liryczny Napisano 7 Listopada Share Napisano 7 Listopada Jakiś czas temu zacząłem pracę nad tytułowym Fiatem 806, model od bardzo dawna za mną chodził, postanowiłem go kupić (mało nie kosztował- porównywalnie do mojego poprzedniego modelu tamiya corsair 1:32). Pomyślałem, że skoro cena wysoka to jakość wyprasek też, trochę się zawiodłem jakością. Największym minusem zestawu jest dużo nadlewów i poprzesuwane formy, całość ratuje w miarę dobre spasowanie części, ale do Tamki daleko temu modelowi. Przestałem się dziwić jak przez przypadek trafiłem na stronę www.scalemates.com (ogromny katalog modeli z całego świata) i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że jest to model produkowany od 1975r, nie mam porównania, ale myślę, że w tamtych latach model robił ogromne wrażenie. Oto co znalazłem w środku zmasakrowanego prawdopodobnie przez kuriera kartonu (o dziwo tylko sworzeń na którym umieszczona jest piasta koła uległ złamaniu). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Listopada Share Napisano 7 Listopada Arcyciekawy model i temat, tylko no właśnie- to stary Protar, jeszcze z lat 70tych. Dużo detali, nawet jak na dzisiejsze standardy ale też dużo obróbki z uwagi na już częściowo zużyte formy. Życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
liryczny Napisano 7 Listopada Autor Share Napisano 7 Listopada Pierwszym etapem budowy w instrukcji jest rama, ja zacząłem od kół, jako, że w życiu zaplotłem setki może tysiące kół głównie rowerowych, pomyślałem, że nie sprawi mi to większego kłopotu. Pudełkowe koła wyglądały trochę biednie po pierwsze nie zgadzała się ilość szprych 36 a powinno być 72 szt i grubość. Jak by je przeskalować to rzeczywisty model miał by szprychy grubości parówek. Z pomocą przyszedł mi ciekawy film jak to wykonać. Z mojej strony dodatkowo dodałem po 72 szt nypli wykonanych z rurki mosiężnej, szprychy z twardego sztywnego drutu 0,4mm pozyskanego z rowerowego pancerza przerzutki, całość zapodkładowana i pomalowana czarnym matem ( zastanawiam się, czy błyszczące koła nie będą lepiej prezentować się na dioramie). Na pierwszej fotce koło złożone prosto z kartonu. Przy wycinaniu starych szprych używałem mini dłutek Dspiae i rylców tej samej firmy (mogę je z czystym sumieniem polecić, bardzo ostre i wykonane z wysokiej jakości stali) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 7 Listopada Share Napisano 7 Listopada Bardzo fajny pomysł i efekt końcowy. Mam rozgrzebanego Fiata Mefistofele z Italeri. To też stary Protar i widzę że Mefistofele ma te same części kół. Mało tego, nawet numeracja elementów jest taka sama Tak więc pomysł zapisany, spróbuję tak podrasować koła u siebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
liryczny Napisano Niedziela o 19:27 Autor Share Napisano Niedziela o 19:27 Zacząłem składać ramę, wstępnie spasowanie i nie ma się do czego czepić wszystko ładnie pasuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano Niedziela o 21:54 Share Napisano Niedziela o 21:54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.