Jump to content

Katastrofa gaśniczego Canadaira w Grecji


socjo1
 Share

Recommended Posts

Wczoraj w czasie akcji gaśniczej w Grecji rozbił się Canadair  CL-215.

Rozbita maszyna. Rocznik 1979.

 

Smutna statystyka, dająca pojęcie o niebezpieczeństwie służby: 14 rozbitych maszyn z ogółem 95 wyprodukowanych. Prądy powietrzne spowodowane pożarem, zadymienie, niska wysokość zrzutu, teren (góry, lasy), często działanie z innymi maszynami. W statystykach wypadków można znaleźć  również wypadki rozbicia się o rafy w czasie wodowania i wysokie fale... Nie dziwne, że wielu pilotów to dawni wojskowi.

Poniżej dwa kolejne filmy, dające pojęcie o specyfice słuzby.

 

Swoją drogą - fascynująca maszyna.

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, socjo1 napisał:

Wczoraj w czasie akcji gaśniczej w Grecji rozbił się Canadair  CL-215.

 

Na pierwszym filmiku widać, że ewidentnie o coś tam zahaczył, drzewo lub coś innego. W 4-ej i 5-ej sekundzie po przelocie obok drzewa widać, że zaraz za nim odpada jakiś element, może część pływaka, widać także (choć może to tylko złudzenie) jakieś uszkodzenie na krawędzi natarcia skrzydła. Prawdopodobnie mogło to mieć wpływ na przyczynę katastrofy.

Edited by Rafał B
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Rafał B napisał:

 

Na pierwszym filmiku widać, że ewidentnie o coś tam zahaczył, drzewo lub coś innego. W 4-ej i 5-ej sekundzie po przelocie obok drzewa widać, że zaraz za nim odpada jakiś element, może część pływaka, widać także (choć może to tylko złudzenie) jakieś uszkodzenie na krawędzi natarcia skrzydła. Prawdopodobnie mogło to mieć wpływ na przyczynę katastrofy.

 

Zadecydowanie tak. Jak się przeanalizuje katastrofy "Super Scooperów", to chyba najczęstszą przyczyną kontakt z podłożem po zrzucie środka gaśniczego. W raportach często jest mowa o drzewach, przewodach elektrycznych, słupach...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Warto zaznaczyć bo może nie wszyscy zauważyli i nie są w temacie, że mowa jest tutaj o dwóch typach samolotów. CL-215 to starszy model tego samolotu różniącyc się od nowszego CL-415 silnikami. Starszy ma gwiazdowe a nowszy już turbośmigłowe. To tak z grubsza największą różnica bo innych drobniejszych niuansów jest więcej.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, jmx62 napisał:

Warto zaznaczyć bo może nie wszyscy zauważyli i nie są w temacie, że mowa jest tutaj o dwóch typach samolotów. CL-215 to starszy model tego samolotu różniącyc się od nowszego CL-415 silnikami. Starszy ma gwiazdowe a nowszy już turbośmigłowe. To tak z grubsza największą różnica bo innych drobniejszych niuansów jest więcej.

Dzięki za doprecyzowanie.

Zainteresowanym polecam książkę (dwujęzyczna FR/ENG) "Les bombardiers d'eau", można nabyć na e-bayu.

A najlepsze walkaroundy to chyba na stronie www.seawings.co.uk

s-l500.gif

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.