Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRC 2005 Tamiya


tryingtobe

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jest to mój pierwszy samochód więc podchodzę do niego wyjątkowo "na czuja" Model jest robiony zupełnie "z pudła" bez żadnych dodatków. Chciałbym go potraktować jako naukę ale i przy okazji zrobić go jak najlepiej ponieważ od zawsze podobał mi się oryginał

 

Niestety nie obyło się bez problemów które właśnie teraz mi się ukazały po nałożeniu lakieru bezbarwnego, ale o tym niżej ponieważ będę potrzebował pomocy jak sobie z tym fantem poradzić :/

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady ;)

 

 

8e5d491c45d3c8ae.jpg

 

 

5e568d3677cc8935.jpg

 

 

6e7fcc93dba4dd4e.jpg

 

 

2ee3e25c3f24a866.jpg

 

 

6bd81bb945496f3a.jpg

 

 

9539591d52f25115.jpg

 

 

bdc34fe5b18b2c69.jpg

 

 

dab4b1722d220527.jpg

 

 

9c154fa6007c38df.jpg

 

 

b7158e8b569eae07.jpg

 

 

530e9daeef749340.jpg

 

 

02d7b904f5948c9e.jpg

 

 

b936d393abd3d3d0.jpg

 

 

ea58333a586fe739.jpg

 

 

0d69ee2375cf3c38.jpg

 

 

94100352eaaf4e57.jpg

 

 

0431af9efe5ae0a0.jpg

 

 

b30dfa940aaf72ce.jpg

 

 

36cd6fea8fcd37ad.jpg

 

 

b1f97a23afca43d4.jpg

 

 

84a72eb3a2208a18.jpg

 

 

e12b019df46fddd4.jpg

 

 

I tutaj pojawił się problem.

Po nałożeniu kalek chciałem położyć bezbarwny matowy na wybrane elementy. Do tego celu wybrałem Humbrola w Sprayu. Efekt widoczny na poniższych zdjęciach, tak jakbym zamroził malowane elementy... :/ Nie wiem szczerze co teraz zrobić i tu proszę Was o radę.

Matowić cienkim papierem na mokro i polerować?

Położyć jeszcze jedną warstwę?

Proszę o porady.

 

9537a93bd7a29bde.jpg

 

c582e9fa84178cae.jpg

 

5bfb82a9e016f329.jpg

 

71ee37afb7cb97b7.jpg

 

ff8f6c5a42059917.jpg

 

42cf34d64899f81e.jpg

 

 

Kasta już w drugiej i ostatniej warstwie podkładu

 

ab1c9532968c40a9.jpg

 

b141c5f2563401c9.jpg

 

 

Z góry dzięki piękne za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi to po głowie ale nie byłem pewny. Dziękuję za radę

A dlaczego taki efekt powstał? Jaki błąd mogłem popełnić?

Miałem ten sam efekt przy lakierze Vallejo. Teraz używam Micro Set i jest git. Może być gówniana jakość lakieru , stary albo coś Na błyszczący lakier do elementów wnętrza pod kalki nadaje się sidolux ale do kasty musi być coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że badziewna jakość Zasadniczo to pierwszy raz użyłem Sprayu, do tej pory korzystałem z Tamki i właśnie Vallejo pod aerograf i nie było takich cudów Kalki układałem Setterem Gunze (dla mnie genialny) i chciałem wyrównać oraz zmatowić kolor, szczególnie foteli i deski ponieważ o flokowaniu nie mam totalnie pojęcia

Na kastę mam Tamiya TS13. Po tym jak położył się kolor bazowy (TS50) byłem pełen optymizmu, lecz został wyhamowany po obecnych przygodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wyjaśnij mi tylko kwestię kierownicy na niej efekt zamszu (przynakmniej tak to widać na zdjęciach) jest zamierzony czy to również problem z lakierem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie problem z lakierem ponieważ spróbowałem na kilku innych elementach złomu i efekt dokładnie ten sam.

Pomaga bezbarwny połysk Potrzebne było kilka cienkich warstw ale wszystko wraca do normy dlatego dzięki za rady

 

Kolejne podejście zrobię już aero A Wy jak stosujecie na tego typu elementach?

 

tombie efekt zamszu i chropowatości powstał po pomalowaniu bezbarwnym (zupełnie niezamierzony). Wcześniej powierzchnia idealnie gładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rownolegle robię Celicę po nałożeniu kalki na fotele nałożyłem matowy Gunze i bez problemu co prawda mam pasy z kalki a to nigdy nie będzie dobrze wyglądać ale tez jadę prosto z pudła , poza tym jestem przeciwnikiem lakierów w aerozolu (podkładów z resztą tez) można je łatwo 'przelać' a pózniej wychodzą takie niespodzianki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był mój pierwszy kontakt z podkładem i lakierami w aerozolu i teraz widzę więcej przeciw niż za.

