Skocz do zawartości

DUCATI 1199 Panigale Tamiya 1:12


Observer

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wykonać model pięknego motocykla jakim jest Panigale. Uwielbiam motocykle sportowe, a tu mamy fajny silnik L2, ciekawą ramę monocoque, piękna linię motocykla, na pewno chciałbym postawić coś takiego w swojej galerii.

1_zpsyu4evab3.jpg

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wielkiego doświadczenia w budowie modeli motocykli, ale postanowiłem że zminimalizuję ilość sesji malarskich, dlatego maluję sporo elementów tak aby mieć potem trochę więcej sekcji do montażu. Na pierwszy ogień oczywiście serducho z chłodzeniem i rama. Barwa bocznych dekli to mieszanka. Szczerze mówiąc nie udało mi się osiągnąć rzeczywistego odcienia. Kombinowałem z tego co miałem do dyspozycji, ale nie jestem do końca zadowolony z efektu tzn. wyszedł niby ładniejszy niż w rzeczywistości, ale chyba nie o to chodzi. Tym niemniej nie ma tragedii. Używam podkładu w sprayu Mr Surfacer, farb Tamiya (w tym farby w sprayu), pojedynczych metalizerów Alcada, a czarny to akryl Model Master(taki mix).

Ponieważ miałem ostatnio trochę czasu, udało się skończyć również układ wydechowy

 

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarny podkład dałem burnt metal Alcada, co samo z siebie dało bazowy efekt lekko spracowanej rury. Potem bawię się Alcadem hot metal sepia. To jest coś w rodzaju filtra, bardzo łatwo się tym pracuje, można stopniować intensywność i co fajne nie trzeba na koniec zamykać tego lakierem. Niebieski odcień to już suchy pigment burnt blue Tamiyi. 

Szczerze mówiąc zabawa hot metal sepią jest dość prosta i nie trzeba być mistrzem aerografu żeby uzyskać zadowalające efekty. Poniżej może bardziej wyrazisty przykład uzyskanych efektów na bazie wydechu silnika czterocylindrowego ( testowałem to wtedy pierwszy raz :):

IMG_20190425_163030.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza