Jump to content

zloty

Members
  • Content Count

    1,292
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

zloty last won the day on July 29

zloty had the most liked content!

Community Reputation

45 Excellent

About zloty

  • Rank
    zolty

Personal Information

  • Location
    Kraków

Recent Profile Visitors

481 profile views
  1. Wreszcie coś dla prawdziwych mężczyzn.
  2. Czy po modernizacji SCB-27 Hanocock miał częściowo drewniany pokład? Chcę ustawić na pokładzie Skyhawka , który stacjonował na tym lotniskowcu w czasie wojny w Wietnamie.
  3. Bardzo ładny , super zrobione olinowanie. Ale zdjęcia takie że się kolory zlewają. No i relingi trochę uciekły na bakburcie.
  4. Dzięki Piotrek. Tymczasem już na podwoziu.
  5. No i najważniejsze. Kotwica się dynda!
  6. Boskie schmincke sprofanowane. Kalkowanie cz1.
  7. Dzięki Hans. Łosz na górze to Deep Grey od miga , dól to mieszanka Deep Grey i dla rozjaśnienia dodałem jasno-zielony filtr AK. Może masz racje z tym subtelniejszym podkreśleniem linii , coś wykombinuję. Mam w domu dwoje malarzy , wiec będę musiał zakraść się do pracowni i pobrać jakieś schmincke do profanacji.
  8. Żeby dopiąć temat jeszcze trochę opisu.Rysa historyczna kol. obłoka. North American XP-82 „Twin Mustang” - pierwszy prototyp (44-83886) oblatany 12 czerwca 1945 r. Kontrakt na budowę 4 prototypów podpisano 15 stycznia 1944 r. z opcją na zbudowanie 500 egzemplarzy seryjnych. Samolot projektowano do eskorty bombowców B-29, które ze względu na swój zasięg latały w wielu przypadkach bez osłony. Projektowany zasięg bez zbiorników podwieszanych miał wynosić 4020 km (9,5 godziny w powietrzu), zaś podwieszenie 4 zewnętrznych zbiorników miało go powiększyć do 11.260 km.! Samolot nie był prostym połączeniem dwóch kadłubów P-51 „Mustang”, ale projektowano go od nowa wykorzystując doświadczenia z budowy P-51. Konstrukcja kadłuba była oparta o projekt XP-51 F, zewnętrzne części skrzydeł i osłonę kabiny zapożyczono z P-51 H, konstrukcję gondoli silnikowych wzięto z XP-51 F i XP-51 G. Postępy w wojnie na Pacyfiku zahamowały rozwój samolotu i pierwszy prototyp ukończono dopiero w maju 1945 r. Próby wojskowe zakończyły się 11 września 1945 r. Samolot osiągnął prędkość 753 km/h na wysokości 6950 m., zasięg bez zbiorników dodatkowych wynosił 2236 km (4 godziny lotu), zaś ze zbiornikami podwieszanymi osiągał 5543 km (14,4 godziny lotu). Obydwie kabiny były wyposażone w pełny zestaw wyposażenia do pilotowania, jeden z pilotów mógł przejmować zadania nawigatora. Pierwszy prototyp pozostawał na stanie sił powietrznych do 6 kwietnia 1946 r., po czym został przekazany do NACA i był używany do badań, stacjonując w bazie Langley Field w Virginii. Dnia 5 października 1955 r. samolot został złomowany po wylataniu 296 godzin. Zbudowano jeszcze dwa kolejne prototypy: drugi XP-82 i jedyny XP-82 A z innymi silnikami. W kolejnych latach zbudowano ok. 300 egzemplarzy P-82 kolejnych wersji seryjnych, które wycofano z linii do 1953 r.
  9. Wracając do A-4. Ma być brudno czy przetrzeć te oleje?
  10. W marynistyce też czasem robię.
  11. Nie zdawałem sobie sprawy że te wszystkie modele istnieją w 144. Tak czy siak głosuję na Kfira.
  12. Rozumiem że to w 72? Ja bym Kfira zrobił.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.