net_sailor Napisano 22 Sierpnia 2016 Share Napisano 22 Sierpnia 2016 Ponieważ jest społeczne zapotrzebowanie na warsztat to zakładam warsztat. Model Revella przedstawia belgijskiego F-16AM MLU w dość ciekawym malowaniu. Nie chodzi tu tylko o okolicznościowy malunek na stateczniku, ale dość rzadki jak na maszynę pokazową efekt mocnego zużycia powłoki lakierniczej. Jednym słowem mało wychuchany egzemplarz. Będę starał się odtworzyć te efekty na moim modelu. Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Na początek wlot powietrza. Element wymaga sporo pracy, żeby wyglądał w miarę znośnie. Wlot zawierza 3 części: 2 połówki z wnęką podwozia i dołączany z przodu owalny chwyt. Wyrównałem powierzchnie na zewnątrz i wewnątrz wlotu (w środku teoretycznie gładkiego wlotu było mnóstwo uskoków). przy szpachlowaniu i szlifowaniu wnęki podwozia zniszczeniu uległy wszystkie detale struktury wewnętrznej, które trzeba na nowo uzupełnić. Jak natnę linie na zewnątrz i uzupełnię środek wnęki to prysnę surfem i lepiej będzie widać efekt końcowy. Przy okazji porównanie wlotu "small mouth" z Revella i wlotu z modelu F-16C Block 50 od F-Toys. Jeśli się zestawi te modele obok siebie to ten ostatni spokojnie może być uznany za "big mouth" jak w Block 52. Różnica jest dość widoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Wlot jest co prawda duży, ale kształtem już nie bardzo przypomina ten z block 50. Small mouth z Revella też pozostawia trochę do życzenia ;) Ale trzeba pamiętać, że to 1/144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 No to kurde wtopa. Nigdy nie uważałem się za specjalistę od F-16 późnych Blocków. Trzeba w takim razie wrócić do opcji przerabiania na Jastrzębia F-16C z Revella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 No to co jest do zrobienia z tym wlotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Do "small mouth" trzeba delikatnie pogłębić na dole i unieść go góry kąciki "ust". Takie porównanie na szybko, z tego co miałem w tej chwili dostępne: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 A mógłbyś jeszcze podać jakie ma mieć wymiary w milimetrach - znaczy szerokość i wysokość po środku? Przydałaby się też ta część Revella, żeby konwersja pasowała do reszty... Może ktoś chętny na taką konwersję mógłby mi przysłać samą część nr 10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 A dostałeś wczorajszego maila? Bez problemu mogę wysłać potrzebne części: wlot do korekty i kadłub do przymiarek. Z wymiarami chyba coś się uda zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 23 Sierpnia 2016 Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Hej, dopiero teraz otworzyłem pocztę... Jak będę miał części to już sobie pomierzę i rozrysuję jak to powinno wyglądać. P.S. Poszedł mail zwrotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2016 Wyposażenie wnęki przedniego podwozia: W zmodernizowanych belgijskich F-16 pojemnik na spadochron zajmują bloki elektroniki systemu ostregawczego Carrapace. Revell odtworzył to jako sześcienną kosteczkę wyrastającą z pełnego zasobnika, ale ja zdecydowałem się na wydłubanie środka i wstawienie bloku o trapezowym zakończeniu. Ponadto dodałem chwyt powietrza do chłodzenia po prawej stronie i usunąłem czujniki po bokach pojemnika: Po obu stronach brakuje jeszcze blaszek mocujących blok elektroniki do pojemnika, ale się dorobi, tak jak oczka sensorów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 30 Września 2016 Share Napisano 30 Września 2016 Hej! Właśnie położyłem łapki na Revellowskim modelu F16 i dopiero teraz widzę jaki kawał dobrej roboty wykonałeś przy wnęce podwozia wlocie powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 2 Października 2016 Autor Share Napisano 2 Października 2016 Jeszcze kombinuję coś zrobić ze zbiornikami paliwa bo detale na nich są siekierą ciosane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 2 Października 2016 Share Napisano 2 Października 2016 Ja wczoraj odlałem belkę, a w Poniedziałek będę tłoczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 16 Listopada 2016 Autor Share Napisano 16 Listopada 2016 Wróciłem do F-16. Z grubsza bryła poklejona (jako belkę ogonową tym razem użyłem plastikowego prototypu, a żywiczny zamiennik zostanie na następny raz): Wpasowałem też poprawiony wlot powietrza, który wykombinowaliśmy razem z Marudkiem. Trzeba uważać na krawędzie chwytu, bo są bardzo cienkie i przez "zły dotyk" łatwo je zniszczyć! A tutaj mamy nieładną "minę" od Revella Na spodniej części kadłuba znajduje się pasek grubej pomarańczowej skóry. Tak jest we wszystkich trzech modelach, które posiadam. Trzeba się niestety namęczyć ze szlifowaniem żeby jakoś wyglądało: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 17 Listopada 2016 Share Napisano 17 Listopada 2016 Ekstra! Cieszę się, że ruszyłeś z tematem. No i muszę sprawdzić, czy nie przeoczyłem tej "pomarańczowej" faktury na swoim modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 17 Listopada 2016 Autor Share Napisano 17 Listopada 2016 Zwróć też uwagę na z geometrię bo było trochę jazdy. Skrzydła w moim modelu miały wznios dodatni. Trzeba je było ostro naciągnąć w dół żeby końcówki były minimalnie opuszczone. Na pierwszym zdjęciu widać białe pasy naprężeń materiału na górze nasady skrzydeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.