Jump to content

BMW 535i Fujimi


5476
 Share

Recommended Posts

już działa czasami robią przerwy techniczne na darmowym hostingu :P

 

W ogóle nie użyłem lakieru, bo jak mówiłem jest to mój pierwszy model, więc jeszcze nie wiem czego muszę używać. Czyli generalnie model jest do poprawki? Musicie mi powiedzieć jakiego najlepiej lakieru używać i proszę, moje fundusze są bardzo niskie, ale staram się kupować 1 model na miesiąc a narzędzia i akcesoria do niego to dodatkowe koszta :/

Dlatego ten model pomalowałem zwykłą farbą akrylową TAMYA:

http://www.mojehobby.pl/katalog.php?grupa_p=6&kateg=592716&sess_id=55237800 To jest to dokładnie

Link to comment
Share on other sites

Jako kolega z małym doświadczeniem modelarskim mogę ci udzielić kilku porad:

1) najpierw budę trzeba delikatnie przeszlifować papierem ściernym, najlepiej wodnym 1000

2) potem budę myjesz w ciepłej wodzie i w razie czego trudno dostępne miejsca czyścisz szczoteczką do zębów

3) jak ci buda już wyschnie, przetrzyj ją ostatecznie przed malowaniem benzyną ekstrakcyjną

4) bierzesz podkład (Tamiya takie w spraju posiada) i pryskasz pierwszą chmurkę , delikatnie, nie każde miejsce musi być dokładnie pokryte.

Po 10 minutach kładziesz druga warstwę już bardziej intensywną. Żeby podkład pokrył cały model

5) po wyschnięciu delikatnie szlifujesz papierem wodny , najlepiej 2500. Tylko pamiętaj, żeby za mocno nie trzeć, żeby nie przetrzeć farby.

6) model wymyj jeszcze raz benzyną ekstrakcyjną a potem połóż farbę

7) identycznie jak z podkładem , najpierw delikatna chmurkę a po 10 minutach już bardziej intensywnie.

8) między malowaniem podkładu a farbą końcową warto zachować 24 nawet do 48 godzin przerwy.

9) żeby mieć efekt końcowy , delikatnie spoleruj autko, tylko nie rób tego mocno bo na rantach możesz przetrzeć...

 

Powodzenia

 

SALUT

Link to comment
Share on other sites

ooo Wielkie dzięki to na pewno przyda mi się

Zrobię tak z kolejnym modelem, którym będzie http://www.gamahobby.com/img.php?D=1&P=5516769

Pytanie: Czy robiąc to wszystko dokładnie jak opisałeś, w efekcie końcowym warstwa modelu nie będzie zbyt gruba?

I gdzie mogę kupić tą benzynę ekstrakcyjną?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie przesadzisz z nakładaniem farby ze spraya to nie będzie gruba. Jak przesadzisz to już potem różnie bywa. Mogą się wtedy nawet zrobić zacieki. Najlepiej farbę się nakłada za pomocą aerografu. Na allegro można tanio kupić. Ale z tego co zrozumiałem to raczej nie będziesz miał zbytnio środków na taki sprzęt. Szkoda... Ja na początku kilka dobrych lat temu tez nie miałem sprzętu. Teraz mnie na niego stać i kupiłem sobie..

Co do benzyny, możesz ja kupić w butelce w sklepie budowlanym.

Żaden problem.

Krótka rada co do spraya.. dobrze go "wymieszaj" (wstrząsaj przez kilka minut) , potem jak nakładasz to szybkimi ruchami i w odległości tak 30 cm od malowanego obiektu. Spraya dysza ma dużą efektywność pylenia (malowania czytaj ) i wypluwa spore ilości farby, dlatego warto trzymać torchę dalej od malowane modelu i szybko przemieszczać. Radze tobie troche potrenować na jakimś pudle, żebyś sam zobaczył jak to się robi.

Pozrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sporo na temat malowania jest w dziale Jak to zrobić i pokazać.

Na kolor bazowy zaleca się nakleić kalkomanie, a na to wszystko jeszcze dać bezbarwny. Tam też znajdziesz porady jak maskować, jakich farb/markerów używać do elementów transparentnych, czego do wykończenia wnętrza itp.

Poszukaj sobie dokładnie co i jak. Potem musisz poświęcić trochę czasu na doskonalenie technik. Nie zrażaj się, jak coś Ci nie wyjdzie tak, jak byś chciał, a staraj się uniknąć tych błędów w następnym modelu.

Puki nie masz aerka, używaj sprayów. Większość używa lakierów Motipa - do dostania w niektórych sklepach motoryzacyjnych lub lakierniczych. Tam też dostaniesz papiery ścierne (gradacje najbardziej przydatne przy modelach aut to 1000, 1500, 2000 i 2500).

Link to comment
Share on other sites

Taka, że pędzlem masz grubą warstwę i smugi, a spreyem nie. Koledzy opisali o malowaniu, ale o polerce nie. Dodam, że po kolorze kładziesz warstwę bezbarwnego ( gunze ma w ofercie takie ) potem ewentualnie kładziesz kalki i na to ze dwie warstwy jeszcze bezbarwnego - pierwsza cienka, następna grubsza, żeby podczas polerki nie dotrzeć do kalki.

Polerka - po całkowitym wyschnięciu lakieru, bierzesz papier wodny 2000 i matowisz tak, żeby cały lakier był gładki i jednakowo matowy. Rób to delikatnie, żeby nie przetrzeć lakieru. Następnie bierzesz pasty polerskie ( tamiya takie robi ) i po kolei polerujesz. Na koniec wosk lub jakies mleczko polerskie - jeśli nie masz kasy na wosk Tamiyi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.