Jump to content

Juffre

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Personal Information

  • Location
    Kraków

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Chciałem się mniej więcej dowiedzieć od jakich proporcji wyjść do rozcieńczenia. Już wiem żeby sprawdzić 1:3. Zawsze mieszam farby, podkłady poza aerografem. Jak próbowałem mieszać w aero to miałem problemy
  2. A co z rozcieńczeniem Mr Surfacer 1500? Jaka proporcje byście polecili. Próbowałem 1:2 (podkład:MLT), lecz dalej miałem kropeczki. Ciśnienie 1.4 bara przy dyszy 0.5
  3. Próbowałem to już wcześniej rozkleić extra thinem lecz nic z tego. Zobaczę czy nie da się tego jakoś wyciąć i wkleić na odwrót, no boli mnie to że zrobiłem coś takiego. Dzięki za zwrócenie uwagi na tę osłonę wentylatorów. Przejadę to miejsce na szybko papierkiem Jak na amatora przystało, wyrzuciłem już zestawowe błotniki. No ale motywujesz mnie do pracy Postaram się coś wymyślić i je jeszcze dopracować
  4. Dziękuję za podpowiedzi. @StarBourne Niestety nie jestem już w stanie ruszyć tego włazu. Radośnie zakleiłem go od środka dużą ilością kleju - nie da się go już ruszyć bez uszkadzania go. Jest może jakiś sposób na w miarę bezpieczne rozklejenie elementów? @TAW Szkiełko wkleiłem zgodnie z instrukcją, sprawdzę jeszcze raz czy się nie pomyliłem W którym miejscu widzisz ten ślad po wycinaniu? Nie mogę go zlokalizować Tymczasem powoli prace posuwają się do przodu: Wygładziłem fakturę odlewu wieży. W pierwszej kolejności nałożyłem silnie rozcieńczoną szpachlówkę. Następnie przeszlifowałem wszystko gąbką o gradacji 3000. Dzięki tym zabiegom zauważalnie wygładziła się faktura, efekt jest dla mnie zadowalający. Do wieży dodam imitację spawu z rozciągniętej nad świeczką ramki. Jakieś porady jak osiągnąć dobry efekt? Dodatkowo z blaszki miedzianej 0.2mm zrobiłem pseudo błotniki. To moje pierwsze starcie z takimi detalami. Pozostałości kleju CA usunę jak wszystko dobrze wyschnie debonderem. Kształt nie odpowiada w 100% oryginałowi. Model dodatkowo wzbogaciłem o metalową lufę Abera. W kolejce na zrobienie czekają elementy montowane bezpośrednio do kadłuba: włazy, liny, narzędzie, skrzynki. Z racji planów wykonania dodatkowego opancerzenia nie planuję montować zbiorników paliwa. Wykonam jedynie metalowe obejmy do których były mocowane.
  5. Taki właśnie mam plan, żeby jeszcze wygładzić to papierem. Dawałem extra thin od tamki, może odrobinkę za mało
  6. Następnie wziąłem się za sklejenie wieży. Tutaj wygodniej pracowało się z modelem. Spasowanie dużo lepsze. Model na wieży posiada fakturę odlewu. Podczas szlifowania uszkodziłem ją więc postanowiłem zrobić własną ze szpachlówki Tamiya. To moje pierwsze podejście. Nie jestem w 100% zadowolony aczkolwiek nie wyszło aż tak źle jak się spodziewałem.
  7. Wracamy po przerwie Zacząłem od wanny. Kadłub będzie jeszcze szlifowany. Całość nie jest jeszcze skończona. Czeka mnie jeszcze trochę pracy. Ogólnie nie jestem do końca zadowolony ze spasowania. Bardzo dużo pracy wymagało dopasowanie góry i doły. Całość nie pasowała do siebie. Planuję dorobić tylne błotniki. Przednich nie będzie.
  8. Dzięki za podpowiedzi. @chorąży Jako blaszkę spróbuję użyć puszki po pepsi czy coli. @bazylms Następnym razem wykorzystam tę metodę. Świetny pomysł, to sporo uprości robotę
