp.

Detale są naprawdę małe i ich montaż wymaga ciągłego manewrowania silnikiem.

Na chwilę obecną wygląda to tak:

 

003_zpstlujolgi.jpg

 

Dodałem tło, bo na macie wygląda to kiepsko:

 

002_zpsmxthtvmp.jpg

 

001_zpswojona7n.jpg

 

Na bazie zestawowej cewki zapłonowej próbowałem zrobić coś sensownego, ale efekt jest średni. Myślę o zrobieniu tego elementu od podstaw. Nie pasują mi głównie proporcje.

 

005_zpsfximocma.jpg

 

Szykuję również przewody do świec z fajkami.

 

004_zpsu1sqc98a.jpg

 

W przygotowaniu są także przewody paliwowe.

 

006_zps9xmav6n3.jpg

 

Dużym wyzwaniem będzie gaźnik i rury do chłodnicy. Zgromadziłem sporo dokumentacji, więc może jakoś dam radę....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kolejny AMBITNY projekt ! Podoba mi się kolor kasty a możesz powiedzieć coś więcej o bezbarwnym? Czy to ten http://www.fine-art.com.pl/lakier-bezbarwny-klar-2k.html ? Czy jest agresywny na farby Gunze H/C i Tamiya oraz kalki i jak z polerką? Szukam jakiegoś alternatywnego rozwiązania dla TopCoat'a gunze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezbarwny to lakier dwukomponentowy Auto-Renova KLM.

Mieszanie: lakier 2cz. plus utwardzacz 1cz. Do tego rozpuszczalnik Novol Thin 870.

Kupiłem go w zaprzyjaźnionej mieszalni lakierów. Robią mi tam kolory bazowe do modeli.

Dotychczas stosowałem go z farbami Humbrol (emalie), Tamiya (akryle) i lakiery samochodowe z mieszalni.

Staram się dawać mgiełkę na początek, a potem grubsze warstwy.

Lakier do delikatnych nie należy, więc ta mgiełka służy do pokrycia wstępnego kalek.

Schnie bardzo szybko, jednak do polerki trzeba poczekać. Zwykle zostawiam go na kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy zmagań z silnikiem.

Dorobiłem aparat zapłonowy, cewkę i przewody.

Zacząłem składać zespół wentylatora i chłodnicę.

Nad gaźnikiem ciągle myślę i nawet mam pewien pomysł. Wykorzystam ostatnio zakupione blaszki.

 

Fotki marne, ale to z powodu późnej pory. Następne będą lepsze.

 

003_zpsixvlji5n.jpg

 

002_zpsoq3cpdfd.jpg

 

004_zpspjqw00qd.jpg

 

001_zpsnpzrudvr.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj popełniłem tylko jeden szczególik silnika, ale za to sprawił mi on dużą frajdę.

Przeglądając fotki w sieci zauważyłem taki oto element pod pompą paliwa.

 

006_zpszlqwyuun.jpg

 

Pomyślałem, że warto żeby mój silnik też to miał . I zrobiłem tak:

 

005_zpsbc1yqwkh.jpg

 

Bagnet jest ruchomy :

 

002_zpslluolxun.jpg

 

Taki bajer . Będzie widoczny po otwarciu pokrywy silnika

 

Zrobiłem przymiarkę silnika do ramy:

 

01_zpsekohifsj.jpg

 

Dołożyłem budę:

 

003_zpsyy3xvzim.jpg

 

I pokrywę silnika. Pokrywa jest wypaćkana w wazelinie, bo robiłem jej kopię.

