gracjan Napisano 11 Grudnia 2007 Share Napisano 11 Grudnia 2007 (edytowane) Witam, Postanowiłem wziąć się za składanie modeli cywilnych. Do tej pory siedziałem w pancerce i lotnictwie, więc to dopiero pierwsze kroki. Na pierwszy ogień poszedł "taksówkarski" Mercedes-Benz E320 firmy Fujimi: Hosted on Fotki Niestety nie zrobiłem in-boxa bo nie miałem aparatu, a nie mogłem wytrzymać, żeby nie zacząć. Drugim razem obiecuję, że będzie. Poniżej kasta, wnętrze i elementy podwozia... Hosted on Fotki Deska rozdzielcza... Hosted on Fotki Pomalowałem podwozie. NIestety cześć tłumika jest "wtopiona więć użyłem maskolu (Humbrola), żeby "wyciągnąć" układ wydechowy. Na to pójdzie czarny gloss i potem metalizer Model Master. Hosted on Fotki Wstępna przymiarka... (felgi i inne cześci z firmowym chromem wykąpałem w Krecie) Hosted on Fotki reszta części do malowania... Hosted on Fotki szyby - dla większego połysku zamoczona w Sidoluxie... Hosted on Fotki Narazie tyle, wkrótce dalsze postępy... Edytowane 11 Grudnia 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 11 Grudnia 2007 Super Moderator Share Napisano 11 Grudnia 2007 Potrenuj w teście ze wstawianiem zdjęć. Model piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luchner Napisano 11 Grudnia 2007 Share Napisano 11 Grudnia 2007 Czekam na foty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2007 Jeśli chodzi o inspirację to posłużą mi poniższe zdjęcia: ciemna kasta: Hosted on Fotki Hosted on Fotki Hosted on Fotki i jasne wnętrze: Hosted on Fotki Hosted on Fotki i odrazu pytanie: jak zrobić takie drewno (w sensie szybko i sprawnie). pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 11 Grudnia 2007 Share Napisano 11 Grudnia 2007 Pędzelkiem , lub kupić kalkę odpowiednią z tego co wiem dostępną u HiroBoya . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ble_ Napisano 11 Grudnia 2007 Share Napisano 11 Grudnia 2007 szyby - dla większego połysku zamoczona w Sidoluxie... Zamoczone w Sidoluxie? Mógłbyś opisać bardziej ten sposób? jestem strasznie ciekaw W jakich proporcjach ten Sidolux? Wystarczy zamoczyć czy też "przeczymać" części zanurzone? I do jakiego rodzaju podłóg ten preparat? Panela, parkiet?:P Dzięki ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 11 Grudnia 2007 Share Napisano 11 Grudnia 2007 Sidolux jest o ile się nie mylę do podłóg niedrewnianych. Patent faktycznie dobry Jeśli chodzi o drewno, to najlepszy sposób to pomalowanie na brązowo, a na to kładziemy orange clear do skutku. W moim przypadku było 5 warstw orange cleara. Farbki humbrolla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 12 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2007 (edytowane) szyby - dla większego połysku zamoczona w Sidoluxie... Zamoczone w Sidoluxie? Mógłbyś opisać bardziej ten sposób? jestem strasznie ciekaw W jakich proporcjach ten Sidolux? Wystarczy zamoczyć czy też "przeczymać" części zanurzone? I do jakiego rodzaju podłóg ten preparat? Panela, parkiet?:P Dzięki ;-) Witam, Dzisiaj w domu sprawdze dokładnie ten mój Sidolux, bo jak patrzyłem w internecie to nie mogę znaleźć tej wersji (zamieszczę fotkę). Na pewno jest to do podłóg nie drewnianych - super połysk bez polerowania. Póki co to odpowiednik firmy Pronto: Hosted on Fotki Jeśli chodzi o technikę to po prostu wlewam go do pudełka prosto z butelki np. po lodach i zamaczam szybę (oczywiście wcześniej należy ją przetrzeć najlepiej płynem do mycia okien i nie dotykać paluchami !!). Potem szybkim ruchem ją wyciągam i odkładam na ręcznik papierowy i natychmiast przykrywam (pudełko po lodach tu jest idealne:). Ostatnio zauważyłem ze potrafią na szybie pojawić się takie jakby oczka zaraz po wyjęciu (są to bąbelki powietrza, które się łapią podczas wyciągania z Sidoluxu - i tu trzeba uważać już w momencie nalewania, żeby się jak najmniej pienił, a potem tak manewrować szybą przy wyciąganiu, zeby było tych oczek jak najmniej) - na szczęście podczas schnięcia oczka w magiczny sposób znikają , przynajmniej ja tak miałem. Szyba powinna schnąć w okolicach 24-48 godzin. Edytowane 12 Grudnia 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 12 