TRF Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Witam. Zakładam swój pierwszy warsztat na który biorę model pięknego kultowego samochodu jakim jest Ferrari Daytona. Model będzie wykonany z zestawu Fujimi z 1994 roku. Ferrari 365 GTB/4 Daytona – samochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, pierwszy raz zaprezentowany został w 1968 na Salonie Paryskim. Prawdziwa nazwa to 365 GTB/4, jednak wcześniej zapowiadana Daytona przyjęła się bardziej. Produkowany był w latach 1968 - 1974 w około 1400 egzemplarzach. Jego napęd stanowił silnik V12 umieszczony z przodu o pojemności 4,4 ccm dysponujący mocą 352 KM, dzięki temu samochód rozwijał prędkość maksymalną 280 km/h Co do samego modelu... wypraski są bliskie ideału, nie posiadają nadlewek, detale są bardzo dobrze odwzorowane. Ślady po wypychaczach są w takich miejscach że po złożeniu modelu będą całkowicie niewidoczne. Model posiada w pełni zdetalizowaną komorę silnika a także liczne chromowane części wraz z dwoma kompletami felg. Zapraszam do śledzenia warsztatu. Czekam na liczne porady oraz sugestie. Prace zaczynam o wykonana silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Śledzę! Mam takie 2, jeden na sprzedaż Jeśli kupiłeś swój na allegro to pewnie ode mnie ;) Chętnie popatrzę jak tam działasz, model wymagający ale piękny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Tak na allegro kupiłem kilka miesięcy temu był jeden jedyny także duże prawdopodobieństwo że od Ciebie. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 To na 99% ode mnie, powinieneś poznać po 'dziwnym' imieniu i nazwisku Działaj działaj, bo jestem ciekaw efektu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Będę śledził. Czaję się na Daytonę tylko w innej wersji. Jaki kolorek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Kolor taki jak na wyżej zamieszczonych zdjęciach oryginału. Kolor nazywa się dokładnie Blue Ferrari. Daytona w wersji Speciale lakierowana była tylko na taki kolor. Wnętrze natomiast będzie w kolorze beżowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Farba z mieszalni będzie, czy jakaś modelarska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Będę starał się pomieszać żeby jak najbardziej odwzorować oryginał. Jakie proporcje co z czym jeszcze nie wiem, prawdopodobnie wymieszam metalic blue z odrobiną białego. Ale to jeszcze przede mną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Pytam bo mam w składziku kilkanaście włoskich koników i fajnie by było pomalować dedykowanymi kolorami. Zastanawiam się czy w mieszalni byliby w stanie dobrać kolor z palety Ferrari. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Napewno by dobrali jak byś im na wzór przyniósł jakiś element, np wlew paliwa z ferrari italia Jeżeli chodzi o kolor czerwony to do ferrari dedykowana jest farba z palety Zero Paints Italian Red. Narazie tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Ładnie. Fujimi trzyma poziom. Czerwonych w Ferrari było kilkanaście jak nie kilkadziesiąt. A jeśli też wziąć pod uwagę roczniki... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 http://gtcarlot.com/colors/Ferrari/All/ tutaj masz wszystkie kolory Ma ktoś pomysł z czego zrobić paski klinowe? Myślałem o taśmie maskującej ale może ktoś ma lepszy pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Mała aktualizacja. Zamontowane filtry i pokrywy zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Szybko Ci idzie. Klapa silnika będzie otwierana, czy silnik wyeksponowany na stojaku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Ładnie to wygląda, należy przypomnieć że zestaw ma chyba ponad 20 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 10 Maja 2017 Autor Share Napisano 10 Maja 2017 Klapa będzie otwierana a stojak jest tylko na czas budowy. Fajna sprawa z nim. Nie trzeba chwytać za elementy. No zestaw ma dokładnie 23 lata i powiem szczerze że niektóre najnowsze wypusty tamiya nie dorastają mu do pięt. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 10 Maja 2017 Share Napisano 10 Maja 2017 Mam z tej serii kilkanaście modeli - dla mnie majstersztyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 A może ktoś mi ze znawców wytłumaczy, czym się różni seria Enthusiast od normalnych? Bo chyba wypraski te same? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 11 Maja 2017 Autor Share Napisano 11 Maja 2017 Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach seria Enthusiast od zwykłego wypustu różni się poziomem i ilością detali. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 To by znaczyło, że wypraski są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TRF Napisano 11 Maja 2017 Autor Share Napisano 11 Maja 2017 Chyba że to jakiś mały japoński chwyt marketingowy Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 Trzeba by było sprawdzić in-boxy. Np Enthusiast ma BMW 635 - konkurencja to badziewne Academy lub Tamiya. No i Enthusiasty mają silniki, do których części są na 1-3 wypraskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 Ja mam parę Ferrari Fujimi, które nie są Enthusiastami i mają silniki. Np Ferrari 288GTO i 250GTO. Osobna ramka z silnikiem i taki stojaczkiem jak TRF ma, części silnika na 2-3 ramkach. Nowe kosztowały mnie po 70zł-80zł + wysyłka. Można znaleźć na forum inboxy mojego autorstwa. 512BB i 512TR też mają całkiem ładne silniki, choć już nie aż tak dużo części jak 288. W tych nowszych typu F430, F12 też silniki są, choć już nie tak rozbudowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 No to ciekaw jestem zatem jakie sa różnice. 288GTO mogę wrzucić in-box, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 11 Maja 2017 Share Napisano 11 Maja 2017 288 GTO w zasadzie jest z serii Enthusiast, tylko reedycji już tak nie nazywali... Co ciekawe w obecnie reedycji, wypraski są wciąż takie same, z silnikiem, a dołączona instrukcja kompletnie go pomija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.