Koszt vs Wydajność. Jedna puszka 100 ml bazowego koloru lub bezbarwnego to 25 PLN. Na kastę, podwozie, klatkę i kilka detali poszły mi dwie puszki bazowego, jeden matowy (trochę na elementy a reszta do piwnicy - może do czegoś w domu się kiedyś przyda). To 75 PLN a za tą cenę mam zestaw farb z których pomaluję zdecydowanie więcej. Pomieszczenie jest mega zadymione i musi być dobrze wietrzone co nie najlepiej wpływa na malowane elementy Siada na nich zdecydowanie więcej syfu. Dodatkowo malowana jest potężna przestrzeń dookoła modelu, czyli duża część farby z puszki idzie w kosmos.

Jestem jednak bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak kładzie się baza która siada rewelacyjnie. Piękny efekt.

 

Po naprawie popsutych elementów prace ruszyły dalej

 

b2b113ef2c6a2871.jpg

 

 

0f2033ea3b3b863f.jpg

 

 

7bce2cd91d23d005.jpg

 

 

c028689c9181d13f.jpg

 

 

a7706d378e04e499.jpg

 

 

5eaba21f7f4bbac3.jpg

 

 

c34d429337fb82b5.jpg

 

 

ffe6265fbf6cdd42.jpg

 

 

e818bc9a82875287.jpg

 

I teraz pytanie do Was

 

Czy przed położeniem bezbarwnego na kastę najpierw ją matujecie papierem wodnym? Polerujecie?

Czy dopiero po bezbarwnym ale przed kalkami? Czy po prostu bezbarwny, potem kalki, bezbarwny i dopiero matowienie, polerka i wosk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był mój pierwszy kontakt z podkładem i lakierami w aerozolu i teraz widzę więcej przeciw niż za.

Koszt vs Wydajność. Jedna puszka 100 ml bazowego koloru lub bezbarwnego to 25 PLN. Na kastę, podwozie, klatkę i kilka detali poszły mi dwie puszki bazowego, jeden matowy (trochę na elementy a reszta do piwnicy - może do czegoś w domu się kiedyś przyda). To 75 PLN a za tą cenę mam zestaw farb z których pomaluję zdecydowanie więcej. Pomieszczenie jest mega zadymione i musi być dobrze wietrzone co nie najlepiej wpływa na malowane elementy Siada na nich zdecydowanie więcej syfu. Dodatkowo malowana jest potężna przestrzeń dookoła modelu, czyli duża część farby z puszki idzie w kosmos.

Jestem jednak bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak kładzie się baza która siada rewelacyjnie. Piękny efekt.

 

Po naprawie popsutych elementów prace ruszyły dalej

Czy przed położeniem bezbarwnego na kastę najpierw ją matujecie papierem wodnym? Polerujecie?

Czy dopiero po bezbarwnym ale przed kalkami? Czy po prostu bezbarwny, potem kalki, bezbarwny i dopiero matowienie, polerka i wosk?

Chyba trochę za dużo lałeś farby na te elementy jak na kastę podwozie i detale poszło 200 ml. Używam TopCoat 75ml w puszcze , która wystarcza na 3 kasty. Farba tamiya 15ml + 30ml rozcienczalnika wystarcza na 1 model auta i zostaje na poprawkę i pryskanie po gazetach . Zrozumiałbym 100ml z puchy na 1 model ale 2 puchy to gruba przesada. Odrobina treningu i wprawy a z puszka cuda mozna czynic co na youtube widać

Co do pytania metalików nie szlifuje się . Inne kolory możesz przetrzeć na mokro papierkiem 6-12tyś aby usunać jakieś paprochy . Bezbarwny -> kalki -> bezbarwny - > 1tydzien do miesiaca schniecia ( chyba ze masz suszarke do owocow) -> polerka papier 12 tys i pasty -> wosk -> półka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dopiero teraz wszedłem na ten warsztat. Model ładnie i czystko sklejony. co do sprayów to do karoserii uzywam tylko tamki i Topcoat. Z TS13 słyszałem że potrafi zeżreć kalki więc uważaj. Co do ilości lakieru to zgadzam się z kolegą bahamut24 że poszło zdecydowanie za dużo. mi bazowego starcza na 2-3 modele tylko do subaru tamki nie używam podkładu tylko pracuję nad budą i kładę bezpośrednio na plastik mniej lakieru schodzi bo plastik i lakier tamki idealnie pasują. co do klarów to spróbuj topcoat ale mat lub pół mat.

Ja przed malowaniem podgrzewam troszkę puszkę w gorącej wodzie i wtedy ciśnienie lepsze i lakier pięknie się rozlewa. Co do przelania nigdy mi się nie zdarzyło.

a klar to rzadko poleruje tylko przeważnie wosk i połysk jest.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Więc nie podlega dyskusji że to nie kiepskie krycie farby a mój brak wprawy

 

Prace ruszyły dalej. Baza a następnie bezbarwny pod kalki.

Nie dawała mi spokoju powierzchnia która wyszła po bezbarwnym (zbyt nierówna) i zdecydowałem się zrobić delikatną polerkę pastą przed kalkomanią.

