Jump to content

Honda NSX - Tamiya 1:24 - Black/Yellow


kubecki
 Share

Recommended Posts

Cześć,
To mój pierwszy warsztat na tym forum i w zasadzie mój pierwszy poważny model w ogóle. Modelarstwem i cywilami zainteresowałem się jakieś dwa miesiące temu jak moja dziewczyna wyjechała na tydzień, a ja wpadłem w szał kupowania zestawów. Pierwszy (lancer evo viii) skończyłem w trzy dni, pomalowałem całego pędzlem, potem kupiłem 70" Charger F&F i znowu pomalowałem go pędzlem, a potem poznałem to forum. 😆 Honda NSX jest więc moim pierwszym poważnym zestawem (kupiłem jeszcze Imprezę, ale na szczęście jej nawet nie otworzyłem) i jak na razie od paru tygodni nie jest jeszcze ukończona, z czego się cieszę. Chciałbym na tym forum rozwinąć malowanie puszkami zamiast aerografem (nie mam miejsca na razie na chacie).

Zdjęcie z neta zestawu:
1-24-honda-nsx-tamiya-24100.jpg

A plan ogólnie jest taki:

aaaaa.jpg

Nie wiem dlaczego wybrałem akurat ten zestaw. Nigdy nie byłem fanem Hondy, ale wyskoczyłem do sklepu po sprej i jakoś tak ładnie wyglądał przy kasie.

aaaaaaa.jpg

aaaaaaaa.jpg

Powiedzmy, że totalny stock - bez żadnych większych modyfikacji, chcę po prostu skończyć swój pierwszy model na dobrym poziomie. Do tego celu kupiłem chyba wszystko co możliwie w zbyt za dużej ilości i część prac mam już za sobą. Zapostuję kolejne postępy w odpowiedziach poniżej, żeby miało to chociaż jakiś chronologiczny sens. Będę miał też zapewne wiele pytań, więc liczę na pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów. 

Edited by kubecki
Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem - duża część modelu jest już skończona, ale z finalnym wykończeniem wolałem się nie spieszyć i zostawić sobie miejsce na ewentualne ulepszenia.

Wstawię więc na razie podwodzie w moim wydaniu i tutaj super podziękowania dla @jakub476 za miejsce do inspiracji -  nie będę ukrywał, że czarno-białe instrukcje są dla mnie mało czytelne w kwestii doboru kolorów i w ogóle się nimi nie sugerowałem. Pomógł mi za to jego konkursowy model: 

A oto moja wersja podwozia Hondy:

1) tylne zawieszenie bez założonych końcówek tłumika

IMG-6190.jpg

2) tylne zawieszenie z założonymi końcowkami oraz kołami


IMG-6199.jpg

 

3) całe podwozie z założonymi kołami:

IMG-6217.jpg

Do pomalowania podwozia użyłem farby w sprayu Tamki ts-6. Elementy srebne/szare pokryłem dodatkowo mieszanką akryli Tamiya X-11 + czarna gloss emalia Revella (wiem, że tak nie można 😈) w proporcjach różnorakich i nakładałem pędzlem 2-4 warstwy w zależności od efektu, który chciałem uzyskać ( moim zdaniem wyszło super, chciałem takie lekko "używane" podwozie). Stabilizatory zostały pomalowane sprayem Tamki TS-8 Red. Silnik od spodu - X-11 i emalia Revella, pędzlem. Do elementów układu wydechowego użyłem także srebrnego metalicznego markera Tamki. Osłonę skrzyni biegów maznąłem dodatkowo czarną emalią revella, żeby pokrywała się ze strukturą sąsiadujących elementów. Nie pamiętam czy dałem jakiś podkład na podwozie, ale jeśli tak to szary podkład Vallejo Hobby Paint z puszki.

 

 

Edited by kubecki
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Siemanko. Wygląda spoko, fajnie, że są różne kolory - wprowadza to trochę życia do podwozia . Co mi się rzuciło w oczy - opona prawy tył jedzie w drugą stronę :) i szkoda, że wahacze mają odlane takie nadlewki w środku - to można by usunąć.

Malowanie wyszło dobrze (ale nie znam się zbytnio - nie widać smug od pędzla więc mi się podoba) . W kolejnych modelach możesz pokusić się o walkę z liniami łączeń elementów co dodatkowo poprawi look i podniesie jakość wykonania modelu :) .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@LuIexDzięki! Faktycznie, opony na odwrót - dobrze, że nie kleiłem. :) Linie łączenia (chodzi o te miejsca, gdzie się łączą dwa klejone elementy? Fakt, można to poprawić,.

