Skocz do zawartości

Katastrofa gaśniczego Canadaira w Grecji


socjo1

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj w czasie akcji gaśniczej w Grecji rozbił się Canadair  CL-215.

Rozbita maszyna. Rocznik 1979.

 

Smutna statystyka, dająca pojęcie o niebezpieczeństwie służby: 14 rozbitych maszyn z ogółem 95 wyprodukowanych. Prądy powietrzne spowodowane pożarem, zadymienie, niska wysokość zrzutu, teren (góry, lasy), często działanie z innymi maszynami. W statystykach wypadków można znaleźć  również wypadki rozbicia się o rafy w czasie wodowania i wysokie fale... Nie dziwne, że wielu pilotów to dawni wojskowi.

Poniżej dwa kolejne filmy, dające pojęcie o specyfice słuzby.

 

Swoją drogą - fascynująca maszyna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, socjo1 napisał:

Wczoraj w czasie akcji gaśniczej w Grecji rozbił się Canadair  CL-215.

 

Na pierwszym filmiku widać, że ewidentnie o coś tam zahaczył, drzewo lub coś innego. W 4-ej i 5-ej sekundzie po przelocie obok drzewa widać, że zaraz za nim odpada jakiś element, może część pływaka, widać także (choć może to tylko złudzenie) jakieś uszkodzenie na krawędzi natarcia skrzydła. Prawdopodobnie mogło to mieć wpływ na przyczynę katastrofy.

Edytowane przez Rafał B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafał B napisał:

 

Na pierwszym filmiku widać, że ewidentnie o coś tam zahaczył, drzewo lub coś innego. W 4-ej i 5-ej sekundzie po przelocie obok drzewa widać, że zaraz za nim odpada jakiś element, może część pływaka, widać także (choć może to tylko złudzenie) jakieś uszkodzenie na krawędzi natarcia skrzydła. Prawdopodobnie mogło to mieć wpływ na przyczynę katastrofy.

 

Zadecydowanie tak. Jak się przeanalizuje katastrofy "Super Scooperów", to chyba najczęstszą przyczyną kontakt z podłożem po zrzucie środka gaśniczego. W raportach często jest mowa o drzewach, przewodach elektrycznych, słupach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Warto zaznaczyć bo może nie wszyscy zauważyli i nie są w temacie, że mowa jest tutaj o dwóch typach samolotów. CL-215 to starszy model tego samolotu różniącyc się od nowszego CL-415 silnikami. Starszy ma gwiazdowe a nowszy już turbośmigłowe. To tak z grubsza największą różnica bo innych drobniejszych niuansów jest więcej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jmx62 napisał:

Warto zaznaczyć bo może nie wszyscy zauważyli i nie są w temacie, że mowa jest tutaj o dwóch typach samolotów. CL-215 to starszy model tego samolotu różniącyc się od nowszego CL-415 silnikami. Starszy ma gwiazdowe a nowszy już turbośmigłowe. To tak z grubsza największą różnica bo innych drobniejszych niuansów jest więcej.

Dzięki za doprecyzowanie.

Zainteresowanym polecam książkę (dwujęzyczna FR/ENG) "Les bombardiers d'eau", można nabyć na e-bayu.

A najlepsze walkaroundy to chyba na stronie www.seawings.co.uk

s-l500.gif

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.