  9. A zatem rozpocząłem pracę. Z racji tego, że nie znoszę obrabiać i sklejać kół... to zacząłem właśnie od nich. Na zdjęciach referencyjnych widać iż gumowe bandaże kół są naruszone. Ten fakt postarałem się odwzorować na miniaturze. Koła zostały pomalowane czarnym podkładem Mr Finishing Surfacer 1500. Wciąż szukam właściwych proporcji rozcieńczenia i ciśnienia. Ogólnie jestem zadowolony z jakość powłoki podkładu. Zastanawiam się czy nieco nie przesadziłem z uszkodzeniami bandaży. Czas pokaże jak się będą prezentowały na czołgu. Następnie zabrałem się gąsienice, wycinając wszystkie elementy z ramek. Ramki zostały sklejone ze sobą w celu PYTANIA: - W jakiej kolejności budować plastikowe gąsienice: skleić ze sobą do pożądanego kształtu, następnie podkład i farba? - Chcę wykonać metalowe błotniki. Chciałbym wykonać je własnoręcznie. Jakiego materiały użyć jako budulca. Widziałem, że popularnym materiałem jet blaszka miedziana/mosiężna. Jaką grubość powinna mieć, żeby dobrze się z nią pracowało? Wybaczcie mi jakość zdjęć. Wciąż się uczę. W czasie trwania warsztatu postaram się rozbudować zaplecze fotograficzne Wszelkie uwagi mile widziane
  10. Witajcie, startuję nowy warsztat, w którym to zmierzę się z moim zdaniem najbardziej popularnym i znanym czołgiem II Wojny Światowej - T34. Jako bazę wybrałem całkiem nowy kit od Zvezdy o numerze 3687. Słyszałem całkiem niezłe opinie o tym zestawie, podobno nie nastręcza on większych problemów przy składaniu, co dla mnie początkującego ma całkiem duże znaczenie. Moim pierwszym pomysłem na ten model, jak zapewne się domyślacie, było zbudowanie repliki Rudego 102 Uznałem jednak, że pomysł ten jest tak oklepany i powszechny, że zacząłem szukać dalej. Natknąłem się na bardzo ciekawe fotografie T-34'ek z Berlina. Zdjęcia te przedstawiają czołgi, które już nieco przeszły. Pourywane błotniki, brakujące zbiorniki paliwa, otarcia, zadrapania, uszkodzenia od rykoszetów. Dodatkowo sporo z tych pojazdów doposażono w improwizowane osłony przeciw Panzerfaustom. Ten sam temat poruszył Plasmo w jednym ze swoich filmów Model zamierzam wykonać wzorując się na tych i podobnych fotografiach. Zamierzam dołożyć metalową lufę, te prowizoryczne ekrany i wykonać samodzielnie kilka metalowych dodatków. Jako że jestem bardzo początkującym możecie się spodziewać, że będę was zasypywał tysiącami pytań odnośnie nawet podstawowych aspektów budowy.
  11. Jakiś pomysł co można wykorzystać jako obciążenie? Nie mam śrutu pod ręką 😞
  12. Udało mi się zamknąć kokpit, na zdjęciach widać zestawowe blaszki. W 1/72 są one mikroskopijne. Całość pomalowana H308. Nie jestem całkowicie zadowolony z tego odcienia. Zastanawiam się jeszcze nad psiknięciem całości matem. Jakość zdjęć nie powala, więcej z mojego aparatu nie wyciągnę 😞 Komentarze mile widziane. Jutro będę przymierzał kadłub i skrzydła.
  13. Rozpocząłem w pełni pracę nad modelem. Kokpit jest już pomalowany. Ogólnie jestem niezadowolony z postępów prac. Nie mogłem poradzić sobie z rozcieńczeniem H308. Malowałem zbyt gęstą farbą przez co powłoka jak na mój gust nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Tablica przyrządów była dołączona do zestawu w postaci kolorowej blaszki fototrawionej. Przypadkowo użyłem zbyt dużej ilości kleju CA. Chciałem zmyć nadmiar debonderem co spowodowało uszkodzenie kolorowego wykończenia. Jak widzicie pojawiło się trochę problemów. Ogólnie utwierdzam się w przekonaniu, że 1/72 to dla mnie za mała skala Zaraz zabieram się za położenie lakieru błyszczącego. Jutro wash i pomału będę się zabierał za zamykanie kokpitu. Wyciąłem z ramek skrzydła i je zaszpachlowałem. Nie wrzucam zdjęć 😞 Po wielu próbach z moim taniutkim kompaktem jak na razie odpuszczam zdjęcia. Mimo statywu, przyzwoitego oświetlenia i arkusza bristolu zdjęcia wychodzą rozmazane. Nie jestem w stanie uchwycić nim tak małych detali. Po weekendzie powinienem mieć już dostęp do lustrzanki i wtedy pododaję zdjęcia.
  14. Skleiłem blaszki i CA. Troszkę kleju wyszło mi w miejscu przez okienko jednego ze wskaźników. Uznałem, że usunę nadmiar kleju debonderem. Niestety debodnder naruszył mi kolorowy nadruk na blaszce. Także przestrogra na przyszłość: debonder nie lubi się z kolorowymi blaszkami. Następnym razem spróbuję skleić blaszki X22. Dziękuję za podpowiedzi
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.