JWM Napisano 6 Kwietnia Share Napisano 6 Kwietnia Witam, W 1974 roku kupiłem naklejki ESCI do P51 i P47. Jeszcze w latach siedemdziesiątych XX w. wykorzystałem dwie opcje: Shangri-la P51B (Model z Monogramu) i P47D (model z Revella ale z roku 1963). Naklejki do brazylijskiego P47 odłożyłem do późniejszego wykorzystania . No i deczekały sie! - w tym roku zrobiłem z nowego (tzn . wypraski z 1999) modelu P47M model P47D28 (jedyna widoczna różnica to usunięte hamulce aerodynamiczne od spodu skrzydła). Skorygowałem też nadto wydatny brzuszek tego modelu wykonując dwa odchudzające wzdłużne cięcia . Bazooki z P51 Academy. Zestaw zawierał naklejki do wersji D25 z numerem bocznym C1 i serialem z roku 1942. Model M ma śmigło Curtiss, więc poszukałem na zdjęciach maszyny w tej wersji i znalazłem z numerem bocznym D5 i serialem z roku 1944. Naklejki do tych numerów (seryjnego i bocznego) wzięłem z zestawów Techmod. Znaki brazylijskie (z zamalowanymi gwiadkami Krzyża Południa na centralnym polu - bo taką formę miał znak Brazylii w owym czasie) oraz godło eskadry pochodzą z tego zestawu ESCI. Jak bardzo były niepożółkłe widac porównując biel "D5" i dolnej partii godła. Dla porównania na jednym zdjęciu jest ten meksykański, 50 letni model z wieloma błędami i wykonawczymi i faktograficznymi... Pozdrawiam Jerzy-Wojtek 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 7 Kwietnia Share Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Ciekawa tematyka. O ile P-47 jest dość popularny, to brazylijskie i meksykańskie malowania są wyraźnie niedoceniane przez modelarzy. Jeśli już doprecyzowujesz wersję tak szczegółowo, to D-28, powinien chyba mieċ reflektor w panelu za wnęką podwozia, właśnie w miejscu hamulca, a nie na końcówce płata. Wydaje mi się również, że Brazylijczycy malowali swoje znaki na obu płatach nie tylko w miejscu gwiazd USAAF. edit: sorry, D5 najwyraźniej nie miał. Ogólnie fajnie się ogląda. Podoba mi się odcień OD. Edytowane 7 Kwietnia przez Wachmistrz Merytoryczny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Kwietnia Share Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Ale reflektor za wnęką podwozia miał. I śmigło CE, owszem, ale symetrycznego paddleblade'a. Silnik w P-47 jest widoczny na tyle, by dostrzec niezgodności wersji z oryginałem, więc to też jest obszar do zadbania. Na Thunderbolta miło popatrzeć, nawet brazylijskiego ;). Na obu skrzydłach, raczej. Edytowane 7 Kwietnia przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWM Napisano 7 Kwietnia Autor Share Napisano 7 Kwietnia (edytowane) Z reflektorem nie zwróciłem dostatecznie uwagi... Sorki, powinienem, bo zastanawiałem się czemu ma inaczej niż Razorback.. Co do znaków to owszem taka sugestia pojawia się w naklejkach FCM , na zdjęciach wydaj się, że widać znak na górze widac tylko w samolocie A4 /4226756 na ujęciu od tyłu po dodaniu płetwy na stateczniku (zdjęcie z 29 kwietnia 1945) Ma on też coś dziwnego wtedy z końcówką skrzydła - chyba jasne końcówki skrzydła? Zainteresowanym źródłami polecam dyskusję i materiały zdjęciowe cytowane tu: https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235100304-brazilian-p-47s/ W mojej ocenie mogło się to zmieniac w trakcie eksploatacji. Edytowane 7 Kwietnia przez JWM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.