Co do nadlewek w środku - nie wiem czy mówimy o tej samej części, ale tutaj mogę się chyba obronić - dolny wahacz w nsx miał takie "odlewki" fabrycznie:) Może trochę jest to za duże w skali, ale w takim razie może popróbuje powalczyć jeszcze skalpelem. 

aws4_request&X-Amz-Date=20230307T233054Z

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, rzuciłem okiem wczoraj na szybko na wahacze w sieci i nie dostrzegłem. że faktycznie lekka nadlewa jest :)

1991_Acura_NSX_sus_fr_det_larm_under-thu

 

...albo po prostu zależy to od producenta:

NSX%20Rear%20Suspension-L.jpg

 

Tak czy tak, cofam i może być :) 

A co do:

Cytat

 Linie łączenia (chodzi o te miejsca, gdzie się łączą dwa klejone elementy? Fakt, można to poprawić,.

to tak, o to właśnie chodzi jak np na wydechu za końcowym (tu jest lekko widoczne) ale np na silniku jest krater :D . Ale to wiesz, takie uwagi wychodzące  w przyszłość 😉 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, LuIex napisał:

to tak, o to właśnie chodzi jak np na wydechu za końcowym (tu jest lekko widoczne) ale np na silniku jest krater :D . Ale to wiesz, takie uwagi wychodzące  w przyszłość 😉 


Hmm jasne, a te szpary np. jak na silniku to szpachlą załatać czy spiłować od wewnątrz po prostu tak, żeby się łaczyło na równo?

 

Link to comment
Share on other sites

Zanim przyjdą bardziej doświadczeni koledzy, to ja zacznę od tła do zdjęć. Ostatnia fotka w drugim poście jest ok, na jednolitym tle lepiej widać. Na pierwszym zdjęciu... sam pewnie widzisz różnicę. :) I ciekawy kolor sobie wybrałeś, w żółtym chyba jeszcze tego modelu nie widziałem. Nie wiem, czy coś pomogę, ale na pewno będę zaglądał.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolejny etap - wnętrze. Tutaj chciałem być jak najbliżej inspiracji z pierwszego posta i zachować czarno-żółte wnętrze. Jako, że miałem tylko jeden żółty kolor (Motip z puszki - yellow ciquuecento), wpadłem na genialny pomysł, żeby trochę odciąć od siebie kolorystycznie fotele od reszty wnętrza - także fotele jako podkład mają czarną ts-6 tamki, a reszta żółtych części wnętrza jest na podkładzie szarym vallejo. Dajcie znać czy w ogóle widzicie różnice, bo ja nie :)

03.jpg

 

1.jpg

Do tego, nie miałem bezbarwnego matu, a lakier jest gloss, więc skorzystałem z bezbarwnego matu w pędzelku do skór. Efekt wyszedł średni (kto zgadnie który fotel jest w macie, a który bez? - położyłem 3 warstwy), więc musze zamówić bezbarwny mat i wtedy dokończę fotele.

02.jpg

Podczas dodawania zdjęć zauważyłem, że czegoś tu brakuje - zamówiłem wiec flock zółty, czarny i czerwony - pokombinuję coś jak wrócę z wyjazdu.

Chciałbym jeszcze dodać, że w owym modelu zamierzam popełnić pewną zbrodnię. Otóż, nie podoba mi się w ogóle znaczek Acury, w tytule wątku jest "Honda", a kierownicę chcę mieć po lewej. Dlatego też zrobimy przekładkę  i wymienimy kierownicę na tą ze znaczkiem Hondy zachowując europejski układ stron (na przekór instrukcji).

Następny krok - silnik oraz update kokpitu.

Edited by kubecki
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, BCI Batou napisał:

Zanim przyjdą bardziej doświadczeni koledzy, to ja zacznę od tła do zdjęć. Ostatnia fotka w drugim poście jest ok, na jednolitym tle lepiej widać. Na pierwszym zdjęciu... sam pewnie widzisz różnicę. :) I ciekawy kolor sobie wybrałeś, w żółtym chyba jeszcze tego modelu nie widziałem. Nie wiem, czy coś pomogę, ale na pewno będę zaglądał.


Dzięki za uwagę! Przyjąłem jednak taktykę warsztatowych relacji, zdjęcia jak widzisz są robione telefonem.Jeśli chodzi o pierwsze zdjęcie i tak - niestety czasu już nie cofnę, a kół rozklejać bym nie chciał. Na końcowych zdjęciach obiecuje jednak, że postaram się nad fajnymi fotkami (jeśli mi wyjdzie polerka😆)

Edited by kubecki
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mały update

Zrobiłem spore zakupy specjalnie na ukończenie tego modelu, ale teraz pora na dodatkową waloryzację NSXa

1)Nawierciłem otwory i zamontowałem przewody w silniku
09.jpg

Nie jestem do końca zadowolony z efektu, tych przewodów kynar w kolorze czarnym prawie nie widać. Następny model będzie miał przewody w materiałowym oplocie.

2) Dodałem welurową wykładzinę w kolorze żółtym do wnętrza oraz przeszlifowałem i na nowo pomalowałem fotele (miały za duże ślady po wyprasce, nie jest idealnie ale jest lepiej)

10.jpg

Następny etap - polerka budy i klejenie końcowych elementów

 

Edited by kubecki
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, krn78 napisał:

Fotele są pomalowane jednolicie, czy washowałeś je czymś? Podoba mi się efekt fałd i wgłębień, ale nie wiem, czy to światło, czy farba.