 

0099993dd9eb32fb.jpg

 

 

10ce9bacb23d629c.jpg

 

 

5f94487a7224b858.jpg

 

 

I po delikatnej polerce

 

 

6c76324a5470f1ef.jpg

 

Po nałożeniu pierwszej kalki zonk. Setter zostawił mocne ślady na lakierze. Początkowo myślałem że wszedł w reakcję z bezbarwnym ale raczej nie. Nie jestem pewien ale gdyby tak było to raczej byłoby widać bądź czuć deformację farby a tu jedynie jest przybrudzenie.

Na zdjęciu nie widać tego zbytnio ale w rzeczywistości jest naprawdę widoczne i przed bezbarwnym będę musiał popracować trochę w tym miejscu aby to usunąć.

Reszta poszła już na samej wodzie i kalki siadały gładko do momentu bocznej dużej na której mi najbardziej zależało żeby wyszła idealnie ;)

Kalki nie są pierwszej nowości bo mają już swoje lata i na początku zauważyłem że są kruche i trzeba z nimi jechać delikatnie. Po tylną klamką się pokruszyła. Postaram się uzupełnić ten fragment i jakoś to ładnie wyprowadzić ale przed drugą stroną mam teraz myślenice jak mogę poprawić jej wytrzymałość przed lub w trakcie nakładania. Zmiękczacz zostawia mi ślady na lakierze, na samej wodzie jest zbyt twarda, możecie mi coś podpowiedzieć? Macie może swoje patenty na takie przypadki?

 

 

63618dc3cc5471aa.jpg

 

 

c2abc0ff591f5a8b.jpg

 

 

46baa233157be067.jpg

 

 

Dzięki ccsrally za rady dotyczące TS13 i kalek bo podłubałem w temacie i faktycznie niszczą kalki. Nabędę w takim razie Topcoat, chyba że Super Clear? Też jest polecany. Są różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry - nie za szybko - co z uszczelkami wokół okien i podszybie - ma być czarne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie szybko, minął prawie tydzień od ostatniego malowania, bezproblemowa praca z kastą utwierdziła mnie w przekonaniu że wszystko ok.

Co do uszczelek to będą czarne ;) nie zapomniałem Podszybie siedzi i czeka już gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry - nie za szybko - co z uszczelkami wokół okien i podszybie - ma być czarne!!!

Uszczelki najlepiej na koniec po polerce

 

malujecie ręcznie czy pełna maska i aerograf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę to robił "z ręki". Być może jestem w błędzie ale tak jak pisałem to mój pierwszy samochód

 

A macie może jakąś radę odnośnie "starych" kalek? Można poprawić jakoś ich jakość przed położeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypróbuję obydwu sposobów

Sprawdziłem też pomysł który przyszedł mi do głowy czyli:

Namoczyłem kalkę w wodzie dosłownie na 2 sekundy, przejechałem Softerem i po chwili nałożyłem na model. Efekt jednak marny, więcej poprawek i zabawy niż bez tego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jeśli dobrze rozumiem, że nałożyłeś bezbarwny, polerka pastą, kalki i bezbarwny? Jeśli tak, to moim zdaniem te akcje z setterem mogły wyjść z powodu użycia pasty. Pasty zawierają w sobie wosk i hipotetycznie nie powinno się ich używać pomiędzy warstwami bezbarwnego. Tylko papier ścierny. Być może coś setterowi nie podpasowało z woskiem z pasty.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj jest chyba sedno..

Co prawda konkretnie umyłem dwukrotnie karoserię przed nałożeniem kalek ale widocznie okazało się to zbyt mało. Plus jest taki że Setter nie wszedł w reakcję z lakierem a jedynie pozostawił swoje ślady które są do usunięcia.

Trochę wprowadziłem z poniższego tutoriala i zmiksowałem z własnym pomysłem. Nie była to jednak odpowiednia ścieżka

 

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=20792

 

Pierwsze koty za płoty.. Za drugim razem spróbuję inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgadzam się Tabbitem ale ja przede wszystkim zrozumiałem autora tego zacnego pojazdu że kalki targają się ponieważ są stare a na to wypróbowany przez wielu modelarzy i przeze mnie również sposób to nałożenie na cały arkusz kalek lakieru bardzo mi to pomogło w wielu przypadkach - a swoją drogą dobrze się dowiedzieć o istnieniu specyfiku na tę dolegliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, targają się i kruszą ze względu na wiek Jeszcze z mniejszymi i najmniejszymi dałem sobie radę je wyprowadzić ale niestety duże boczne gwiazdy okazały się już ponad moje umiejętności, co widać między innymi pod tylną klamką. Ogólnie dramatu nie ma ale akurat w wypadku tego modelu (mam słabość do Subaru) nie chciałem mieć takich przygód szczególnie z transparentnymi elementami i tak charakterystycznymi jak oklejenie

Dzięki tombie za radę Nie znałem patentu z lakierem na kalki. Mam trochę starych w szafie i trochę złomu więc zaraz popróbuję bo sądzę że będzie bardzo pomocny. Ciekawe tylko że lakier zamiast usztywnić teoretycznie powierzchnię, nadaje jej elastyczności i poprawia trwałość

Teraz muszę pouzupełniać ubytki i oczyścić karoserię przed dalszymi pracami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.