 

004_zpscqa2p35f.jpg

 

Przy odrobinie dobrej woli można w tym zobaczyć kawałek samochodu

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ciekawy temat i fajnie Ci to wychodzi. W środku sprężyn powinien być chyba teleskop bo ten kawałek drutu jakoś mi nie pasuje. Spróbował bym zeszlifować od środka pokrywę silnika żeby było widać silnik przez otwory chłodzące, na wielu zdjęciach jest to widoczne.

http://bildarkivet.club4cv.se/#!album-7-11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............ W środku sprężyn powinien być chyba teleskop bo ten kawałek drutu jakoś mi nie pasuje. Spróbował bym zeszlifować od środka pokrywę silnika żeby było widać silnik przez otwory chłodzące, na wielu zdjęciach jest to widoczne.

http://bildarkivet.club4cv.se/#!album-7-11

 

W tym samochodzie jest troszkę inaczej. Tylne zawieszenie jest rozwiązane tak:

 

007_zpsxakq4xfz.jpg

 

I w realu:

 

008_zpsiyk6rkzd.jpg

 

Rozwiązanie, o którym piszesz jest z przodu, ale będzie bardzo trudno je zrobić. Heller dość dziwnie zaprojektował ten element modelu. Napiszę o tym w swoim czasie.

 

Co do wlotów powietrza na pokrywie silnika: zrobiłem kopię żywiczną, ale będzie trudno otworzyć te wloty

Pokrywa jest dość gruba, a szparki malutkie i gęsto obok siebie.

Próbuję , ale czarno to widzę......

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy walki z detalami silnika.

Dorobiłem:

- pompę paliwa,

- filtr paliwa,

- przewody paliwowe,

- kolektor wydechowy,

- gaźnik,

- dźwignię regulacji obrotów silnika ze sprężynką powrotną,

- linkę "gazu"

 

Fotki:

 

006_zpsqek9ygxd.jpg

 

004_zpsxcbhdkfc.jpg

 

002_zpstbzu2tvh.jpg

 

003_zps38csvybg.jpg

 

007_zps2jjvwdx1.jpg

 

005_zpsogbyfqhx.jpg

 

Zbliżenia na szczegóły:

 

009_zpsnyqw1vbf.jpg

 

008_zps1cpg3oll.jpg

 

010_zpsjdnesdgj.jpg

 

Starczy na dziś .....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna aktualizacja:

 

Pierwsza próba przymiarki silnika do ramy i nadwozia.

Ogarnąłem okablowanie (jeszcze nie kompletne, bo brakuje przewodów zasilających cewkę zapłonową).

Dorobiłem rurę wydechową, bo Heller zrobił coś dziwnego w tym miejscu.

Dołożyłem amorki i włożyłem motor do budy.

Ledwo, ledwo, ale weszło i wygląda tak:

 

003_zpsanamo7vd.jpg

 

002_zpskpfsa3ac.jpg

 

Po dachowaniu:

 

005_zpswzcxcotk.jpg

 

006_zps3udbuzey.jpg

 

Pierwsze wrażenia są takie, że rura wydechowa jest za długa, a tylne zawieszenie jest dość niskie:

 

004_zps9bmm0hc1.jpg

 

001_zpszsijt9yr.jpg

 

Dopiero teraz zauważyłem, że założyłem prawe koło odwrotnie (bębnem hamulcowym na zewnątrz). Wystraszyłem się, że urwałem wentyl, a on jest od środka.

 

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby pochodzą głównie z Hobby Easy (od Daniela). Chociaż część kupiłem w polskim sklepie Sahara-hobby. Ostatnio nie widziałem tych śrub w ofercie, ale myślę, że Pan Artur jest w stanie sprowadzić dowolny produkt Master Club'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję otworzyć wloty powietrza na masce silnika.

Syzyfowa praca, ale trening czyni mistrza ......

Niestety do mistrzostwa daleko mi jeszcze

 

Zacząłem od prób kopiowania maski:

 

002_zpsyslqdkpb.jpg

 

Okazało się, że nie jest łatwo zrobić odlew wolny od pęcherzy, zapadów itp.

Po wielu próbach udało mi się osiągnąć w miarę zadowalający efekt.

 

001_zpst9ba4ize.jpg

 

Na żywicznej kopii zrobiłem wybranie od spodu.

 

004_zps0mfssalx.jpg

 

W tzw. międzyczasie robiłem próby wykonania szczelin. Próbowałem frezem 0.5 mm - kiszka. Potem separatorem tarczowym - podobnie.

Tak wygląda moje poletko doświadczalne:

 

003_zpsjjogrhu0.jpg

 

Do tego trzeba mieć stalowe nerwy i mnóstwo czasu.

