liryczny Napisano 7 Listopada 2024 Share Napisano 7 Listopada 2024 Jakiś czas temu zacząłem pracę nad tytułowym Fiatem 806, model od bardzo dawna za mną chodził, postanowiłem go kupić (mało nie kosztował- porównywalnie do mojego poprzedniego modelu tamiya corsair 1:32). Pomyślałem, że skoro cena wysoka to jakość wyprasek też, trochę się zawiodłem jakością. Największym minusem zestawu jest dużo nadlewów i poprzesuwane formy, całość ratuje w miarę dobre spasowanie części, ale do Tamki daleko temu modelowi. Przestałem się dziwić jak przez przypadek trafiłem na stronę www.scalemates.com (ogromny katalog modeli z całego świata) i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że jest to model produkowany od 1975r, nie mam porównania, ale myślę, że w tamtych latach model robił ogromne wrażenie. Oto co znalazłem w środku zmasakrowanego prawdopodobnie przez kuriera kartonu (o dziwo tylko sworzeń na którym umieszczona jest piasta koła uległ złamaniu). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Listopada 2024 Share Napisano 7 Listopada 2024 Arcyciekawy model i temat, tylko no właśnie- to stary Protar, jeszcze z lat 70tych. Dużo detali, nawet jak na dzisiejsze standardy ale też dużo obróbki z uwagi na już częściowo zużyte formy. Życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
liryczny Napisano 7 Listopada 2024 Autor Share Napisano 7 Listopada 2024 Pierwszym etapem budowy w instrukcji jest rama, ja zacząłem od kół, jako, że w życiu zaplotłem setki może tysiące kół głównie rowerowych, pomyślałem, że nie sprawi mi to większego kłopotu. Pudełkowe koła wyglądały trochę biednie po pierwsze nie zgadzała się ilość szprych 36 a powinno być 72 szt i grubość. Jak by je przeskalować to rzeczywisty model miał by szprychy grubości parówek. Z pomocą przyszedł mi ciekawy film jak to wykonać. Z mojej strony dodatkowo dodałem po 72 szt nypli wykonanych z rurki mosiężnej, szprychy z twardego sztywnego drutu 0,4mm pozyskanego z rowerowego pancerza przerzutki, całość zapodkładowana i pomalowana czarnym matem ( zastanawiam się, czy błyszczące koła nie będą lepiej prezentować się na dioramie). Na pierwszej fotce koło złożone prosto z kartonu. Przy wycinaniu starych szprych używałem mini dłutek Dspiae i rylców tej samej firmy (mogę je z czystym sumieniem polecić, bardzo ostre i wykonane z wysokiej jakości stali) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Listopada 2024 Share Napisano 7 Listopada 2024 Bardzo fajny pomysł i efekt końcowy. Mam rozgrzebanego Fiata Mefistofele z Italeri. To też stary Protar i widzę że Mefistofele ma te same części kół. Mało tego, nawet numeracja elementów jest taka sama Tak więc pomysł zapisany, spróbuję tak podrasować koła u siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
liryczny Napisano 17 Listopada 2024 Autor Share Napisano 17 Listopada 2024 Zacząłem składać ramę, wstępnie spasowanie i nie ma się do czego czepić wszystko ładnie pasuje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 17 Listopada 2024 Share Napisano 17 Listopada 2024 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.