Coppercat Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 (edited) Przenoszę ten wątek z PWM, bo tam zainteresowanie jest marne, a ja potrzebuję Waszego wsparcia Model 4CV zazwyczaj jest traktowany "z buta" Postanowiłem podejść do sprawy troszkę inaczej. Nie wiedzieć czemu ten model mi się zwyczajnie podoba :shock: Niestety nie znalazłem nigdzie dodatków do niego Wobec tego całą zabawę zacząłem od nieudolnych prób popełnienia własnych blaszek (od projektu po trawienie). Wiem, że to skok na głęboką wodę, ale bez tego nie było by zabawy Poczytałem troszkę na temat i doszedłem do wniosku, że zabawa w lakier fotoczuły to nie dla mnie. Prostszą metodą wydało się drukowanie na laserze i transfer wzoru na blaszkę. Oczywiście proste to było tylko teoretycznie Po paru nieudanych próbach, eksperymentach z papierem kredowym, różnymi foliami itp., udało mi się wyprodukować coś, co po obróbce powinno nadawać się do użytku (no, może nie wszystko...) Poskładałem sobie wytrawiarkę, bo plany mam szerokie (inne modele) W takiej wanience wytrawiłem pierwsze blaszki. Wiem, że daleko im do doskonałości, ale co by nie mówić mam z nich pewną satysfakcję. Planuję model wyposażyć w: - zegary (bo trudno to nazwać deską rozdzielczą), - radio (klasyczne bez bajerów), - kierownicę troszkę inną niż zestawowa, - emblematy, logo itp. - znaczek stojący na masce - takie kółko z czwórką w środku (jest o dziwo bardzo fajny - nie wiedziałem, że takowe były montowane). To tyle o dodatkach. Kasta i pokrywy dostały lakier. Baza to mieszanka Humbrola: 3j. nr 3 (zielony), 2j. nr 38 (limonka) i 3j. nr 22 (biały połysk). Po wyschnięciu poszedł clear 2k. Wyszło, jak wyszło. IMHO nie jest najgorzej. Zrobiłem też koła (to powoli staje się moją obsesją ) Najpierw parę otworów pod śruby i podkład. W tzw międzyczasie naszykowałem śruby. Przymiarka: Gotowe koła luzem i z kołpakami (ALC107) Przyjrzałem się elementom tylnego zawieszenia i silnika modelu. Tragedii nie ma, ale myślę, że odrobina własnej inwencji nie zaszkodzi Unieruchomiłem i rozciąłem tylne sprężyny. Po konsultacji z Wujkiem Google dorobiłem trzpienie (szpilki krawieckie) i sprężyny (od ołówka automatycznego). Po złożeniu do kupy będzie to wyglądać mniej więcej tak: Wydłubałem jeszcze dwie rzeczy: 1. Korek wlewowy (miał być do oleju, ale bardziej będzie pasował do paliwa). 2. Kopułka aparatu zapłonowego. Udało mi się nawiercić w nim pięć otworów pod kable do świec . Potrzebowałem do tego dobrej lupy...... Jakiś czas później....... Cały czas dłubię przy silniku. Wrzucam fotki z "placu boju", więc proszę o nie komentowanie malowania, śladów palcowania itp. Detale są naprawdę małe i ich montaż wymaga ciągłego manewrowania silnikiem. Na chwilę obecną wygląda to tak: Dodałem tło, bo na macie wygląda to kiepsko: Na bazie zestawowej cewki zapłonowej próbowałem zrobić coś sensownego, ale efekt jest średni. Myślę o zrobieniu tego elementu od podstaw. Nie pasują mi głównie proporcje. Szykuję również przewody do świec z fajkami. W przygotowaniu są także przewody paliwowe. Dużym wyzwaniem będzie gaźnik i rury do chłodnicy. Zgromadziłem sporo dokumentacji, więc może jakoś dam radę.... Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bahamut24 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Kolejny AMBITNY projekt ! Podoba mi się kolor kasty a możesz powiedzieć coś więcej o bezbarwnym? Czy to ten http://www.fine-art.com.pl/lakier-bezbarwny-klar-2k.html ? Czy jest agresywny na farby Gunze H/C i Tamiya oraz kalki i jak z polerką? Szukam jakiegoś alternatywnego rozwiązania dla TopCoat'a gunze . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 1, 2015 Author Share Posted February 1, 2015 Bezbarwny to lakier dwukomponentowy Auto-Renova KLM. Mieszanie: lakier 2cz. plus utwardzacz 1cz. Do tego rozpuszczalnik Novol Thin 870. Kupiłem go w zaprzyjaźnionej mieszalni lakierów. Robią mi tam kolory bazowe do modeli. Dotychczas stosowałem go z farbami Humbrol (emalie), Tamiya (akryle) i lakiery samochodowe z mieszalni. Staram się dawać mgiełkę na początek, a potem grubsze warstwy. Lakier do delikatnych nie należy, więc ta mgiełka służy do pokrycia wstępnego kalek. Schnie bardzo szybko, jednak do polerki trzeba poczekać. Zwykle zostawiam go na kilka dni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Pięknie robisz. W stosunku do "pudełkowego" duża różnica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSM Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 Lubię, jak ktoś w tak mało popularne modele pakuje tyle detali. Naprawdę fajnie