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2007 (edytowane) Witam, Poniżej dalsze postępy nad modelem: pomalowałem tłumik (nie do końca jestem zadowolony, bo mi gdzieś farba poszła bokiem, ale to przy jakiejś okazji będę poprawiał) oraz inne pierdółki: Hosted on Fotki grill, tarcze, felgi... Hosted on Fotki wał napędowy i tylny most... Hosted on Fotki wstępna przymiarka... Hosted on Fotki jeszcze raz tylni most + tarcze... Hosted on Fotki inne ujęcie... Hosted on Fotki przednie zawieszenie... Hosted on Fotki i całość podwozia... Hosted on Fotki Hosted on Fotki Hosted on Fotki Hosted on Fotki podwozie + kasta... Hosted on Fotki Hosted on Fotki i ponowna przymiarka... Hosted on Fotki Hosted on Fotki Hosted on Fotki P.S. Zauważyłem, że przy zmniejszaniu rozdzielczości zdjęć w niektórych miejscach pojawiają się takie białe kropki - to nie paprochy w każdym razie. pozdr, Edytowane 13 Grudnia 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 Czemu te fotki w takich kolorach?? Jakoś dziwnie mi się to ogląda :/ całkiem dobrze ci idzie. Ja bym pomalował go na czarno z kremowymi skórami w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 12 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2007 Serwus, Przepraszam za te fotki, ale aparat był pożyczony i balans bieli był ustawiony na światło jarzeniowe. Dopiero na to wpadłem przed chwilą. Baran ze mnie Kolejne będą lepsze. Co do koloru to tak właśnie chcę zrobić. Tylko boję się podejść do czarnego lakieru - nigdy nie kładłem. Jakieś wskazówki ??? pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 No na pewno kolor czarny to złośliwiec jeśli chodzi i polerowanie :( ja właśnie jestem na etapie malowania swojego lexusa czarnym błyszczącym. Aż się boje polerki. No ale cóż....trzeba to trzeba. A czym będziesz malował? aero czy pedzel lub sprey? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 12 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2007 cze, maluje aero (Paasche VSR90), kupiłem ostatnio farby gunze: semi-gloss black oraz metal black ten drugi jest śmieszny - taki jakby czarny z drobinkami metalu - lakier fajny, ale chyba nie będzie pasował do E320 i zastanawiam się nad tym semi-glossem. Jednak prysne nim jeszcze jakiś kawałek plastiku i zobacze jak wygląda. na forum wyczytałem też o farbach Zero, ale nigdy ich nie używałem i wiem że jest problem z ich dostępnością w Polsce. P.S. Jaka jest w ogóle procedura kładzenia lakieru (krok po kroku)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 O kładzeniu na forum znajdziesz nie jeden elaborat. Głównie, to tak: -szpachlowanie szlifowanie -wygładzanie -odtłuszczamy (moczymy w wodzie z płynem do mycia naczyń i pozostawiamy na ręczniku do wyschnięcia) -podkład (ewentualne poprawki, a co za tym idzie druga warstwa podkładu) -kolor bazowy (kilka cienkich warstw) -kiedy będzie można dotknąć (lekko!) palcem bazę, to kładziemy klar (pierwsza warstwa cieniutka, aby lakier się dobrze związał z bazą, a następnie kilka grubszych warstw w zależności od połysku jaki nam się uda osiągnąć... mi starczają 2-3 warstwy malowane z przerwą kilkunastominutową) -szlifowanie papierem wodnym o gradacji 2000-2500 -polerka (polecam mleczko polerskie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 Ja właśnie używam m.in. farb Zero ( lexusa pomalowałem Gloss Black firmy Zero ale powierzchnia robi sie jak skórka pomarańczy - taki defekt farby podobno. ) Niedługo także będę kładł lakier również Zero. a co do twoich kolorów to czarny metallic może być dobry i ładnie się prezentować. Tylko trzeba chyba dać przedtem warstwe czarnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serek Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 A ja jakiś czas temu zrobiłem sobie taki oto poradnik, jak zamierzam malować wszystkie kabiny w swoich modelach, co prawda pożądne malowanie i schnięcia trwa ok. miesiąca, ale efekt później jest jak "malina" . No więc tak: Szlifowanie karoserii papierem 2500 na mokro, kąpiel w płynie do mycia naczyń, 1 warstwa podkładu, przerwa 24h, 2 warstwa podkładu, przerwa 48h, szlifowanie papierem 2500, przerwa 24h, 1 warstwa