Headhunter88 Napisano 29 Października 2016 Share Napisano 29 Października 2016 Cześć Wam Jak widać na moim kolejnym testowym modelu: viewtopic.php?f=64&t=55775 pomimo wskazanych wielu braków i oczywistych zarysowań owiewki, bystre oko dostrzeże także dość specyficzne zabrudzenie na częściach przezroczystych. Jest to rodzaj osadu, który pojawia się prawie zawsze na moich modelach w których maskuje oszklenie. Myślę, że problemem nie jest długość trzymania kalek na modelu bo nawet po 1 dniu trzymania kalek jest to samo. Osad ten to coś w rodzaju pary, lekkiej mgiełki (nie jakaś pozostałość po kleju od masek), ale też nie jest to "para" taka jaka powstaje po zmatowieniu części przezroczystej np. rozpuszczalnikiem. Próbowałem alkoholem izopropylowym i na chwile "para" znika po czym pojawia się znowu. Mam takie przypuszczenie, że jest to może efekt pocących się rak i częstego dotykania części palcami (ciężko jest maskować w rękawiczkach). Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Października 2016 Share Napisano 29 Października 2016 Myślę, że problemem nie jest długość trzymania kalek na modelu bo nawet po 1 dniu trzymania kalek jest to samo. Kurde, parę razy to czytałem i nie bardzo rozumiem co mają kalki do oszklenia? Jeśli chodzi o nalot, czy nie jest to aby opar z kleju CA, który się wytwarza, gdy go dasz zbyt dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 29 Października 2016 Super Moderator Share Napisano 29 Października 2016 Witam. Podczas przyklejania wycieraczek w moim ostatnim modelu, wycieraczki odstawały od szyby. Postanowiłem je przykleić by dolegały. No i stało się, mgiełka wokół wycieraczki. Zimny pot mnie oblał, ze strachu że zepsułem model. Ale pomyślałem, że coś na pewno da się zrobić. Wziąłem wykałaczkę i normalnie w świecie starłem biały nalot po kleju CA. Po nalocie ani śladu, następnie dla zabezpieczenia szyby, pomalowałem ją sidoluxem. Teraz nie wiem czy udało mi się usunąć nalot, bo klej jest jakoś " dłużej otwarty", czy tak można z każdym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 29 Października 2016 Autor Share Napisano 29 Października 2016 Myślę, że problemem nie jest długość trzymania kalek na modelu bo nawet po 1 dniu trzymania kalek jest to samo. Kurde, parę razy to czytałem i nie bardzo rozumiem co mają kalki do oszklenia? Jeśli chodzi o nalot, czy nie jest to aby opar z kleju CA, który się wytwarza, gdy go dasz zbyt dużo? Jeśli chodzi o kalki to miałem na myśli maski do maskowania-nie wiem czemu mi się tak napisało. Co do kleju CA to używam go w minimalnej ilości i to nie w okolicach oszklenia (ew. na tych fragmentach gdzie są miejsca łączenia osłony kabiny z resztą modelu wiec raczej daleko mu do przezroczystych elementów. Zaś sam osad powstaje od razu jak tylko ściągne maski... Witam.Podczas przyklejania wycieraczek w moim ostatnim modelu, wycieraczki odstawały od szyby. Postanowiłem je przykleić by dolegały. No i stało się, mgiełka wokół wycieraczki. Zimny pot mnie oblał, ze strachu że zepsułem model. Ale pomyślałem, że coś na pewno da się zrobić. Wziąłem wykałaczkę i normalnie w świecie starłem biały nalot po kleju CA. Po nalocie ani śladu, następnie dla zabezpieczenia szyby, pomalowałem ją sidoluxem. Teraz nie wiem czy udało mi się usunąć nalot, bo klej jest jakoś " dłużej otwarty", czy tak można z każdym. Metody z wykałaczką na pewno spróbuje, ale na przyszłość zastanawiam się na kąpielą owiewki przed maskowaniem w sidoluxie, pytanie czy jej to nie zaszkodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 29 Października 2016 Super Moderator Share Napisano 29 Października 2016 A może jak pokryłeś lakierem matowym oszklenie, to pod maski dostał się lakier, mimo iż byy one dociśnięte. Piszę to ponieważ w moim UAZ'ie pod maski choć były dociskane kilku krotnie, dostała się farba. Niewiele, ale zawsze. Później musiałem przypuszczać atak z wykałaczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Headhunter88 Napisano 29 Października 2016 Autor Share Napisano 29 Października 2016 A może jak pokryłeś lakierem matowym oszklenie, to pod maski dostał się lakier, mimo iż byy one dociśnięte.Piszę to ponieważ w moim UAZ'ie pod maski choć były dociskane kilku krotnie, dostała się farba. Niewiele, ale zawsze. Później musiałem przypuszczać atak z wykałaczką. Sam już nie wiem, wiesz lakier to tam chu... bo pare swoich modeli wogóle nie lakierowałem i też taka mgiełkę miałem, wiec może opary farby by jakoś przenikały?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 5 Listopada 2016 Share Napisano 5 Listopada 2016 Jak nie masz zatkanych wszystkich dziur w modelu to podczas malowania aerografem do kokpitu dostaje się farba i lakier co objawia się białym nalotem od wewnątrz, który obserwujesz po ściągnięciu masek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.