ksc Napisano Piątek o 20:05 Share Napisano Piątek o 20:05 W tym warsztacie rozpocznę równoległą pracę nad dwoma modelami różnych wersji rozwojowych samolotu Bf 109 w oparciu o zestawy revella w skali 1/32. Pierwszym z nich będzie maszyna chorwacka, i tu trudno powiedzieć, czy jest to wersja G-6AS czy G-10 czy G-14, bo samolot posiada cechy każdej z tych wersji. Drugim modelem będzie natomiast maszyna czechosłowacka, prawdopodobnie Avia CS.199. Tym razem pracę zacznę nietypowo, bo nie od skrzydeł tylko od kadłuba. Na początku warto poprawić umiejscowienie i rozmiar otworów wentylacyjnych kabiny pilota. Ścianki kabiny są zdecydowanie za grube, szczególnie że w modelu składają się z dwóch warstw tworzywa, a w prawdziwym samolocie mają grubość blachy. Zauważyłem, że tego powodu nawet żywice eduarda mają pewne uproszczenie, żeby zamaskować tę grubość. Udało mi się zdobyć zestaw żywiczny do konwersji osłony silnika na beczkowatą stosowaną w Bf 109 G-6 AS i późniejszych wariantach tego samolotu. Te żywice będę jednak modyfikować, ponieważ przedstawiają wariant Erla Leipzig, a w odtwarzanym przeze mnie samolocie był to wariant Mtt. Regensburg. Drugim problemem jaki zauważyłem jest nieprawidłowy kształt przejścia skrzydło-kadłub, gdzie blacha kadłuba powinna być równoległa w dolnej części - osłony rozszerzają się dopiero w środkowej i górnej części. Sam model wydaje się być bardzo dobry wymiarowo. Ma jednak pewne uproszczenia i nietypowe rozwiązania, np. dziwny schodek na tylnej ścianie kabiny pilota, gdzie w prawdziwym samolocie cała ściana stanowi jedną płaszczyznę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Piątek o 20:15 Share Napisano Piątek o 20:15 Chętnie popatrzę, bo sam mam tego Meśka od lat rozgrzebanego. Czeka na zmiłowanie, więc może przy tym warsztacie go wskrzeszę. Ciekawi mnie dwumiejscowa Avia którą planujesz, o ile pamiętam jest zestaw AML do konwersji na klasyczną jednomiejscową S199. Sam Revellowy Bf109G to bardzo dobry model, na pewno lepszy niż Hase. Ma swoje grzeszki, ale wygląda jak Mesiek. G-6 w tej chwili niedostępny, ale można kupić za bardzo rozsądne pieniądze G-2/G-4. Patrzam zatem . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksc Napisano wczoraj o 08:14 Autor Share Napisano wczoraj o 08:14 11 godzin temu, barszczo napisał: Chętnie popatrzę, bo sam mam tego Meśka od lat rozgrzebanego. Czeka na zmiłowanie, więc może przy tym warsztacie go wskrzeszę. Ciekawi mnie dwumiejscowa Avia którą planujesz, o ile pamiętam jest zestaw AML do konwersji na klasyczną jednomiejscową S199. Sam Revellowy Bf109G to bardzo dobry model, na pewno lepszy niż Hase. Ma swoje grzeszki, ale wygląda jak Mesiek. G-6 w tej chwili niedostępny, ale można kupić za bardzo rozsądne pieniądze G-2/G-4. Patrzam zatem . Na szczęście kiedyś zaopatrzyłem się w dwa G-6, które były w cenie innych modeli w 1/48. G-10 to już w ogóle biały kruk, ale G-2 to praktycznie te same ramki i to w cenie 100 zł, więc warto brać póki są. Z drugiej strony pewnie za chwilę wyjdą lepsze modele tego popularnego samolotu, np. z Kotare - bo nie wydaje mi się, że zatrzymają się tylko na wersji K-4, którą na upartego da się przerobić na G-10 . Zestaw z AML mam i też coś da się z niego wykorzystać. Nie jest perfekcyjny, ale ma kalkomanie do wersji dwumiejscowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.