Skocz do zawartości

3 szt. nad ZSRR, czyli PWS-23 B3N w akcji


p11c

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

szukam zdjęć i materiałów na temat tego samolotu, oprócz paru rysunków nic nie ma, proszę napisz z czego korzystasz budując ten piękny model? skrzydła są bardzo ciekawe przez swoją surowość użytego materiału, bardzo jestem ciekawy postępu dalszej pracy, a na tym etapie jak zrobisz technicznie i jakie silniki skopiujesz w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli możesz to proszę zamieść zdjęcia samolotu i materiały z jakich korzystasz, to będzie bardzo ciekawe i może ruszyć temat ,

koniec lat dwudziestych i początek trzydziestych jest wyjątkowo interesujący pod względem konstrukcji lotniczych ze względów

wizjonerskich że tak powiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. jest jeszcze rzut z góry i z przodu. Jak chcesz to pośle ci go na maila.

Generalnie budując tego typu samoloty do których nie ma dokumentacji staram się kierować zasadą budowy wg. podobnych konstrukcji z danego okresu. ten samolot wyraźnie był wzorowany na Fokkerze, wynika to z układu, opisu konstrukcji oraz zastosowanych silników. Biorę jednak zawsze poprawkę na pewna logikę. Ktoś może nazwać to SF jednak zawsze porównując pewne rysunki pierwotne, potem prototyp a następnie konstrukcję seryjną widać pewną prawidłowość i rozwój określonego samolotu.

Np. budując kiedyś model PZL-15 dodałem mu zastrzały u góry skrzydła choć ich nie było na znanym rysunku tego samolotu. Po prostu doszedłem do wniosku, iż w toku badań i eksploatacji zauważono by pewien niedostatek wytrzymałości takiej konstrukcji i dodano by te zastrzały. Może to czysta uzurpacja i fantasmagoria, ale tak po prostu podpowiadała mi moja intuicja modelarska.

Wiele razy zostałem za to skrytykowany, jednak upieram się przy swoim, że każda konstrukcja podlegała pewnemu rozwojowi i taki by naj[prawdopodobniej był kierunek rozwoju samolotu PZL-15.

Wracając do PWS-23 ma on np. zbyt małe silniki, takie same jak Fokker i wątpię aby one dawały radę dla tej konstrukcji. Na wstępne założenia są ok ale na pewno nie na maszyny seryjne. Mamy skrzydło drewniane więc należy wymyśleć jakiś podział sklejki bo raczej nie było robione z wielkich kilkumetrowych płatów sklejki. Na rysunku są diw małe lotki na skrzydłach a ja chce dać 4 lotki. Nie wiem czy to dobry pomysł bo sterowanie takimi ogromnymi płatami jest skomplikowane, ale z drugiej strony trzeba zachować jakieś proporcje pomiędzy wielkością płata a sterami. itd. itd.

Jak już pisałem nie wiem czy wybieram dobrą drogę, każdy może wybrać swoją, ale na pewno żaden samolot seryjny nie wyglądał tak jak rysunek koncepcyjny i jakąś drogę trzeba przyjąć aby zbudować ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie zastanawiam się nad dwoma skrajnymi koncepcjami samolotu bombowego(powtarzam za J.B.Cynkiem) jedna wywodząca

się z projektu samolotu pasażerskiego czyli kanciaste bombowce francuskie z pierwszej połowy lat 30 , przestronne, powolne i silnie uzbrojone . Druga koncepcja to niemieckie Schunellbamber , czyli szybkie o pięknej linii z doskonałymi osiągami. Nie ma wątpliwości że

bombowiec PWS -23 jest dzieckiem pierwszej koncepcji. Zastanawiam się jaka była linia rozwojowa tej opcji, jak narodził się pomysł

budowania takich bombowców , jakie były pierwsze takie konstrukcje. Jak Polscy konstruktorzy reagowali na wpływy tej koncepcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o PWS-23 to sam kadłub jest w sumie zbliżonej budowy do Murońca. Kadłub właściwy zbudowany ze sklejki a ogon to kratownica kryta płótnem.

Największy problem to powiązać to wszystko drutami aby się nie rozleciało.

YVK182d.jpg

3z03F6z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie to wygląda, może pokusić się o pokrycie kratownicy jakimś cieniutkim materiałem zamiast kartonikiem, nasączyć go czymś żeby ładnie położył się na kratownicy:), było by trwalsze i bardziej sztywne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się częściowo zakrywa. Te naciągi są po to aby delikatnie odbijały się przez materiał pokrycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.