Jump to content

zaruk

Members
  • Content Count

    394
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

zaruk last won the day on April 12

zaruk had the most liked content!

Community Reputation

151 Excellent

Personal Information

  • Location
    Żoli
  • Occupation
    Leczenie katarków, nakładanie rąk.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ładny wóz i fajne malowanie wybrałeś. Trzymam kciuki.
  2. Dzięki Agnar, rozumiem. Baza aero i mazy olejami. Potem różne pędzelki ale mam wrażenie, że robienie słojów w tej skali da ledwie widoczny efekt - nazwijmy to - makroskopowy. Czyli na fotkach będzie to wyglądało dobrze, ale oglądając w normalnym powiększeniu będzie się miało wrażenie jednolitej powierzchni, bo faktura będzie za drobna. Będę więc próbował jakieś nieco wyraźniejsze słoje namalować, ale tylko nieco wyraźniejsze, żeby nie przesadzić. Kalek się boję, są jeszcze szablony - ale chyba najpierw zdecyduję się na poćwiczenie podstaw, czyli malunków z ręki.
  3. Czołem. Znużony błoceniem, kurzeniem oraz rdzawieniem chciałem oderwać się nieco od tych przyziemnych klimatów i skleić coś filigranowego, w miarę czystego i posiadającego nie więcej, niż dwa koła. Zdecydowałem się na cesarsko-królewskiego Albatrosa z serii 153, który ma ciekawe malowania i na pierwszy rzut niedoświadczonego oka nie wydaje się być nadmiernie skomplikowany. Jest to mój pierwszy samolot - powiedzieć, że się uczę to nic nie powiedzieć. Raczkuję i ząbkuję, mocuję się z nowymi technikami (jak choćby malowanie farbami metalicznymi). Zgodnie z instrukcją zacząłem od kokpitu, tr
  4. Ale troszkę większe lub bliższe kadry kokpitu poproszę. Z moim wzrokiem taki kadr żadnej uciechy nie sprawi.
  5. Mnie też się podoba, widać dbałość o szczegóły i przemyślenie tematu co w efekcie dało tę spójną kompozycję.
  6. No właśnie, czym robiłeś odrapania farby? Mam wrażenie, że miejscami jest ich bardzo dużo, a w pozostałych rejonach nic a nic - wzorowałeś się na jakimś zdjęciu? Swoją drogą proponowałbym nieco więcej czasu poświęcić na zdjęcia, ich jakość potrafi bardzo poprawić lub pogorszyć odbiór pracy.
  7. Z grubsza wytypowałbym te krawędzie. Ponieważ dolne partie są obite dość delikatnie, konieczny jest umiar - ale to sam najlepiej wiesz.
  8. Może dodasz trochę obić na górnych narożnikach wanny? Są i to dość intensywne w miejscach gdzie chodzi załoga, a zaraz obok czysto i sterylnie.
  9. KaLeun powinien, w moim przekonaniu, zezować bardziej w bok i do góry. Dolna warga powinna być chyba wygięta nieco do góry, w podkówkę, jakby miał się rozpłakać.
  10. Wydaje mi się, że nie musisz mieć tych wszystkich celebryckich majonezów żeby sobie poradzić. Na pewno ułatwiają pracę, ale nie są niezbędne. Ja robię błoto mieszając farbę akrylową z talkiem. W ten sposób uzyskuję masę o dowolnej fakturze i w wybranym kolorze. Centralnie wokół różnych części i w zakamarkach kładę ciemniejszą i grubszą warstwę, na obrzeżach cieńszą i jaśniejszą. Potem delikatne pigmenty dla zmniejszenia kontrastu między odcieniami. Cześć pigmentów (tych u góry, pod błotnikami) rozprowadzam pędzelkiem z fixerem ruchem w dół, żeby otrzymać zacieki z kurzu. Na koniec splasze. Pew
  11. Od 29 minuty zaczyna się brudzenie podwozia. Może znajdziesz coś użytecznego dla siebie.
  12. Po splaszach widzę, że dół chyba skończony. Moim zdaniem nieco zbyt monotonne kolorystycznie to błocenie. Brak mi jakiś jaśniejszych akcentów w postaci na przykład wyschniętego błota na obrzeżach tych ciemnych plam. Może, oprócz splaszy, jakieś błotniste zacieki dodałyby uroku.
  13. Ręka błogosławiąca... Czy to na pewno zamierzony kierunek? Na poważnie - wygląda na bardzo trudne, takie malowanie dużych postaci. Jestem pełen podziwu.
  14. Chylę czoła przed odwzorowaniem szczegółów (łyżka wypełniona deszczówką) i kompozycją en masse. Całość bardzo przyjemna w odbiorze.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.