zloty Napisano 18 Grudnia 2016 Share Napisano 18 Grudnia 2016 Model samoloty IP-1 firmy Avis w świąteczny klimacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Grudnia 2016 Share Napisano 21 Grudnia 2016 Ciekawa, kompletnie nie znana konstrukcja. Wygląda na poprawnie sklejonego, jednakże jego powierzchnia troche monotonna. Brakuję mu odrobiny życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zloty Napisano 25 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 25 Grudnia 2016 Dzięki za opinie. Samolot nie za bardzo miał się gdzie zużyć.To nie jest jakiś weteran walk frontowych. Pozwolę sobie zacytować kolegę z "niebieskiego" -"Model przedstawia samolot seryjny IP-1 na wyposażeniu 2 Eskadry 49 Pułku Myśliwskiego, lotnisko Kresty (rejon Pskowa), wiosna – jesień 1939 r. Samolot opracowany jako myśliwiec z dwoma działami bezodrzutowymi konstrukcji Kurczewskiego kal. 76 mm pod płatami. Prototyp oblatany na początku 1935 r. wykazywał duże trudności w wychodzeniem z korkociągu, co było powodem zabudowy na samolotach seryjnych charakterystycznego, podwyższonego grzbietu pomiędzy kabiną pilota a statecznikiem pionowym. W trakcie prób, działa 76 mm wymieniono na zwykłe działka 20 mm. W latach 1936-37 budowany w niewielkiej serii około 200 sztuk. Od początku 1938 r. w siłach powietrznych ZSRR było ogółem używanych 63 maszyny tego typu – 15 w Leningradzkim Okręgu Wojskowym (lotnisko Kresty), 31 - w Charkowskim Okręgu Wojskowym, 3 w ośrodkach szkolnych i 14 samolotów w innych okręgach wojskowych. W styczniu 1939 r. 16 IP-1 znajdowało się na wyposażeniu 49 Pułku Myśliwskiego (IAP) na lotnisku Kresty. W tym czasie jeszcze 2 samoloty były w ośrodku naukowo-badawczym w Nogińsku, 12 w Instytucie Lotnictwa (NII WWS) i 9 w rezerwie. Wiosną tego roku podjęto próby zmodyfikowania samolotu do zadań szturmowych przez instalację opancerzenia o wadze 125 kg i dodatkowych zasobników z 4 km SZKAS pod skrzydłami – oprócz 2 km w skrzydłach. Próby samolotu w wersji szturmowej prowadzono w czerwcu 1939 r., po czym pomysł zarzucono. Na przełomie 1939/1940 r. samoloty IP-1 stopniowo wymieniano na I-16. Na dzień 1 lutego 1940 r. 6 samolotów tego typu znajdowało się na wyposażeniu Rejonu Moskiewskiego, zaś 8 egzemplarzy było w rezerwie. Ostatecznie w październiku 1940 r. pozostałe 21 egzemplarzy IP-1 zostały spisane ze stanu sił powietrznych." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.