To jest taka struktura odlewu + dałem na nie półmat do skór pędzelkiem i on tak śmiesznie się rozlał, że w zagłębieniach się przyciemnił

Link to comment
Share on other sites

mały update z chwilowej wieczorowej roboty

Zauważyłem też, że nigdzie nie wrzucałem wcześniej kasty. Pomalowałem ją na samym początku, ale:
1. Podkład vallejo hobby paint szary - 2/3 warstwy - uważam, że to dobry podkład tzn. nie mam mu nic do zarzucenia.
2. Lakier Bazowy Motip żółty akrylowy (kolor oznaczony w sklepie jako ciquecento) - 3 warstwy. Fajnie kryje, ma ładny kolor, ale jak się da za dużo to się bardziej rozlewa niż np. spreje Tamki. Trochę dłużej też schnie, miedzy warstwami 15 minut schnięcia i jest ok.
3. Lakier Bazowy Tamiya Ts-6 - czarny poszedł tylko na dach i słupki, ale muszę powiedzieć, że w połączeniu z bezbarwnym Motipa jest sztos. Żadnej skórki, polerka później wyszła elegancko.
4. Lakier bezbarwny 1k Motip - on jest super i jest w bardzo dużym opakowaniu. Podobno trzeba nałożyć już po 30-60minutach od ostatniej warstwy bazowego, ja nałożyłem jakoś po 1,5h. Nałożyłęm 3 warstwy w odstępie ok. 15 minut.  Moje warstwy były jednak trochę za cienkie i powinienem pozwolić bardziej rozlać się lakierowi, a tak mam dużą skórkę pomarańczy z którą teraz muszę się męczyć. Wcześniej miałem bezbarwny od Vallejo i o była masakra. Motip po 24h już jest podobno gotowy do obróbki.

Wczoraj jednak karoseria przeszła pierwszy etap polerski. Do polerki użyłem:
1.Papier gąbka krążek 3M 3000 na mokro
2. Menzerna 2in1
3. Tamiya Finish

No i tutaj niestety wyszedł brak doświadczenia u mnie w malowaniu na początku, karoseria miała bardzo grubą skórkę pomarańczy i teraz muszę się dłużej męczyć z polerką. Wiem, że ta Menzerna ma wosk w sobie i powinna iść na koniec, ale bez użycia Tamki Finish to efekt nie jest jeszcze lustrzany.

A to zdjęcia:
11.jpg

12.jpg

Myslę, że jeszcze jedna polerka i będzie ok.

A i jeszcze coś o czym nie pisałem. 😃 W trakcie malowania kasty rozwalił mi się jeden ze słupków A, a drugi lekko wygiął. O ile te wygięcie da radę podgrzać i ustawić (zrobię to na koniec), to ten drugi żeby skleić to była jakaś masakra (jest bardzo cienki, może z 0,5mm). Zrobiłem naprawdę grubą szpachle korzystając z superglue, następnie przeszlifowałem i wiem, że nie jest idealnie, ale szczerze boje się, że znowu się przerwie. Może coś tam spróbuję skubnąć skalpelem na koniec,

Edited by kubecki
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Powiem tak...

Chciałem już zakończyć ten model w ten weekend, ale zepsułem szybki. Probowałem je polerować różnymi pastami, ale za bardzo rozgrzałem i popękały wewnętrznie. Do tego zgubiłem tylny spoiler i lusterka. W każdym razie, czekam na paczkę zapasowych części od Tamki, planowany kontener w maju/czerwcu... Nie mam ciśnienia, żeby skończyć ten model na tyle, żeby kupow`ć nowe pudełko tylko dla tych kilku elementów... Zamiast tego kupiłem Porsche. :)

Kasta oczywiście nie jest sklejona na sztywno i czeka na wymianę oszklenia. Poza nią zostało:
- pomalowanie kierunków
- dekle na kołach + może wentyle (i kalkomanie)
- lusterka
- spoiler

01.jpg

02.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, BCI Batou napisał:

No i git. Jak już pisałem wcześniej, podoba mi się w tym kolorze. I podoba mi się to, że pomimo niepowodzeń nie wyrzuciłeś do kosza, tylko różnymi metodami próbujesz ratować. Do szczęśliwego końca!


Thx, tak jak mówię - będę działał, bo muszę skończyć ten model do końca. :D Możliwe też, że w międzyczasie pojawi się jakieś nowe koło i trochę posadzę auto na glebie... jak się trochę poduczę:)

W międzyczasie, zapraszam do nowego Warsztatu: 😎

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, GTiStyle napisał:

Cześć, można napisać do tamki z prośbą o części? Jaki jest tego koszt i gdzie szukać w ogóle kontaktu? 


Możesz napisać do dystrybutora Tamki https://tamiya.pl/ lub https://zabawki-modele.pl/pl/, koszt np. ramki z oszkleniem w nsx to około 20zł + wysyłka lub odbiór w Warszawie. Niestety, części płyną kontenerem z Japonii a najbliższy kontener jest chyba w czerwcu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.