piotas Napisano 16 Grudnia 2023 Share Napisano 16 Grudnia 2023 (edytowane) Siemanko. Znajomy dał mi takie autko jak na zdjęciach aby je ożywić. Z racji iż znajomy jest kompletnym laikiem w RC a autkiem będą się bawić głównie dzieci chciałbym aby jego obsługa była jak najprostsza. Do tej pory poczyniłem już pewne kompletacje. Co do aparatury z racji iż jest to crawler z dwiema osiami skrętnymi to w wyniku długich poszukiwań i obserwacji wybrałem Flysky GT-5 gdyż obsługuje funkcję Crawl. Mam zagwozdkę odnośnie doboru pakietu Lipo chodzi o pojemność. W crawlerze siedzą dwa silniki Truck Puller 2 ,które według informacji zdobytych w necie obsługują max. do 12V (niestety oryginalne numery na silnikach zamazane) (tabliczka z neta poniżej w załączniku) ,więc myślałem wykorzystać maksymalny ich potencjał i dać pakiet Lipo 3S tylko pytanie jaka pojemność, bo silniki razem ciągną podczas jazdy jakieś 2-3A. Myślałem nad pakietem 3S 4000mAh 65C od CNHL z serii Black (ponoć białą jest zła) (słyszałem ,że to najlepsze pakiety na rynku. A wy co sądzicie?). Czy nie będzie on przesadą pojemnościowo?) Jeżeli tak to jaki wsadzić? Regiel jaki wykombinowałem to YS-60A-RTR. Obsługuje do 60A ,więc tutaj jest aż nadto a nawet starczy do ewentualnych modyfikacji. Dodatkowo chcę zamontować buzzer z wyświetlaczem aby informować o rozładowanej baterii. Pytanie poniżej jakiego napięcia na celę nie wolno schodzić? Słyszałem ,że poniżej 3V nie wolno schodzić. Gdzieś indziej znowu ktoś mówił,że 3,3V to minimum. Jak to w końcu jest? Pytanie jeszcze odnośnie samego użytkowania. Np. jeżeli znajomy nie wyjeździ pakietu do końca to co ma zrobić? Zostawić w takim stanie czy wrzucić do ładowarki i dać w tryb storage? Jak to jest z pakietami naładowanymi na full? Jak długo można je w takim stanie przechowywać? Czy może lepiej jak długo nie będą używane podłączyć je do ładowarki i dać w tryb storage? Co sądzicie o moich propozycjach elementów do ożywienia tegoż crawlera? Może macie własne sugestie? Proszę o info. Pozdrawiam Edytowane 16 Grudnia 2023 przez piotas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chorąży Napisano 21 Grudnia 2023 Share Napisano 21 Grudnia 2023 Szkoda, że nikt się nie odzywa, nikt nie doradzi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 21 Grudnia 2023 Share Napisano 21 Grudnia 2023 Jak to się mówi: "Wujek, to nie ten festiwal!". Nie wiem jak inni ale ja się na RC za bardzo nie znam. Mogę doradzić jak go pomalować, żeby wyglądał na brudnego i zardzewiałego. Jeśli chodzi o baterie litowo-jonowe to kiedyś zajmowałem się nimi podczas pracy dla Volkswagena, więc mogę powiedzieć tak: Jeśli chodzi o minimalne napięcie, to zależy od konkretnego składu chemicznego danej baterii i taka informacja powinna być umieszczona na baterii albo w dołączonych do niej dokumentach. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo baterii litowo jonowych, to najbardziej niebezpiecznie jest, jeżeli taka bateria się głęboko rozładuje (wtedy w środku pojawiają się ostre "kryształy" metalicznego litu które przebijają separator, czyli folię pomiędzy elektrodami i podczas ładowania (jeśli ładowarka tego nie zablokuje) dochodzi do pożaru). Drugim największym niebezpieczeństwem jest tak zwana "ucieczka termiczna" czyli takie zjawisko że w separatorze jest albo pojawi się niewielki otwór, przez który zaczyna płynąć prąd zwarcia - to prowadzi do lokalnego wzrostu temperatury, który z kolei dalej uszkadza separator i tak zjawisko rozkręca się najpierw powoli, potem coraz szybciej i w końcu następuję zapalenie się baterii, stąd w nazwie "ucieczka". Ponieważ bateria litowo-jonowa fizycznie się powiększa podczas ładowania (naprawdę!) to największe ryzyko jest wtedy, kiedy jest do pełna naładowana (dlatego też nie zaleca się ładowania naprawdę do pełna). W praktyce nie warto baterii specjalnie rozładowywać, ale warto dążyć do tego, żeby ja przechowywać w stanie 50% naładowania albo mniej. Może Was zaciekawi, że w warunkach wielkoseryjnej produkcji baterie są w regularnych odstępach czasu oglądane przez kamerę termowizyjną, żeby zawczasu wykryć ucieczkę termiczną baterii - od momentu wykrycia podwyższonej temperatury baterii która po prostu leży ma się nawet i dwa dni na to, żeby zareagować zanim taka bateria się zapali. Mam nadzieję, że to pomoże - pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.