Jump to content

Blachy czy żywica? - co jest lepsze


rafalg78
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupienia Su-27 Academy w skali 1:48.

Do tego planuje zwaloryzować kokpit. Do wyboru na rynku są:

- blachy Eduard - kliknij

- żywica Aires - kliknij

 

Co waszym zdaniem da lepsze efekty?

Dodam, że cena jest porównywalna.

Generalnie mam takie pytanie: co daje lepszy efekt elementy żywiczne czy blaszki?

Link to comment
Share on other sites

Żywiczny kokpit to praktycznie gotowy moduł do pomalowania, z blaszkami jest więcej zabawy(roboty). Trzeba je (blaszki) posklejać sensownie żeby efekt był fajny. Żywiczne kokpity w sumie ok, ale dla modelarzy sprinterów i leniuszków.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Żywiczne kokpity w sumie ok, ale dla modelarzy sprinterów i leniuszków.

Pozdr

 

chyba nie koniecznie.

blaszki do których dał link kolega są kolorowe a żywicę trzeba samemu malować.

biorąc pod uwagę ilość przełączników na panelach, liczniki itp. to chyba więcej zabawy jest z żywicą.

po za tym wydaje mi się że byłoby trudno pomalować żywicę tak ładnie jak blaszki (np. zegary w kokpicie)

ja osobiście wziąłbym blaszki, poza tym porównywanie blacha-żywica nie jest chyba dobrym pomysłem.

np. drobne uchwyty lepiej robić z blaszki, lub inne elementy które wymagają "płaskości/grubości", jeśli chodzi o np. makietę silnika a więc większe bryły które jednak wymagają uszczegółowienia to lepsza jest żywica.

oba te materiały waloryzujące służą do nieco innych zastosowań więc ciężko je porównywać.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się- nie można porównywać tych dwu rzeczy każda daje inny efekt wybór należy do wykonawcy. Ja aktualnie składam kokpit z blaszek (1/72) do F-15E i strasznie mnie to męczy i parę razy juz zastanawiałem się czy nie wejść w żywiczny kokpit.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

kwestia jeszcze ile z żywicy i blaszek widać przez owiewkę ?

jeśli owiewka jest zamknięta i nienajlepszej jakości to czasem wystarczy dobrzez zrobiony "suchy pędzel" + parę kolorowych kropek

no może dobrze jak dobrz, ale znacznie taniej i jest czas na kolejny model...

Link to comment
Share on other sites

oba te materiały waloryzujące służą do nieco innych zastosowań więc ciężko je porównywać.

 

Zgadzam się- nie można porównywać tych dwu rzeczy każda daje inny efekt

 

I ja sie z Wami zgadzam - nie da sie niektorych czesci prawidlowo odwzorowac zywica, a innych blachami. Ale jesli polaczymy obie metody - efekt bedzie swietny.

 

Zreszta zepot slusznie zauwazyl, ze zestaw Aires zawiera OBA MEDIA - ZYWICE I BLASZKI. Gdybym mial kupowac to kupilbym wlasnie ten zestaw. Nie dlatego bo wole zywice tylko dlatego, ze zawarte w zestawie Aires BLASZKI sa fabrycznie zintegrowane z zywica z tego samego zestawu, dajac ogromne mozliwosci.

 

P.S. rafalg78 - czytaj uwazniej odpowiedzi kolegow...

Link to comment
Share on other sites

P.S. rafalg78 - czytaj uwazniej odpowiedzi kolegow...

 

Zapewniam, że czytam uważnie

 

Pozwolę się nie zgodzić z opinią konradgb. Wydaje mi się, że te zestawy są jak najbardziej do porównania, ponieważ waloryzując kokpit trzeba się zdecydować na kokpit Eduara lub Aires. Chyba, że ktoś kupuje obydwa zestawy

Jestem pewny, że żywica i blaszki dają różne efekty. Chodzi mi o to, który efekt końcowy jest lepszy.

Poza tym nie porównuje np. dysz z żywicy z kokpitem z blach, tylko dwa kokpity.

Każdy z tych zestawów ma swoje plusy i minusy. Blaszek Eduarda nie trzeba malować, a w Aires pomalować tak dokładnie będzie bardzo trudno (nie możliwe). Za to Aires daje lepszy fotel, pewnie lepsze przestrzenne odwzorowanie elementów kokpitu.

 

Chcę tylko poznać opinie modelarzy, którzy mieli do czynienia z kokpitami zrobionymi z żywicy i kokpitami tylko z blaszek. Co Waszym zdaniem jest łatwiejsze do wykonania, a co daje lepsze efekty końcowe. Co jest możliwe do uzyskania dzięki blaszkom, a co dzięki żywicy.

 

Za powyższe opinie dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

rafalg78, sam sobie odpowiedziales, ze zywica daje "lepsze przestrzenne odwzorowanie elementów kokpitu". Blachy nie dadza Ci np. takiego okablowania, jak masz w zestawie Aires.

 

Wedlug mnie nie da sie idealnie odtworzyc kokpitu z uzyciem tylko jednego - albo zywicy, albo blach. Dlatego do budowy Bf-109 w 1/48 kupilem i zywice (nie pamietam czyj to produkt) i blachy Eduarda. Usunalem niektore czesci z zywicznego kokpitu i zastapilem je fototrawionymi. Niektorych w ogole nie bylo w zywicy, a byly w ramce fototrawionej - i na odwrot. Jedno jest pewne bez zestawu zywicznego nie mialbym tylu ciekawych bebechow wewnatrz kokpitu. Zywiczna tablice zegarow podarowalem sobie juz przed zakupem. Po prostu latwiej i lepiej mozna zrobic ta czesc przy pomocy blaszki i filmu z nadrukowanymi zegarami.

Link to comment
Share on other sites

Żywiczne kokpity w sumie ok, ale dla modelarzy sprinterów i leniuszków.

Nie tak do końca jak piszesz, wiem, że to kosztowne ale super efekt uzyskuje się po wzbogaceniu żywicy blaszką oczywiście nie wszystkimi jej elementami. Do tego własne dodatki w postaci przewodów i innych dupereli, których nie ma ani w zestawie żywicznym ani w blaszkach. Właśnie przerabiam ten temat klejąc MiG'a-15bis a konkretnie jego kabinę.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie przerabiam ten temat klejąc MiG'a-15bis a konkretnie jego kabinę.

O.. to widzę żę dłubiemy to samo, ja robię też MiG-15bis tylko w 1/72. Do kabiny wykozystuję odpady z innych zestawów i resztki blaszek. W sumie i tak niewiele będzie widać, chociaż owiewka jest bardzo przejżysta.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.