Po kilku próbach okazało się, że najlepszym narzędziem do takiej operacji jest rysik Trumpetera do pogłębiania linii podziału. Nawiasem mówiąc to do pogłębiania to on się moim zdaniem nie nadaje.

Pierwsze otwarte szczeliny:

 

006_zpso4o2xvrn.jpg

 

005_zpsobpvpfob.jpg

 

Muszę wymyślić sposób na obróbkę tych otworów (są nie równe, bo żywica ma kupę mikropęcherzyków).

Zrobię kilka odlewów i spróbuję coś z tego zrobić.

 

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na odlewaniu ale jak patrzę na te maski to przyszedł mi do głowy pewien pomysł.

Może spróbować zrobić jakieś wypełnienie z blaszki lub tworzywa w formie/silikonie, aby żebrowanie powstało już w fazie odlewu?

Tak jak pisałem, to luźne przemyślenia i nie wiem czy i jak technologicznie jest to do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebiąc po sieci natrafiłem na ciekawy (IMHO) pomysł na wykonanie tapicerki.

Chodzi o tapicerkę ze starej, używanej skóry.

 

Pomysł polega na zastosowaniu jako imitację skóry papierków po cukierkach.

Konkretnie chodzi o papierki od czekoladek miętowych pakowanych w osobne saszetki.

Papierki te po zgnieceniu i ponownym rozprostowaniu mają fakturę przypominającą spękaną skórę.

Na fotce po prawej saszetka, a po lewej ścinek po zmiętoleniu i rozprostowaniu.

 

002_zpskt4l7dvo.jpg

 

Próba na fotelu ze złomu pryśniętym klejem w aerozolu i oklejonym tymże papierkiem.

 

001_zpsnmwzqfu5.jpg

 

003_zpsykmw7rxi.jpg

 

Papier ten o dziwo jest dość podatny, więc można go formować na skomplikowanych kształtach (np. fotelach).

W moim przypadku zgniecenia są zbyt "duże". To znaczy, że na docelowym fotelu będzie trzeba papierek dokładniej wymiętolić.

Sorry, że fotel oklejony byle jak, ale to tylko próba.

 

Na koniec prośba do Was:

Czy ktoś kojarzy gdzie zdobyć podobny papier, ale beżowy lub brązowy ?

Może rzuciło Wam się w oczy coś zapakowane w taki papierek ?

Sprawa pilna, bo się napaliłem na takie siedzenia do mojej Renówki.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze kojarzę ale... na krówkach jest coś takiego. A jeśli nie to w sklepie z wędlinami pakują mi szyneczkę do takiego czegoś. Jedyna różnica to, że to jest takie bardziej przeźroczyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku - zwykły papier do pieczenia. Możesz go zmiętolić jak chcesz, jest podatny na płyny ( pod wpływem wody robi się elastyczny ) no i ma kolor beżowo przeźroczysty.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, czytasz w moich myślach

Właśnie robiłem próby z tym papierem. Nie próbowałem go jeszcze moczyć, ale na 100 % się nada.

Mam jeszcze papier z opakowania po meblach z Ikea. Właśnie kupiłem parę gratów w Poznaniu i w środku był cieniutki papier, który wygląda obiecująco. Próby jutro (a raczej już dzisiaj )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję zrobić coś sensownego z przednim zawieszeniem.

Nie jest to proste, ponieważ producent zrobił dzielony amortyzator: część jest pod ramą, a część nad nią.

Wobec tego zrobiłem taki myk:

 

002_zps59pdrpld.jpg

 

003_zpskkigbgno.jpg

 

Jest to dolna "połówka" przedniego zawieszenia. Będzie ona widoczna w gotowym modelu, więc zadbałem, żeby była zbliżona do rzeczywistości. Dla porównania na fotkach dałem ten sam element fabryczny.

 

004_zpsy775qgys.jpg

 

Równolegle pracuję nad akumulatorem. Dodałem troszkę szczegółów i na chwilę obecną wygląda to tak:

 

001_zpsawcribj6.jpg

 

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super ten samochodzik !!. Co do tych żaluzji na klapie. Ja bym zrobił dużą dziurę i dolepił same żaluzje z pasków blachy, albo plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.