Jump to content

Milliput


Recommended Posts

Witam.

Korzystam ze standardowego produktu tej firmy. Po zmieszaniu robi się żółta. Czy trzeba dłużej mieszać/ ugniatać te kawałki?

Początkowo bardzo się klei do wszystkiego. Przy nakładaniu dość słabo wychodzi modelowanie powierzchni. Twardnieje też dość szybko. Zwilżenie wodą powoduje raczej rozpadanie się materii.

Czy jest może bardziej elastyczna masa do modelowania ?  Popełniam jakiś błąd ? Instrukcja podaje ugniatanie 5 minut. Opakowanie jest tyle co otwarte. Jak dla mnie nadaje się do dużego łatania dziur.  Próba dosztukowania małych elementów czy osłony działa to raczej jakaś porażka.

Poproszę o ewentualne wskazówki co do korzystania z tej masy lub zmiany na inną bardziej przyjazną.

Dziękuje i pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, SebastianC napisał:

Witam.

Korzystam ze standardowego produktu tej firmy. Po zmieszaniu robi się żółta. Czy trzeba dłużej mieszać/ ugniatać te kawałki?

Początkowo bardzo się klei do wszystkiego. Przy nakładaniu dość słabo wychodzi modelowanie powierzchni. Twardnieje też dość szybko. Zwilżenie wodą powoduje raczej rozpadanie się materii.

Czy jest może bardziej elastyczna masa do modelowania ?  Popełniam jakiś błąd ? Instrukcja podaje ugniatanie 5 minut. Opakowanie jest tyle co otwarte. Jak dla mnie nadaje się do dużego łatania dziur.  Próba dosztukowania małych elementów czy osłony działa to raczej jakaś porażka.

Poproszę o ewentualne wskazówki co do korzystania z tej masy lub zmiany na inną bardziej przyjazną.

Dziękuje i pozdrawiam

 

Wypróbuj Grenn Stuffa Lepsza jak Milliput.Miałem wywaliłem nie dało się tym lepić albo ja nie umiałem.Raczej to produkt do zatykania dziurawych kaloryferów.Albo Magic sculp mam ale te szara jest tez wersja w innym kolorze chyba raczej różnicy w jakości nie ma.Używają jej już profesjonalni żezbiarze figurek .Polecam jest na prawdę fajna .Na ersatzt możesz użyć też naszego Wamoda dwuskładnikowej nawet fajna ale ma jakby grubsze ziarno.

image.thumb.png.45ebadd1e5c81d965eef0f4e7b5abb1c.png

 

image.thumb.png.e5f419ebc0f59738c01a14ba56619627.png

Link to comment
Share on other sites

Reklamuj, bo ewidentnie wadliwa partia. Ja z mlliputa robię wszystko - konwersje modeli, figurki, elementy podłoża. Mieszam tyle, by masa była jednolita, nie miała w sobie grudek. Masa powinna zacząć robić się twarda po 20-30 min od wyschnięcia - nie po 5ciu... 
Kilka uwag: 
- masa podczas mieszania się bardzo klei, potem mniej - trzeba ją "wcisnąć" w podłoże gdzie ma być a będzie się trzymać.
- woda - służy do wygładzania masy, nie poprawy jej konsystencji. Za dużo wody i będziesz miał błoto nie masę. Ja używam kliku pędzli syntetycznych ( dobrze sprawdzają się te z rossmana w zestawach ). Lekko zwilżam pędzel i wygładzam nim obrabianą powierzchnię. Daje odczekać 5 min zanim zacznę znowu jechać mokrym pędzlem.
- masa się rozpada gdy dostają się do niej zanieczyszczenia, grudki itp. Jak masa podczas nakładania Ci pęknie, to trzeba te miejsca zespolić na siłę ze sobą, przetrzeć mokrym pędzlem i wygładzić.
- wygładzasz przy pomocy narzędzi o śliskiej powierzchni. Najlepsze z nich to wypolerowana wykałaczka. Warto sobie zrobić kilka takich wykałaczek ( bambusowe patyczki się nie nadają ) z różnie wykończonymi końcówkami. Przydatne sa też łopatki stomatologiczne ( sklepy z wyposażeniem medycznym albo modelarskie - szpatułki metalowe ). Tylko szpatułki podczas aplikacji masy trzeba przecierać na mokro by masa nie przywierała i się " nie ciągnęła" pod narzędziem.
- po utwardzeniu masę można szlifować, polerować - jest w pełni obrabialna.

Podsumowując, to, że komuś coś nie wyszło - bo nie umie - nie oznacza, że masa jest do kaloryferów...

Pozdrawiam
Messer

Edited by Messer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.