Skocz do zawartości

Jakość odlewów różnych firm


Łuki87

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam do was pytanie odnosnie jakości odlewów poszczególnych firm produkujących modele. Dlaczego się o to pytam , gdyż kupiłem  USS Missouri 1:350 RAVEL, gdyż myślałem że ta firma jest dosyć popularna i dobra jeśli chodzi właśnie o odlewy. I ich dopasowanie, A tym czasem przy składaniu tego okrętu bardzo dużo używam szpachlówki. Jak oglądałem okręty 1:350 na agtom.eu np Bismarck różnica w cenie jest spora bo od 160 zł do 360 zł a ten najdroższy jest wlasnie ravel. Czy istnieje coś czym mògłbym się sugerować przy wyborze modelu, np firma rokiem produkcji czy może czymś zupełnie innym? A może po prostu przesadzam i takie zjawisko jest po prostu naturalne ?  Jeszcze jestem początkującym modelarzem i nie bardzo wiem czy zwracać na to uwagę czy po prostu kupować taki model który mi się spodoba nie patrząc na nic ?

Z góry dziękuję za pomoc 

 

Edytowane przez Łuki87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza jeśli chodzi o okręty - nie ma reguły. Najczęściej nowe wydania modeli faktycznie są dobre, ale akurat Revell często po prostu pakuje w ładne pudełka dość stare formy i trzeba się z nimi użerać. Nowe zestawy japońskich producentów zawsze stoją na wysokim poziomie, ale też zdarza im się przemycać jakieś starsze i gorsze wypraski. Po prostu przy każdej okazji szukaj recenzji modelu w internecie i nie kupuj w ciemno, dopóki nie wyrobisz sobie wiedzy i doświadczenia w temacie. Dobrą bazą do poszukiwań recenzji i wiadomości o zestawach jest portal scalemates.com Możesz na nim na przykład prześledzić, że pancerniki typu Iowa w skali 1:350 Revella to modele z lat 70., tłuczone bez większych zmian od kilku dekad i nic dziwnego, że składa się to strasznie:
https://www.scalemates.com/kits/revell-05129-uss-new-jersey-bb-62-1982--629666