tutaj wygląda ta waloryzacja. Zawieszenie też planujesz jakoś wzbogacić w detale ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 .......... Zawieszenie też planujesz jakoś wzbogacić w detale ? Spróbuję dodać coś wszędzie, gdzie będzie to możliwe. Oczywiście w miarę moich umiejętności Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 (edited) Ciąg dalszy zmagań z silnikiem. Dorobiłem aparat zapłonowy, cewkę i przewody. Zacząłem składać zespół wentylatora i chłodnicę. Nad gaźnikiem ciągle myślę i nawet mam pewien pomysł. Wykorzystam ostatnio zakupione blaszki. Fotki marne, ale to z powodu późnej pory. Następne będą lepsze. cdn Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 (edited) Dzisiaj popełniłem tylko jeden szczególik silnika, ale za to sprawił mi on dużą frajdę. Przeglądając fotki w sieci zauważyłem taki oto element pod pompą paliwa. Pomyślałem, że warto żeby mój silnik też to miał . I zrobiłem tak: Bagnet jest ruchomy : Taki bajer . Będzie widoczny po otwarciu pokrywy silnika Zrobiłem przymiarkę silnika do ramy: Dołożyłem budę: I pokrywę silnika. Pokrywa jest wypaćkana w wazelinie, bo robiłem jej kopię. Przy odrobinie dobrej woli można w tym zobaczyć kawałek samochodu cdn Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin1970 Posted February 4, 2015 Share Posted February 4, 2015 Witam. Ciekawy temat i fajnie Ci to wychodzi. W środku sprężyn powinien być chyba teleskop bo ten kawałek drutu jakoś mi nie pasuje. Spróbował bym zeszlifować od środka pokrywę silnika żeby było widać silnik przez otwory chłodzące, na wielu zdjęciach jest to widoczne. http://bildarkivet.club4cv.se/#!album-7-11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 4, 2015 Author Share Posted February 4, 2015 (edited) ............ W środku sprężyn powinien być chyba teleskop bo ten kawałek drutu jakoś mi nie pasuje. Spróbował bym zeszlifować od środka pokrywę silnika żeby było widać silnik przez otwory chłodzące, na wielu zdjęciach jest to widoczne.http://bildarkivet.club4cv.se/#!album-7-11 W tym samochodzie jest troszkę inaczej. Tylne zawieszenie jest rozwiązane tak: I w realu: Rozwiązanie, o którym piszesz jest z przodu, ale będzie bardzo trudno je zrobić. Heller dość dziwnie zaprojektował ten element modelu. Napiszę o tym w swoim czasie. Co do wlotów powietrza na pokrywie silnika: zrobiłem kopię żywiczną, ale będzie trudno otworzyć te wloty Pokrywa jest dość gruba, a szparki malutkie i gęsto obok siebie. Próbuję , ale czarno to widzę...... Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 (edited) Ciąg dalszy walki z detalami silnika. Dorobiłem: - pompę paliwa, - filtr paliwa, - przewody paliwowe, - kolektor wydechowy, - gaźnik, - dźwignię regulacji obrotów silnika ze sprężynką powrotną, - linkę "gazu" Fotki: Zbliżenia na szczegóły: Starczy na dziś ..... Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Masz luźny pasek klinowy. Będzie się ślizgał. Detale super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 6, 2015 Author Share Posted February 6, 2015 Masz luźny pasek klinowy. Będzie się ślizgał. Detale super. Muszę pomyśleć o regulacji naciągu paska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 8, 2015 Author Share Posted February 8, 2015 (edited) Kolejna aktualizacja: Pierwsza próba przymiarki silnika do ramy i nadwozia. Ogarnąłem okablowanie (jeszcze nie kompletne, bo brakuje przewodów zasilających cewkę zapłonową). Dorobiłem rurę wydechową, bo Heller zrobił coś dziwnego w tym miejscu. Dołożyłem amorki i włożyłem motor do budy. Ledwo, ledwo, ale weszło i wygląda tak: Po dachowaniu: Pierwsze wrażenia są takie, że rura wydechowa jest za długa, a tylne zawieszenie jest dość niskie: Dopiero teraz zauważyłem, że założyłem prawe koło odwrotnie (bębnem hamulcowym na zewnątrz). Wystraszyłem się, że urwałem wentyl, a on jest od środka. CDN Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordDisneyland Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Drobne pytanie- czy te rosyjskie śruby kupowałeś u producenta, czy w którymś z polskich sklepów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 8, 2015 Author Share Posted February 8, 2015 Śruby pochodzą głównie z Hobby Easy (od Daniela). Chociaż część kupiłem w polskim sklepie Sahara-hobby. Ostatnio nie widziałem tych śrub w ofercie, ale myślę, że Pan Artur jest w stanie sprowadzić dowolny produkt Master Club'u. