Edler Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Witam szanowną wycieczkę, nazywam się Edler i dziś będę waszym przewodnikiem po 2 Scaniach, zaczniemy od Scanii R500, później udamy się do Scani 124L 420.Proszę nie dotykać eksponatów i trzymać się blisko mnie. Znajdujemy się przed Scanią R500. Scania serię R wprowadziła w 2005 roku i jest to jednaj z najlepszych współczesnych cięzarówek.Charakteryzują się one niskim kosztami eksploatacji, wysoką ergonomią, niskim zużyciem paliwa.Ten model, który widzimy ma 500 koni .Moc ta jest dostępna jest już przy 1900 obr/min, a Maksymalny moment obrotowy wynoszący 2400 Nm dostępny jest w zakresie od 1100 do 1400 obr/min. Niestety dziś zobaczymy tylko silnik i ramę, lecz jeśli ktoś chce zobaczyć proszę udać się do naszego 2 odziału, który znajduje sie pod tym adresem http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9693 Teraz znajdujemy się przed Scanią 124L 420 KM Topline. Scania Serii 4 to jeden z najpopularniejszych samochodów ciężarowych w Polsce, ale także w całej Europie. Silnik i mocy 420 koni charakteryzowały się dużą dynamiką, jak na dosyć niską moc oraz niskim zużyciem paliwa. Największym mankamentem tych samochodów jest rama, która juz po 3 latach zaczyna rdzewieć, z tą wadą Scania do dziś sobie nie poradziła. Przystępujemy do zwiedzania, PROSZE ZACHOAC OSTRZNOSC!! Teraz droga wycieczko wchodzimy do kabiny, która w historii europejskiego transportu drogowego uchodzi za jedną z najlepszych.Jej cechą charakterystyczną, która od razu rzucała się w oczy jest bardzo wysoki tunel silnika, następnie zauważamy brak łóżka na tylnej ścianie kabiny.Szwedzcy projektanci przenieśli łóżko na przednią ścianę kabiny przez co szerokość łóżka wynosi 80 cm.To naj szersze łóżko w historii współczesnych ciężarówek. Kabina Scani Serii 4 wyróżniała się wysoką ergonomią wnętrza, wysoką jakością wykończenia oraz dużą funkcjonalności i wystarczającą ilością miejsca zarówno dla jednego jak i 2 kierowców.Niestety największą bolączką kabiny serii 4 był brak szafek, to co Szwedzi nazywają szafkami to zaledwie skrytki, gdzie kierowca nie zmieści rzeczy potrzebny na 3 tygodniową trasę.Dobrze koniec tego gadania teraz proszę zachować ostrożność i nie wypaść z kabiny. Wycieczko proszę za mną! Teraz obejrzymy auto z zewnątrz. I na koniec ciekawostka. Skrzynia biegów GRS900, jak to się mówi "od kuchni" Dziękuje Państwu za wizytę i przypominam że byli Państwo w serwisie Scani w Gdańsku, wyjście znajduje sie na wprost.Dziękujemy za wizytę raz jeszcze i zapraszam ponownie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Proszę pana a ile kosztuję bilet na ponowne zwiedzanie??Edler fajne tylko fotki jak dla mnie za duża rozdzielczość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edler Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Dałem taką żeby było widać więcej szczegółów. A bilet to jazda dowolną ciężarówką, byle nie starem, jelcze czy czymś takim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 to F2000 i tga się łapią??Ja bym dał mniejsze zdjęcia bo te są za wielkie i nic nie widać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edler Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Jak najbardziej. TGA z wielką chęcią Jest to mój 1 walkaround i proszę o słowa krytyki i zarazem rady żeby następny był lepszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ble_ Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ja bym dał mniejsze zdjęcia bo te są za wielkie i nic nie widać. Istnieje taka opcja w programach do przeglądania zdjęć, jak "pomniejsz" Kurcze... jakie ty masz problemy Pozatym, na większych zdjęciach więcej widać. No nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edler Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Specjalne rozważałem optymalną rozdzielczość 800x600 gdzie zdjęcia otwierają się szybko a 1024x768 gdzie więcej szczegółów widać.Jak ktoś chce to mam te zdjęcia w znacznie większej rozdzielczości, tak 2 razy większe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ja nie mam problemów.Może ty je masz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 ................................... Ja bym dał mniejsze zdjęcia bo te są za wielkie i nic nie widać. Większość przeglądarek ma opcję pomniejsz.. Można też zapisać je na dysk i obejrzeć w dowolnej wielkości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ble_ Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ja nie mam problemów.Może ty je masz. Rozumie, że to do mnie? Tak? Jeśli tak, to proszę cytować mój post, bo nie chce mi się zgadaywać do kogo mówisz. Jak chcesz pogadać to zapraszam na priv/GG/ lub live... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad1 Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Nie ble to nie do ciebie tylko do truckerka93 !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edler Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Może by już skończyć ten off top liczę na jakąś rzeczową dyskusje !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falarek Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Mógłbyś dać jedno zdjęcie tej R-ki jak wygląda w całości, nawet z podniesiona kabiną. Co do samych fotek to jak dla mnie powinno być więcej zdjęć ramy, rozłożenia przewodów, rozdzielaczy itp. Jakbyś miał kiedyś możliwość to chętnie bym zobaczył taki walkaround o DAFie XF105 w związku ze właśnie Italeri wypuszcza taki model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.