koloru, przerwa 24h, 2 warstwa koloru, przerwa 24h, 3 warstwa koloru, tydzień stania niech porządnie wyschnie, szlifowanie papierami 2000 – 2500, gdzie 2000 miejsca gdzie są babole, a 2500 ogółem, polerka pastą Tamiya Fine, polerka pastą Tamiya Finish, mycie w ciepłej wodzie, 1 warstwa bezbarwnego ( cienka ), przerwa 24h, 2 warstwa bezbarwnego ( grubsza ) , przerwa 24h, kalkomanie, przerwa 24h, 1 warstwa bezbarwnego ( grubsza ),ok. 5 dni czekania aż wszystko wyschnie, szlifowanie papierem 2500, polerka pastą Tamiya Fine, polerka pastą Tamiya Finish, woskowanie woskiem Tamiya, i ok. tygodnia czekania aż wyschnie. P.S Nie podaje firm i numeru bezbarwnego, bo ja maluje lakierami oryginalnymi samochodowymi z mieszalni, ale zawsze zanim położysz bezbarwny na kalki radzę wykonać jakiś test na byle czym z kalką tej samej firmy na którą chcesz kłaść clear, ponieważ niektóre lakiery bezbarwne, po nałożeniu na kalke, potrafią ją zniszczyć ( pomarszczyć, albo nawet wyżreć w niej dziury ), co nie jest zadowalające, a szczególnie jeśli mamy jakiś unikatowy model z kalkami które są bardzo trudno do dostania. Myślę, że choć trochę pomogłem. Pozdrawiam Serek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 Serek wszystko cacy tylko czy nie powinno być troszke inaczej: jedna warstwa bezbarwnego -> kalki -> dwie warstwy bezbarwnego..? jak nałożysz ostatnia jedną warstwę bezb jak będziesz szlifował papierem a potem robił polerkę możesz sie dostać do kalek i je przetrzeć.. tak mi się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serek Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 No w sumie może i masz racje, po kalkach 2 warstwy bezbarwnego jedna ciensza aby kalek nie zniszczyć i drugo gruba na mokro, o . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 o co chodzi z tymkładzeniem clearu na mokro?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 12 Grudnia 2007 Share Napisano 12 Grudnia 2007 Kozi. Z tym mokrym kładzeniem lakieru chodzi o to, że nakładasz go tyle, żeby powierzchnia się zrobiła błyszcząca (nie cienką mgiełkę tylko grubą, solidną warstwę). Ma to wyglądać mniej więcej tak jakbyś model zamoczył w wanience z lakierem bezbarwnym, wyjął go i odczekał do wyschnięcia Nie wiem czy wystarczająco jasno to wytłumaczyłem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 13 Grudnia 2007 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2007 Sprawdziłem ten mój Sidolux i wygląda następująco: Hosted on Fotki Ciekawe, bo jest do wszystkich rodzajów powierzchni (oprócz nie lakierowanego drewna). Nie wiem dlaczego go kupiłem, bo celowałem w taki do podłóg nie drewnianych, ale używam go jakiś czas i jest naprawdę bez zarzutu. Myślę, że także śmiało sprawdzi się poniższy produkt: Hosted on Fotki Powodzenia, P.S. Sidolux też świetnie nadaje się jako lakier bezbarwny akrylowy. Używałem go na pojazdy pancerne i mysliwce przed robieniem washa (np. czarny Model Master, roźcieńczony Wamodem). Wamod nie rusza dobrze wyschniętego Sidoluxa i można wszystko zawsze poprawić. Sidolux lałem prosto do aerografu - polecam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2008 Witam, Po pewnym okresie przestoju ruszyłem MB. Jest to mój pierwszy cywilny model i głównym założeniem jest przećwiczenie takich elementów jak: -kładzenie flocku, -kładzenie lakieru i jego dalsza obróbka, -nauka czystego wykańczania detali. prysnąłem kastę pierwszą warstwą - użyłem Gloss Black Model Mastera, teraz czeka na szlifowanie bo oczywiście paprochów nałapałem skończyłem też wnętrze, niestety zgubiłem gałkę zmainy biegów - muszę poczekać do kolejnego zestawu gdzie będzie do wyboru manual/automat, bawiłem się także w kładzenie flocku i jest z tym coraz lepiej no i próbna przymiarka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 31 Stycznia 2008 Share Napisano 31 Stycznia 2008 Szkoda że nie wypełniłeś tylnej części foteli..troche szpecą ogólny wygląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gracjan Napisano 31 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2008 Dzięki, Cenna wskazówka - zapamiętam na przyszłość. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.