Skocz do zawartości

DV ... z Ławicy


boberm1

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze nabyłem okazyjnie DV edkowy w słusznej 1/48 skali , a wakacje są - to  "bez spiny" skleiłem kolesia . Mam D III z ławicy , to i D V sie przyda. Puck poczeka na Friedrichschafena:-))

Model prosty - bez żadnych extrawagancji typu blachy etc... . Zasadniczo bez kalek - bo po co :-))

1183727303_DVaLawica1919.jpg.ee0a35d0fedff9f5d260732ce21d9bba.jpg

Znalazłem powyższe zdjęcie w znanej wszstkim książce ... i voila . 

20220811_111113.thumb.jpg.623cf83cd045db54c379c46d78aed9ed.jpg

Malowanie - klasyczna "licentia poetica"  . Sie mnie taka wersja podoba . Ze zdjęcia to niewiele można wywnioskowac ergo ......😚.

Zostało mi tylko walnąć  szachownice i szewrona na kadłubie.

BTW : jednostka napędowa od Rodena wstawiona. Ten edkowy jest "ciut" za mały:-))

Próbowałem via wiadoma książka określić jaki to mogłoby miec nr , ale poległem . 

Edytowane przez boberm1
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się tu z takimi zdjęciami z lotu ptaka nie pcha.  Dawaj Pan bliskie kadry na kadłub i śmigło.

Prawdziwy sklejacz makro się nie boi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, zaruk napisał:

Kolega się tu z takimi zdjęciami z lotu ptaka nie pcha.  Dawaj Pan bliskie kadry na kadłub i śmigło.

Prawdziwy sklejacz makro się nie boi....

 Kolego Drogi ....  stopniując zaawansowanie hobbystyczne , to ja dopiero zblizam sie - i to powoli do okreslenia sklejacz -apprentice , do Prawdziwego Sklejacza to jeszcze mam duzo do nadrobienia ..... ale - chcesz - masz :-))

20220811_125339.thumb.jpg.dad721aee1afa1a822b233d48a5ef65c.jpg20220811_125512.thumb.jpg.6102d99391dc94d671e34019e4eb2141.jpg20220811_125544.thumb.jpg.ec5aa7bf16474a8e16cc0e8f4a4e6af3.jpg20220811_125604.thumb.jpg.ebbaab6879d791e157d5f8b87b237342.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kolego.

Drewienko wyszło ładnie, wydaje mi się tylko, że układ słojów poszczególnych płyt sklejkowych był jednokierunkowy (wzdłuż osi długiej kadłuba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zaruk napisał:

Dziękuję Kolego.

Drewienko wyszło ładnie, wydaje mi się tylko, że układ słojów poszczególnych płyt sklejkowych był jednokierunkowy (wzdłuż osi długiej kadłuba).

De facto ze zdjęć z epoki niezbyt wiele wynika w kwestii słojów :-). Z estetycznego punktu widzenia - jak najbardziej tak  .Z  technicznego , czy tez technologicznego - sposób położenia nie ma znaczenia - wszak to sklejka - ergo -wytrzymałość jest taka sama . Ale ja nie technolog - mogę sie mylić.

BTW; tak ciut biję się z pomysłem zakupu kalek typu "plywood"  , bo jako nastepny  model na warsztat wjedzie Al CIII. Nie wiem na ile ma to sens :-))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiu fiu fiu, piękności :super:

 

 

U mnie w magazynku leży również D.V z revella jakości mydło, ale jak tylko opanuję malowanie drewna na kadłubie, to może go ruszę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, boberm1 napisał:

De facto ze zdjęć z epoki niezbyt wiele wynika w kwestii słojów :-). Z estetycznego punktu widzenia - jak najbardziej tak  .Z  technicznego , czy tez technologicznego - sposób położenia nie ma znaczenia - wszak to sklejka - ergo -wytrzymałość jest taka sama . Ale ja nie technolog - mogę sie mylić.

 

To był kadłub półskorupowy i poszycie przenosiło naprężenia styczne, więc zgodnie z zasadami sztuki powinna być ułożona pod kątem ok. 45 st. do osi kadłuba.

Edytowane przez Wymysl
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się spierać o technologiczne "wynalazki", ale śmiem twierdzic że z tą półskorupą to chyba ciut nadinterpretacja.

 

Edit :  jednak masz rację .Konstrukcyjnie była to półskorupa  -kratownica pokryta 9 mm sklejką formowaną na gorąco. Być moze wewnetrzne warstwy były  pozycjonowane względem siebie pod kątem 45 stopni .... bo układ słojów  niezbyt to pokazuje na zdjęciach.1924406146_Beztytuu.jpg.2a970028f27a41e198fef282975bfc21.jpg

Coby było ciekawiej  ( i mocniej) składowe kadłubowego pokrycia były klejone na zakładke i wewnetrznie wzmacniane płótnem w miejscach klejenia.

obraz_2022-08-12_093930737.png.90ee48936ee3167dbdfacbe4a2b24cc9.png

Edytowane przez boberm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 12.08.2022 o 09:11, boberm1 napisał:

Nie chce się spierać o technologiczne "wynalazki", ale śmiem twierdzic że z tą półskorupą to chyba ciut nadinterpretacja.

 

Edit :  jednak masz rację .Konstrukcyjnie była to półskorupa  -kratownica pokryta 9 mm sklejką formowaną na gorąco. Być moze wewnetrzne warstwy były  pozycjonowane względem siebie pod kątem 45 stopni .... bo układ słojów  niezbyt to pokazuje na zdjęciach.1924406146_Beztytuu.jpg.2a970028f27a41e198fef282975bfc21.jpg

Coby było ciekawiej  ( i mocniej) składowe kadłubowego pokrycia były klejone na zakładke i wewnetrznie wzmacniane płótnem w miejscach klejenia.

obraz_2022-08-12_093930737.png.90ee48936ee3167dbdfacbe4a2b24cc9.png

Odnosiłem się raczej do tego co Ty napisałeś:

 

W dniu 11.08.2022 o 15:34, boberm1 napisał:

Z  technicznego , czy tez technologicznego - sposób położenia nie ma znaczenia - wszak to sklejka - ergo -wytrzymałość jest taka sama . Ale ja nie technolog - mogę sie mylić.

a nie do tego co zrobili konstruktorzy Albatrosa.

Orientacja sklejki jak najbardziej ma znaczenie (dziedzina, która się tym zajmuje to wytrzymałość konstrukcji). Wytrzymałość na ścinanie może być dla sklejki 2 razy większa pod kątem 45 stopni niż w głównych kierunkach ortotropii. O ile konstrukcja jest półskorupowa (czyli taka, w której zakładamy podział na elementy prętowe przenoszące naprężenia normalne i poszycie przenoszące naprężenia tnące) to tak sensownie byłoby to zrealizować.  Nie wiem, czy ówcześni konstruktorzy byli tego świadomi, czy też może w ogóle taka struktura nie wyszła im przypadkiem. Jeśli byli świadomi, a zrobili inaczej to wyobrażam sobie, że w grę mogła wchodzić np. technologia (czyli dziedzina, która opisuje jak praktycznie jakieś rozwiązanie zrealizować "na warsztacie"). Tak czy siak jak pokazała praktyka kadłub był dostatecznie wytrzymały. A  że mógł być zrobiony lepiej? Cóż, to praktycznie dopiero początek historii lotnictwa.

Edytowane przez Wymysl
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.