Wymysl Napisano 2 Września 2023 Share Napisano 2 Września 2023 Hurricane I V6665/RF-J. Jedna z maszyn dywizjonu 303 z gorącego czasu bitwy o Anglię. I dwie jego wizje. Roberta Gretzyngiera z "Polskich Skrzydeł" I z modelu Arma Hobby Jak widać różniące się, zwłaszcza z prawej strony. Zupełnie inne miejsce podziału kolorów w okolicach kabiny, inaczej na usterzeniu pionowym i prawym stateczniku. Przynajmniej jeśli chodzi o usterzenia to wydaje mi się, że porównanie ze zdjęciem wypada lepiej na rysunku Gretzy. Jak jest na kadłubie ja na zdjęciu dopatrzeć się nie mogę. Jakie są Kolegów opinie? @letalin, liczę zwłaszcza na Twój komentarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 3 Września 2023 Share Napisano 3 Września 2023 Ja chętnie odpowiem za swoje błędy, nie za cudze. Na to nie miałem wpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 4 Września 2023 Autor Share Napisano 4 Września 2023 W dniu 3.09.2023 o 10:58, letalin napisał: Ja chętnie odpowiem za swoje błędy, nie za cudze. Na to nie miałem wpływu. Nie przywoływałem Cię, żeby szukać winnych, tylko żeby zasięgnąć opinii kogoś, kto siedzi w hurricane'ach. Rozumiem, że ogon widzisz podobnie jak ja, że w wersji Gretzyngiera jest lepszy? A co z tym podziałem kolorów w okolicach kabiny? Jak przyglądam się zdjęciom różnych samolotów, to wydaje mi się, że występował on w różnych miejscach. Czy da się powiedzieć jak było na tym egzemplarzu? Czy to zależało może od producenta? Zastanawia mnie jeszcze kwestia kokard. Wg Army były one namalowane przez Glostera w jaśniejszych kolorach, a na spodzie skrzydeł domalowane później ciemniejsze. Tymczasem na zdjęciu wyżej niebieski w kokardzie kadłubowej jest oddany zupełnie inaczej niż we fin-flashu. Czyżby któryś z tych znaków też był przemalowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Września 2023 Share Napisano 5 Września 2023 Tak, rysunek Gretzyngiera jest lepszy, ale to nie jest istotne, gdy mamy zdjęcie. W obu malunkach nie są dokładnie odwzorowane kształty liter. Ze zdjęcia nie da się jednak wyciągnąć wszystkich detali i trzeba użyć interpretacji, czyli trochę ponaciągać wg tego co wiemy o regulaminie i innych samolotach. Zachęcam do własnych wniosków, a nie opieraniu się na cudzych. Czasem się po prostu nie da powiedzieć na 100% i tu taka sytuacja zachodzi. Nie widać granic koloru w okolicy kabiny i nikt nie ma aparatury, która to niewidzialne zobaczy. Te kolory znaków wg Glostera to też jest interpretacja. Poświęciłem kiedyś dużo czasu, pogrupowałem zdjęcia maszyn Glostera i Hawkera. I wg mnie ta teoria się nie trzyma kupy. Maszyny Hawkera też mają niebieski w fin flash najjasniejszy i ciemniejsze na kadłubie i najciemniejsze pod skrzydłami. To raczej kwestia tego, że kokarda na spodzie świeci odbitym światłem od podłoża, a fin flash jest od podłoża osłonięty statecznikiem poziomym i odbija głównie białe światło o pełnym spektrum. To jak się kolory zachowują na czarnobiałym filmie jest zależne bardzo od takich czynników i ja tę teorię o farbach Glostera uważam za mocno wątpliwą, lub niemożliwą do weryfikacji. Jakiś płat płótna z zachowanymi różnymi odcieniami insignia blue jest zachowany, ale rozciąganie tego na wszystkie Hurri, jeszcze z lata 1940 jest już daleko idącą interpretacją. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano 6 Września 2023 Share Napisano 6 Września 2023 (edytowane) Co prawda nie bezpośrednio w temacie , ale taka ciekawostka lekko nawiązująca do w/w maszyny: https://www.youtube.com/watch?v=P3il6dJaMt4 Edytowane 6 Września 2023 przez Soris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.