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 10, 2015 Author Share Posted February 10, 2015 (edited) Próbuję otworzyć wloty powietrza na masce silnika. Syzyfowa praca, ale trening czyni mistrza ...... Niestety do mistrzostwa daleko mi jeszcze Zacząłem od prób kopiowania maski: Okazało się, że nie jest łatwo zrobić odlew wolny od pęcherzy, zapadów itp. Po wielu próbach udało mi się osiągnąć w miarę zadowalający efekt. Na żywicznej kopii zrobiłem wybranie od spodu. W tzw. międzyczasie robiłem próby wykonania szczelin. Próbowałem frezem 0.5 mm - kiszka. Potem separatorem tarczowym - podobnie. Tak wygląda moje poletko doświadczalne: Do tego trzeba mieć stalowe nerwy i mnóstwo czasu. Po kilku próbach okazało się, że najlepszym narzędziem do takiej operacji jest rysik Trumpetera do pogłębiania linii podziału. Nawiasem mówiąc to do pogłębiania to on się moim zdaniem nie nadaje. Pierwsze otwarte szczeliny: Muszę wymyślić sposób na obróbkę tych otworów (są nie równe, bo żywica ma kupę mikropęcherzyków). Zrobię kilka odlewów i spróbuję coś z tego zrobić. CDN Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamuss Posted February 10, 2015 Share Posted February 10, 2015 Nie znam się na odlewaniu ale jak patrzę na te maski to przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Może spróbować zrobić jakieś wypełnienie z blaszki lub tworzywa w formie/silikonie, aby żebrowanie powstało już w fazie odlewu? Tak jak pisałem, to luźne przemyślenia i nie wiem czy i jak technologicznie jest to do ogarnięcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 10, 2015 Author Share Posted February 10, 2015 (edited) Grzebiąc po sieci natrafiłem na ciekawy (IMHO) pomysł na wykonanie tapicerki. Chodzi o tapicerkę ze starej, używanej skóry. Pomysł polega na zastosowaniu jako imitację skóry papierków po cukierkach. Konkretnie chodzi o papierki od czekoladek miętowych pakowanych w osobne saszetki. Papierki te po zgnieceniu i ponownym rozprostowaniu mają fakturę przypominającą spękaną skórę. Na fotce po prawej saszetka, a po lewej ścinek po zmiętoleniu i rozprostowaniu. Próba na fotelu ze złomu pryśniętym klejem w aerozolu i oklejonym tymże papierkiem. Papier ten o dziwo jest dość podatny, więc można go formować na skomplikowanych kształtach (np. fotelach). W moim przypadku zgniecenia są zbyt "duże". To znaczy, że na docelowym fotelu będzie trzeba papierek dokładniej wymiętolić. Sorry, że fotel oklejony byle jak, ale to tylko próba. Na koniec prośba do Was: Czy ktoś kojarzy gdzie zdobyć podobny papier, ale beżowy lub brązowy ? Może rzuciło Wam się w oczy coś zapakowane w taki papierek ? Sprawa pilna, bo się napaliłem na takie siedzenia do mojej Renówki. Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Nie wiem czy dobrze kojarzę ale... na krówkach jest coś takiego. A jeśli nie to w sklepie z wędlinami pakują mi szyneczkę do takiego czegoś. Jedyna różnica to, że to jest takie bardziej przeźroczyste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 16, 2015 Author Share Posted February 16, 2015 Dzięki za pomysł Przezroczysty papier byłby chyba nawet lepszy, bo mógłbym dać kolorek pod spodem. Lecę po wędlinkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 16, 2015 Share Posted February 16, 2015 Jacku - zwykły papier do pieczenia. Możesz go zmiętolić jak chcesz, jest podatny na płyny ( pod wpływem wody robi się elastyczny ) no i ma kolor beżowo przeźroczysty. Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 17, 2015 Author Share Posted February 17, 2015 Tomku, czytasz w moich myślach Właśnie robiłem próby z tym papierem. Nie próbowałem go jeszcze moczyć, ale na 100 % się nada. Mam jeszcze papier z opakowania po meblach z Ikea. Właśnie kupiłem parę gratów w Poznaniu i w środku był cieniutki papier, który wygląda obiecująco. Próby jutro (a raczej już dzisiaj ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coppercat Posted February 18, 2015 Author Share Posted February 18, 2015 (edited) Próbuję zrobić coś sensownego z przednim zawieszeniem. Nie jest to proste, ponieważ producent zrobił dzielony amortyzator: część jest pod ramą, a część nad nią. Wobec tego zrobiłem taki myk: Jest to dolna "połówka" przedniego zawieszenia. Będzie ona widoczna w gotowym modelu, więc zadbałem, żeby była zbliżona do rzeczywistości. Dla porównania na fotkach dałem ten sam element fabryczny. Równolegle pracuję nad akumulatorem. Dodałem troszkę szczegółów i na chwilę obecną wygląda to tak: CDN Edited August 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Super ten samochodzik !!. Co do tych żaluzji na klapie. Ja bym zrobił dużą dziurę i dolepił same żaluzje z pasków blachy, albo plastiku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.